AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Jeg har et sterkt forhold til Trondheim. Har vært der mye i hele livet mitt og har også bodd der i noen år. Likevel er det enkelte områder i kommunen som er bedre enn andre. Jeg synes Strindheim og Tyholt er to fine områder, og det er relativt praktisk for unge mennesker å bo på en av disse to stedene også. Strindheim har et godt kollektivtilbud og mange butikker, mens Tyholt har flere grønne lunger og nærhet til noen få butikker. Rolige områder, men likevel gangavstand til sentrum og andre offentlige tilbud. Ellers anbefaler jeg også Møllenberg som et sentralt område med godt kollektivtilbud og mange muligheter i kort avstand. Heimdal, Tiller, Byåsen, Flatåsen og Saupstad er områder jeg ikke ville bosatt med i foreløpig, på grunn av at det er upraktisk beliggenhet for disse områdene. Det er sikkert ålreit for barnefamilier og godt voksne mennesker å bo i et av disse områdene, men for som er ung og singel kan det fort oppleves som litt kjedelig og tungvint. Bakklandet er et hyggelig strøk med koselig bebyggelse og spisesteder, og det er virkelig noe alle bør oppleve. På våren og sommeren er Ladestien nydelig å gå, og der er det også fint å sole seg og bade. Flere her som liker Trondheim? 🙂 Anonymkode: 00ee8...dd0 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har et sterkt forhold til Trondheim. Har vært der mye i hele livet mitt og har også bodd der i noen år. Likevel er det enkelte områder i kommunen som er bedre enn andre. Jeg synes Strindheim og Tyholt er to fine områder, og det er relativt praktisk for unge mennesker å bo på en av disse to stedene også. Strindheim har et godt kollektivtilbud og mange butikker, mens Tyholt har flere grønne lunger og nærhet til noen få butikker. Rolige områder, men likevel gangavstand til sentrum og andre offentlige tilbud. Ellers anbefaler jeg også Møllenberg som et sentralt område med godt kollektivtilbud og mange muligheter i kort avstand. Heimdal, Tiller, Byåsen, Flatåsen og Saupstad er områder jeg ikke ville bosatt med i foreløpig, på grunn av at det er upraktisk beliggenhet for disse områdene. Det er sikkert ålreit for barnefamilier og godt voksne mennesker å bo i et av disse områdene, men for som er ung og singel kan det fort oppleves som litt kjedelig og tungvint. Bakklandet er et hyggelig strøk med koselig bebyggelse og spisesteder, og det er virkelig noe alle bør oppleve. På våren og sommeren er Ladestien nydelig å gå, og der er det også fint å sole seg og bade. Flere her som liker Trondheim? 🙂 Anonymkode: 00ee8...dd0 Dumt å sammenligne Byåsen med de andre områdene der. Byåsen er et av de dyreste stedene å bo, de andre blant de billigste.. Anonymkode: 67d3c...acd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Født og oppvokst på Strindheim. Mine foreldre ble skilt og mamma bodde en periode på både Moholt og Tyholt. Syns Strindheim er veldig barnevennlig, fint og sentralt. Mange gode minner derfra. Tyholt og Moholt var også ganske greit, men bodde jo ikke der lengst, så har nok ikke like mange meninger om de to. Moholt er vell kanskje veldig greit for de som en student. Tyholt ligger ikke så fryktelig langt unna byen, så man kan fint gå seg en tur hvis man liker gåturer. Bor en timestid unna Trondheim nå, og savner noen ting, men jeg er ikke hyper sosial så klarer meg fint på mindre plasser. Har kjøpesenter i grei avstand og jobb, så det fungerer for meg. Syns det er litt godt at det ikke ALLTID skjer noe som det da ofte gjør i byene. Anonymkode: 73463...c24 1
Hr. Aktiv Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dumt å sammenligne Byåsen med de andre områdene der. Byåsen er et av de dyreste stedene å bo, de andre blant de billigste.. Anonymkode: 67d3c...acd Så du mener Strindheim er billigere å bo enn oppe på byåsen? Det er vel få steder der det er dyrere å bo i Trondheim skal jeg tro noen av mine kamerater. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden): Så du mener Strindheim er billigere å bo enn oppe på byåsen? Det er vel få steder der det er dyrere å bo i Trondheim skal jeg tro noen av mine kamerater. Nei, mente Flatåsen, Heimdal osv.. Anonymkode: 67d3c...acd 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Bor i Trondheim nå, har bodd i forskjellige bydeler. Trondheim sør med Tiller, Heimdal er bygd på flat myr. Billigere bolig pga mindre attraktivt med tanke på beliggenhet og befolkning. Saupstad er nevnt som et problemområde av regjeringen med tanke på høy minoritetsandel og kriminalitet. Personlig ville jeg aldri bodd i Trondheim sør. Møllenberg er bra for studenter og unge urbane mennesker som er mye i byen. Mye bråk og festing her med ekstremt mye utleie. Trondheim øst er den beste delen av byen da utbygging skjer her, bra kollektivtilbud, nærhet til alt og Værnes. Lengre sommersesong og mye mindre snø. Liker spesielt Ranheim godt. Lade har mye eldre bebyggelse utenom nye leilighetsblokker. Lade har selvfølgelig Ladestien som er nydelig. Trondheim vest og Byåsen har nærhet til bymarka. Ekstremt mye snø som jeg ikke liker 😅 kan være lite tilgjengelig dersom man ikke bor fra Havstad og nedover mot byen. Tungvint å reise med kollektivt til østsida feks, må bytte buss. Fint for den jevne barnefamilie. Billigere bolig enn på østsiden. Tyholt oppleves jeg som lite tilgjengelig med tanke på kollektivt. Mye gammel bebyggelse med mange 2-manns og 4-mannsboliger. Men absolutt et fint område. Mange fine hus og tomter, dyrt. Singsaker er mer tilgjengelig. Veldig koslig å gå tur gjennom Singsaker. Også her er det gamle boliger og meget dyrt. Området rundt festningen er utrolig fint og avslappende for en rolig gåtur feks. Ellers mange koslige områder i og rundt midtbyen som er trivelige for turer, kafébesøk, avslapping, men kunne ikke tenkt meg å bo der. Blir så klart trangt med liten tomt og liten/ingen parkering. Ladestien fra Ilsvika og til Ranheim er utrolig fint også. Ja, jeg elsker virkelig Trondheim ❤️ Anonymkode: 8bbcc...4c2 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 Har kun bodd på Tiller i Trondheim da jeg er oppvokst der. Nå bor jeg et annet sted i landet. Tror ikke jeg noen gang kommer til å flytte tilbake til Tiller om jeg skulle få meg jobb i Trondheim etter studiene. Det er svært tungvint å komme seg til byen med bussbytte i Tonstadkrysset. Blir faktisk irritert hver gang jeg er hjemme i Trondheim og må vente en evighet på den forbanna bussen i Tonstadkrysset. Synes likevel at jeg har vært heldig som har vokst opp på Hårstadsiden i en stille og rolig gate med lysløype rett bak huset og fine turområder. Det jeg har savnet mest er nærhet til sjø eller vann. Anonymkode: 52179...f6b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 Mitt favorittområde i Trondheim er Berg og Singsaker, Nedre Tyholt. Men dyrt å kjøpe hus i, da. Bor ved Øvre Berg/Moholt nå, veldig praktisk mtp kollektivtransport, men like greit å gå til sentrum. Kan gå til Nidarosdomen på 25 minutt i nedoverbakke Ville ikke bodd andre steder enn her i Trondheim Øst (Strindheim/Tyholt/Berg/Singsaker/Møllenberg/Bakklandet/Pappenheim/Nardo). Byåsen er for langt unna og for tungvint kollektivt (og jeg er ikke spesielt interessert i friluftsliv, så jeg ville nok ikke hatt mye til felles med naboene 😛 ) . Men jeg ville hatt råd til et større hus på Byåsen enn her på østsida. Lade har dårlig kollektivtilbud, og er blitt litt for kaotisk bygningsmessig etter min smak. Kjenner noen som bodde der, og vi brukte lang tid på å krongle oss nedover dit med buss, og måtte ta taxi hver gang vi skulle hjem fra selskap pga at bussene sluttet å gå så tidlig. Vennene våre flyttet etterhvert til byen for å få det mer lettvint. Trondheim Sør er helt uaktuelt da det blir altfor langt unna alt. Anonymkode: 12f21...22f 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mitt favorittområde i Trondheim er Berg og Singsaker, Nedre Tyholt. Men dyrt å kjøpe hus i, da. Bor ved Øvre Berg/Moholt nå, veldig praktisk mtp kollektivtransport, men like greit å gå til sentrum. Kan gå til Nidarosdomen på 25 minutt i nedoverbakke Ville ikke bodd andre steder enn her i Trondheim Øst (Strindheim/Tyholt/Berg/Singsaker/Møllenberg/Bakklandet/Pappenheim/Nardo). Byåsen er for langt unna og for tungvint kollektivt (og jeg er ikke spesielt interessert i friluftsliv, så jeg ville nok ikke hatt mye til felles med naboene 😛 ) . Men jeg ville hatt råd til et større hus på Byåsen enn her på østsida. Lade har dårlig kollektivtilbud, og er blitt litt for kaotisk bygningsmessig etter min smak. Kjenner noen som bodde der, og vi brukte lang tid på å krongle oss nedover dit med buss, og måtte ta taxi hver gang vi skulle hjem fra selskap pga at bussene sluttet å gå så tidlig. Vennene våre flyttet etterhvert til byen for å få det mer lettvint. Trondheim Sør er helt uaktuelt da det blir altfor langt unna alt. Anonymkode: 12f21...22f På Byåsen der jeg bor går bussen til byen forbi hvert 5. minutt😂 Østsiden er dyrest, og mye eldre hus. Byåsen er også dyrt, men er flere områder med hus fra mer moderne tider. Her på Byåsen er det stort sett veldig aktive familier som bor, og det er vel en fordel at man trives godt med snø, for den har du til uti mai😅 Anonymkode: 67d3c...acd
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 Nå kommer det jo litt an på hva en ønsker/trenger om det er upraktisk eller ikke. Jeg kunne aldri tenkt meg til å bo på Byåsen, kronglete og trangt og bratt. Har en liten bil og har sklidd rundt oppå der et par ganger når jeg har hatt ærend på vinteren. Jeg er oppvokst i et slikt type område, bare i en annen by, så er vant med det, men er vel lei. Og så masse snø langt utti mai. Pluss at alt skal jo fortettes der nå. Fin utsikt da:) Jeg bor på Tiller, 10 min til marka, 10 min til Tillerbyen hvor jeg har alt jeg trenger pluss litt til. Litt tungvint å komme seg inn til byen med buss, litt med bil og, men jeg er nesten ikke i byen uansett. Selv ikke da jeg bodde på Moholt(leide til svinpris en pitteliten leilighet) var jeg så mye i byen. Garasje, stor balkong og svær bod kommer også langt opp på lista for hvorfor jeg trives her på Tiller:) Også bodd på Steinan, men det området er jo kjempedyrt, men jeg leide ganske rimelig. Fint område(skjønt, jeg bodde i en kjellerleilighet så så ikke noe til utsikten), og marka rett bakom husveggen, men helt klin umulig å ta seg med buss omtrent. Bil må man ha. Venninna mi bor i byen, og der er det bråk og støy hele tiden, festing, slossing, burning, vareleveranser, busser osv., Men unektelig veldig sentralt, har det hun trenger rett utfor døra, masse nisjebutikker, og hun kan gå til jobb osv. Så hun trives til tross. Anonymkode: ff05d...e04 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #13 Skrevet 14. mai 2021 Berg, Tyholt, Nardo, og Nidarø er fine områder 😀 Anonymkode: abf1b...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå