AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Lurer på om det er mange besteforeldre som får forespørsel om å passe barnebarna fordi foreldre mener at vi som besteforeldre behøver å få tilknytning til barna uten av foreldrene er til stede? Hvilken type foreldre kommer med slike forespørsler til besteforeldrene tror dere? Anonymkode: 3081a...3f3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Foreldre som er glad i barna sine og som ser utbytte av at barnet er knyttet til flere voksne enn 2? jeg lot alt rulle litt selv, sa at hvis de ville passe så skulle de få lov og spurte kun om barnevakt om vi foreldre ville en tur på kino eller bare dra ut for å spise en bedre middag (kjærestetid). Ene bestemor ville ha besøk ofte (se barnebarnet 2-4 ganger i mnd minst) og syntes det var superstas. Andre sa oftere at hun var for ung og spurte 4 ganger på 13 år om besøk. resultatet ble selvsagt sterk tilknytning til ene bestemor og også et bånd som er like sterkt som til oss foreldre. Anonymkode: 9b297...a3e 21
minister-mio Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilken type foreldre kommer med slike forespørsler til besteforeldrene tror dere? Anonymkode: 3081a...3f3 Kan være de er usikre
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 Alle typer foreldre? Anonymkode: 37b46...645 13
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 Min mor vil gjerne passe min datter, og som et resultat av det får jo de en sterk tilknytning. Det er jo bare supert:) hun liker ikke å passe henne når jeg ikke er hjemme, så det lytter jeg selvfølgelig til. Anonymkode: 93b37...f7b 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Lurer på om det er mange besteforeldre som får forespørsel om å passe barnebarna fordi foreldre mener at vi som besteforeldre behøver å få tilknytning til barna uten av foreldrene er til stede? Hvilken type foreldre kommer med slike forespørsler til besteforeldrene tror dere? Anonymkode: 3081a...3f3 Øh... foreldre som ser barnas utvikling og behov i et sosialt perspektiv? Vi har lenge dratt på besøk til besteforeldrene (alle bor i nærheten). Men da sønnen vår selv sa han ville være igjen ved 3 års alder skjønte vi at det var på tide at han fikk være der alene uten oss kjipe foreldrene. Anonymkode: 57e6c...081 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 Ts. Min misstanke er foreldre som ønsker barnefri og prøver å komme med "ekspertutalelser" for å underbygge en god unnskyldning for å sende barna bort. Anonymkode: 3081a...3f3 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 Kommer det som et sjokk at en får barnebarn? Har en normale omsorgsevner så vil en sette pris på å få være sammen med barnebarna, med eller uten barna tilstede . At en sønn eller datter må komme krypende til foreldrene og be dem om å bry seg om barnebarna er for meg helt uforståelig . Men de finnes. Har en far dim brur seg kun om seg sjøl, og slik skal jeg ikke bli iallefall Anonymkode: 2cc36...11e 15
Becha Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 (endret) Det er synd hvis det er kun foreldrene som ønsker at dere besteforeldre skal ha et godt forhold med barna. Synes at dere besteforeldre skal også ha et ønske om det, men hvis ikke... Stakkars barn. Og nei, det er ikke det samme hvis foreldrene er tilstede. Da blir besteforeldre oftest bare noen fremmede gamlinger som kommer på besøk av og til eller som man kan dra på besøk til. Endret 14. mai 2021 av Becha Sendte for kjapt 8
Mnjah Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ts. Min misstanke er foreldre som ønsker barnefri og prøver å komme med "ekspertutalelser" for å underbygge en god unnskyldning for å sende barna bort. Anonymkode: 3081a...3f3 Tror du uttrykket «tilknytning» er en ekspertuttalelse? Joggu sa jeg smør. 9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lurer på om det er mange besteforeldre som får forespørsel om å passe barnebarna fordi foreldre mener at vi som besteforeldre behøver å få tilknytning til barna uten av foreldrene er til stede? Hvilken type foreldre kommer med slike forespørsler til besteforeldrene tror dere? Anonymkode: 3081a...3f3 Gutten min er mye hos besteforeldrene sine fordi han og de ønsker det. Jeg er ikke alltid tilstede da han liker å ligge over til de alene 😊 synes det er topp at han tilbringer tid med de alene 😊 Anonymkode: 2ea1a...595
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 Mnjah skrev (12 minutter siden): Tror du uttrykket «tilknytning» er en ekspertuttalelse? Joggu sa jeg smør. Ts her. Ja det er tillært måte å tilnærme seg et spørsmål om besteforeldre kan passe barnebarna. Har ikke noe problem med å passe barnebarna om det kommer et helt vanlig spørsmål om barnepass. Det er måten det blir spurt på med det ekstra antydning om at vi ikke bruker nok tid på barnet deres som gjør meg forbannet. Kunne lagt ut hele meldingen med forespørselen men av hensyn til alle i familien gjør jeg det ikke. Kan dåg legge til at dette er foreldre som er under barnevernet og har vært det siden før barnet er født. Så slik insinuring som er i meldingene vi får gjør at jeg mest får lyst til å kontakte bv selv om saken. Anonymkode: 3081a...3f3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #13 Skrevet 14. mai 2021 Men når du vet at bv er i bildet, hvorfor vil du ikke være der for barna? Om alternativet er at barna blir flyttet til fosterhjem, vil det være bedre? Og ønsker du ikke et tett bånd til dine barnebarn? Anonymkode: 70784...6d1 11
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #14 Skrevet 14. mai 2021 Ts her. Vi har flere barnebarn og flere kommer med årene regner jeg med. Vi som besteforeldre kan ikke tillate å bli spist opp av et foreldrepar som ikke ser lenger en sin egen nesetipp, vi ønsker å være der for alle dei andre også. Jeg mener verken vi eller barnebarnet har behov for overnatting annenhver helg for å få godt nok forhold. Og utilbørlig press i teite meldinger blir bare så feil. Anonymkode: 3081a...3f3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #15 Skrevet 14. mai 2021 Vil man ha besøk av barnebarn når man er gammel så må man naturlig nok legge inn en innsats for å bygge en god relasjon mens de vokser opp. Vil du ha hjelp i hagen, noen som handler for deg innimellom eller bare stikker innom for en kopp kaffe må en selv gjøre slike gester for barnebarna. Om man ikke ønsker overnatting så er jo det helt greit, men det finnes mange andre måter å skape god tilknytning til barnebarn på. Men det er ofte enklere uten primæromsorgsgiver tilstede, når mamma og pappa er med så vil barna søke til de for trøst osv. Anonymkode: 505c4...4f6 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #16 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Vi har flere barnebarn og flere kommer med årene regner jeg med. Vi som besteforeldre kan ikke tillate å bli spist opp av et foreldrepar som ikke ser lenger en sin egen nesetipp, vi ønsker å være der for alle dei andre også. Jeg mener verken vi eller barnebarnet har behov for overnatting annenhver helg for å få godt nok forhold. Og utilbørlig press i teite meldinger blir bare så feil. Anonymkode: 3081a...3f3 Overnatting hver andre helt er absolutt ikke nødvendig for en god tilknytning. Det var helt horribelt av foreldrene å forvente det. Men et par timer sammen på en lekeplass eller på en gåtur to ganger i måneden er jo fint. Anonymkode: 505c4...4f6 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #17 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil man ha besøk av barnebarn når man er gammel så må man naturlig nok legge inn en innsats for å bygge en god relasjon mens de vokser opp. Vil du ha hjelp i hagen, noen som handler for deg innimellom eller bare stikker innom for en kopp kaffe må en selv gjøre slike gester for barnebarna. Om man ikke ønsker overnatting så er jo det helt greit, men det finnes mange andre måter å skape god tilknytning til barnebarn på. Men det er ofte enklere uten primæromsorgsgiver tilstede, når mamma og pappa er med så vil barna søke til de for trøst osv. Anonymkode: 505c4...4f6 Ts her. Ja og at barnet skal søke til foreldrene for trøst er vel nettopp det bv ønsker i dette tilfellet. Anonymkode: 3081a...3f3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #18 Skrevet 14. mai 2021 Mine foreldre spør selv. Jeg kommer gjerne på besøk med min sønn, vi har avtalt at vi skal til mormor og morfar den dagen. Da kan mamma finne på å spørre om jeg har noe jeg trenger å få gjort på egenhånd, fordi hun føler de får så mye bedre kontakt med min sønn når jeg ikke er der. Når jeg er der vil han helst være med meg og oppsøker meg om det er noe, om jeg ikke er der tenker han ikke over at jeg ikke er til stede og storkoser seg med mormor og morfar alene. Anonymkode: 5b0ff...1c0 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #19 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Ja og at barnet skal søke til foreldrene for trøst er vel nettopp det bv ønsker i dette tilfellet. Anonymkode: 3081a...3f3 Barnevernet? Hva har det med saken å gjøre her? Anonymkode: 505c4...4f6 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Overnatting hver andre helt er absolutt ikke nødvendig for en god tilknytning. Det var helt horribelt av foreldrene å forvente det. Men et par timer sammen på en lekeplass eller på en gåtur to ganger i måneden er jo fint. Anonymkode: 505c4...4f6 Ts her. Vi ser barnet ved at man av og til henter i barnehagen og passer ved behov, når foreldrene er på avtaler. Så vi er absolutt ikke utilgjengelige som besteforeldre. Anonymkode: 3081a...3f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå