Adara Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Erna sa det på nyhetene tidligere idag, jeg reagerte litt. Og det blir som regel aldri mer enn ett par sko. Er jeg unik? Ikke at jeg kanskje ikke ville hatt det, men kan ikke huske å noen gang har tatt meg råd til det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Hva babler du om? Anonymkode: 0ea51...fc0 1
Adara Skrevet 13. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva babler du om? Anonymkode: 0ea51...fc0 TV2 fulgte Erna og mannen på skobutikken da de nettopp har åpnet igjen, på slutten sier hun at alle menn burde være klar over at det alltid blir mer en ett par med sko. Så kjøper hun to par. Det er vel ikke vanlig folk som kjøper to par med sko samtidig?
Fabienne Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 Adara skrev (9 minutter siden): TV2 fulgte Erna og mannen på skobutikken da de nettopp har åpnet igjen, på slutten sier hun at alle menn burde være klar over at det alltid blir mer en ett par med sko. Så kjøper hun to par. Det er vel ikke vanlig folk som kjøper to par med sko samtidig? Er det ikke? 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 Jeg jobber i skobutikk. Det er nok ikke like vanlig å kjøpe to par sko som det er å kjøpe ett par, men det skjer hvertfall et par ganger i løpet av en arbeidsdag. Noen velger å kjøpe to par når de først er ute og handler, kanskje fordi de ikke handler så ofte? Eller bare fordi de har lyst? Noen ganger kjøper de flere enn to par også. Anonymkode: 74920...c5e 5
Boomkat Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 Jeg bestilte nettopp 8 par sko fra Zalando i går. Hvorfor ikke liksom? Jeg vokser jo ikke i beina lenger, så skoene varer lenge og jeg liker å ha utvalg. Håper alle passer og at jeg liker alle sammen! 🤩 Sko ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 Alt noen skal henge seg opp i, var virkelig dette noe du måtte lage en tråd om, få deg et liv Anonymkode: 39a2a...a56 2
Adara Skrevet 14. mai 2021 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Alt noen skal henge seg opp i, var virkelig dette noe du måtte lage en tråd om, få deg et liv Anonymkode: 39a2a...a56 Sier hun som må inn i en tråd for å være nedlatende mot en fremmed Jeg lurte på om det var vanlig, skjønner at det er det. Ha en fin dag! 5
Cuntzilla Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 Det er ikke uvanlig for meg å komme ut med mer enn et par, spesielt ikke om det er sånn billigbutikk som ofte har 3 for 2. Men det skjer også en gang iblant at når jeg tenker at nå skal jeg investere i et par skikkelig fine og dyre boots, og så ender jeg med to par skikkelig fine og dyre boots.. oops. Nå handler jeg sjelden sko da (kanskje heldigvis). Når det er sagt så synes jeg Erna kan komme med noen utsagn iblant som viser hvor utrolig langt hun er fra de fattige i Norge. Tidvis usympatisk. 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 Jeg kjøper nesten alltid mer enn en ting. 2-3 par sko. 2-3 parfymer om jeg har lyst på noe nytt. 3-4 nye hjemmebukser om jeg først tar en runde etter dette. Selv når jeg handler i dyre butikker kjøper jeg flere ting, når jeg først er innom. Men er sjeldent på handletur. Så når jeg først får for meg at jeg trenger nye jobbsko, da trenger jeg mer enn ett par. Og er jeg lei av vårjakkene mine, da trenger jeg mer variasjon enn en ny. Anonymkode: e9f9f...2c7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 Jeg hater å kjøpe sko, så jeg kjøper ett par om gangen via nett. Anonymkode: 6b9a0...0d1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 Hvorfor skulle det være rart..? Er det like rart å kjøpe to topper samtidig? Jeg har sjelden tid til å gå iskobutikker i fred og ro. Når jeg først bruker tid på det, har jeg gjerne bruk for flere par. Sist trengte jeg både goretex-sko og nye pensko. Det er også veldig vanlig å ha flere par sko til samme bruk, så man kan variere antrekkene. Jeg har kjøpt to par småsko samtidig. Anonymkode: f017b...cae
Million Skrevet 14. mai 2021 #13 Skrevet 14. mai 2021 (endret) Jeg tror det bare har skjedd én gang i mitt over 50 år gamle liv at jeg har gått inn i en skobutikk og kommet ut igjen og har kjøpt mer enn ett par sko. Det var en gang jeg kom over en butikk som faktisk hadde størrelse 35 i damesko inne! Det er så sjeldent jeg kommer over at da kjøpte jeg to eller tre par, husker jeg. Det var sko med litt høy hæl, alle sammen. Jeg kan gå i str 36 noen ganger, men av og til blir de også for store og kipper bakpå hælen. Så da må jeg bare droppe det. Men unntaket er joggesko og sko med snøring, for de kan man feste godt på foten med snøringen, så de sitter og ikke kipper selv om de strengt tatt er et halvt til et helt nummer for store. Endret 14. mai 2021 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #14 Skrevet 14. mai 2021 Nordmenn er altfor rike …. Anonymkode: 9a64f...96b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #15 Skrevet 14. mai 2021 Jeg liker ikke så godt å kjøpe sko, så kjøper ofte to når jeg først er i gang, f.eks samme joggesko i ulik farge. Jeg har flere venninner som handler mye mer sko enn meg, og der kommer det fort både to og tre par i posen når de er på shopping. Anonymkode: 8d8e4...98d
Adara Skrevet 15. mai 2021 Forfatter #16 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor skulle det være rart..? Er det like rart å kjøpe to topper samtidig? Jeg har sjelden tid til å gå iskobutikker i fred og ro. Når jeg først bruker tid på det, har jeg gjerne bruk for flere par. Sist trengte jeg både goretex-sko og nye pensko. Det er også veldig vanlig å ha flere par sko til samme bruk, så man kan variere antrekkene. Jeg har kjøpt to par småsko samtidig. Anonymkode: f017b...cae Syntes jo sko er en del dyrere enn topper, jeg har kjøpt mer enn ett plagg av og til, men sko er dyrere. I mitt hode hvertfall 😅 men jeg handler veldig sjeldent uansett, tror rett og slett ikke jeg har råd til mer enn ett par når jeg handler. Trodde jeg hadde grei lønn liksom 😅
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #17 Skrevet 15. mai 2021 Adara skrev (På 14.5.2021 den 1.56): TV2 fulgte Erna og mannen på skobutikken da de nettopp har åpnet igjen, på slutten sier hun at alle menn burde være klar over at det alltid blir mer en ett par med sko. Så kjøper hun to par. Det er vel ikke vanlig folk som kjøper to par med sko samtidig? Det e nok hekt vanlige folk jo Anonymkode: 921b0...6eb
Pillarguri Skrevet 15. mai 2021 #18 Skrevet 15. mai 2021 Dette synes jeg er smålig av trådstarter. Vi vet jo nøyaktig hva Erna har i lønn, så det er ingen overraskelse at hun har brukbar økonomi. Hun har svært travle dager til vanlig, og at hun da benytter anledningen til å kjøpe 2 par sko samtidig, det kan da ingen klandre henne for. Hun er mye ute og representerer landet vårt, og da må hun ha litt skotøy å velge mellom. Er sikker på at hvis trådstarter hadde vært statsminister så hadde hun også benyttet anledningen til å fornye skogarderoben når anledningen er der. Og JA, jeg kjøper gjerne flere par sko samtidig, men ikke nødvendigvis hvert år. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #19 Skrevet 15. mai 2021 Jeg kjøper både 2 og 3 par i slengen om jeg finner sko jeg liker og trenger. Anonymkode: 361ac...a75
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #20 Skrevet 15. mai 2021 For noe tull Det er trist når man tror at lykken er sko, og at man kan kjøpe seg lykke. Sko er en nødvendighet for å bevege seg utendørs. De kan være pene ja, men de vil ALDRI gi meg en følelse av lykke. Får man gledesrus av å kjøpe klær og sko så bør man tenke litt over hvordan reklame og kjøp-og-kast samfunnet egentlig påvirker de fleste av oss. Jeg er glad jeg kom meg ut av den karusellen. Jeg nekter å kjøpe 2 par sko om jeg kan klare meg med ett par. Det har gått tid, ressurser, arbeidskraft og mye penger og forurensing til frakt av disse produktene. Jeg vil ta vare på jorda, og kjøper kun det jeg virkelig trenger for å leve livet på en praktisk måte. Jeg har to par hæler jeg har hatt i 5 år, og de fungerer strålende. Det eneste jeg bytter ut nesten årlig er joggesko. Anonymkode: 4b845...4a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå