AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Del Skrevet 14. mai 2021 Vi er henvist og skal dit. Veldig spent. Noen som kan fortelle hvordan det er der? Hva gjør jeg som forelder mens barna er på skolen? Får jeg tid for meg selv til å trene e.l? Og hvordan er det med mat, spiser man sammen med andre eller i det lille huset man bor i under oppholdet? Er det basseng der?Ble det bedre for dere av å være der? Verdt det? Hvordan gjorde dere det økonomisk? permisjon fra jobb? Jeg er lite forberedt og kan sikkert spørre dem som jobber der om mye, skulle bare gjerne hørt fra noen som har vært der Anonymkode: b0e05...38e Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1478328-har-noen-her-v%C3%A6rt-p%C3%A5-familieavdelingen-p%C3%A5-modum/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi er henvist og skal dit. Veldig spent. Noen som kan fortelle hvordan det er der? Hva gjør jeg som forelder mens barna er på skolen? Får jeg tid for meg selv til å trene e.l? Og hvordan er det med mat, spiser man sammen med andre eller i det lille huset man bor i under oppholdet? Er det basseng der?Ble det bedre for dere av å være der? Verdt det? Hvordan gjorde dere det økonomisk? permisjon fra jobb? Jeg er lite forberedt og kan sikkert spørre dem som jobber der om mye, skulle bare gjerne hørt fra noen som har vært der Anonymkode: b0e05...38e Shit. Dette er ikke bra. Anonymkode: 50834...e83 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1478328-har-noen-her-v%C3%A6rt-p%C3%A5-familieavdelingen-p%C3%A5-modum/#findComment-27556532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 14. mai 2021 #3 Del Skrevet 14. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 2.20): Shit. Dette er ikke bra. Anonymkode: 50834...e83 For en unødvendig kommentar. Jeg er nok så sikker på at dere får veiledning/gruppe i mens barna er på skolen. Det er en del program. Noe er for dere voksne, noe for barna og noe for alle samtidig. Den tiden det ikke er program (i pausene) vil du ha tid til å trene om ønskelig. De har treningssenter, men også gode naturstier, svømmebasseng, i tillegg til Vikersundbakken et par kilometer unna. De har basseng som er åpent for alle pasienter til forskjellige tider på døgnet, men det er bare åpent i sommerhalvåret. Litt usikker på om det er åpent nå eller om det venter til sommeren. Du får sykemelding, så du trenger ikke å ta permisjon. Legen på Modum ordner med dette, så det skal du ikke bekymre deg for. Endret 7. oktober 2022 av Tvillingsjel 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1478328-har-noen-her-v%C3%A6rt-p%C3%A5-familieavdelingen-p%C3%A5-modum/#findComment-27556559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Del Skrevet 14. mai 2021 Jeg / familien vår var på familieavdelingen. Mye likt slik som vedkommende fra traume sier. En del av behandlingen er også trening, mener det var to økter i uken. Du vil fint ha tid til egentrening også, men dagene går med terapi, undervisning, måltider etc. Frokost lager dere selv, felles lunsj i «felleshuset» og middag henter dere på hovedhuset og spiser som familie i småhusene dere bor i. Det er sikkert noen koronatilpasninger til dette.. Vi var sykmeldt begge to fra jobben da vi var på Modum bad, så økonomisk fungerte det fint. Lærte også mye om meg selv og andre, og fikk gode verktøy. Jeg har også kontakt med enkelte av dem vi var der samtidig med. Når dere kommer får dere en fadderfamilie som viser dere rundt, trolig med barn på tilsvarende alder. Familier kommer til ulik tid, noen er sikkert i ferd med å reise når dere kommer mens andre kanskje bare har vært der en uke eller to. Dere får også en egen kontaktperson i familieavdelingen som ukentlig kommer på hjemmebesøk. (Mulig flere ganger i uken/hver morgen, dette husker jeg ikke lenger 😅) Vi valgte dessverre å gå hver til vårt et drøyt år etter oppholdet på Modum bad. Det er ikke fordi oppholdet der ikke var bra, men kanskje fordi «bobla» en lever i på Modum bad ikke er mulig å flytte med seg hjem. Og, jeg tenker kanskje at oppholdet hjalp meg til å innse hva jeg kunne gjøre noe med, hva mitt ansvar var først og fremst og dette med medavhengighet. Jeg måtte sette barn og meg selv høyere opp på prioriteringslisten og ikke la oss svinge med når de dype dalene kom og nærmest gikk i ett med hverandre. Jeg har for det meste bare positive ting å si om Modum Bad altså, men prøv å ha fokus på verktøyene du får og ikke at du skal ha mest mulig egentid. Egentid brukes stort sett til å jobbe med det dere lærer og bearbeider. Da vi var der åpnet utebassengene rundt 15-20. juni, var noen spesifikke timer vi kunne være der. Og, 14 dager etterpå var det ferie og vi var da ferdig med oppholdet så jeg vet ikke hvordan det er der igjen i august. Det er også svømmehall ikke så mange kilometerne unna, fint for egentrening eller familietur. Masse lykke til med oppholdet! 😀 Anonymkode: 21988...a6c 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1478328-har-noen-her-v%C3%A6rt-p%C3%A5-familieavdelingen-p%C3%A5-modum/#findComment-27556670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg / familien vår var på familieavdelingen. Mye likt slik som vedkommende fra traume sier. En del av behandlingen er også trening, mener det var to økter i uken. Du vil fint ha tid til egentrening også, men dagene går med terapi, undervisning, måltider etc. Frokost lager dere selv, felles lunsj i «felleshuset» og middag henter dere på hovedhuset og spiser som familie i småhusene dere bor i. Det er sikkert noen koronatilpasninger til dette.. Vi var sykmeldt begge to fra jobben da vi var på Modum bad, så økonomisk fungerte det fint. Lærte også mye om meg selv og andre, og fikk gode verktøy. Jeg har også kontakt med enkelte av dem vi var der samtidig med. Når dere kommer får dere en fadderfamilie som viser dere rundt, trolig med barn på tilsvarende alder. Familier kommer til ulik tid, noen er sikkert i ferd med å reise når dere kommer mens andre kanskje bare har vært der en uke eller to. Dere får også en egen kontaktperson i familieavdelingen som ukentlig kommer på hjemmebesøk. (Mulig flere ganger i uken/hver morgen, dette husker jeg ikke lenger 😅) Vi valgte dessverre å gå hver til vårt et drøyt år etter oppholdet på Modum bad. Det er ikke fordi oppholdet der ikke var bra, men kanskje fordi «bobla» en lever i på Modum bad ikke er mulig å flytte med seg hjem. Og, jeg tenker kanskje at oppholdet hjalp meg til å innse hva jeg kunne gjøre noe med, hva mitt ansvar var først og fremst og dette med medavhengighet. Jeg måtte sette barn og meg selv høyere opp på prioriteringslisten og ikke la oss svinge med når de dype dalene kom og nærmest gikk i ett med hverandre. Jeg har for det meste bare positive ting å si om Modum Bad altså, men prøv å ha fokus på verktøyene du får og ikke at du skal ha mest mulig egentid. Egentid brukes stort sett til å jobbe med det dere lærer og bearbeider. Da vi var der åpnet utebassengene rundt 15-20. juni, var noen spesifikke timer vi kunne være der. Og, 14 dager etterpå var det ferie og vi var da ferdig med oppholdet så jeg vet ikke hvordan det er der igjen i august. Det er også svømmehall ikke så mange kilometerne unna, fint for egentrening eller familietur. Masse lykke til med oppholdet! 😀 Anonymkode: 21988...a6c Utebassenget - er bare et! Anonymkode: 21988...a6c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1478328-har-noen-her-v%C3%A6rt-p%C3%A5-familieavdelingen-p%C3%A5-modum/#findComment-27556680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Del Skrevet 14. mai 2021 Jeg var der som barn med familien min, og ser tilbake på den tiden som god. Ref. den personen over som sier at dette ikke er bra.. Anonymkode: 22e34...a87 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1478328-har-noen-her-v%C3%A6rt-p%C3%A5-familieavdelingen-p%C3%A5-modum/#findComment-27557465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå