Gjest trønder Skrevet 4. september 2005 #1 Del Skrevet 4. september 2005 Min kjære sliter med talen sin. Vi gifter oss neste helg og han har ikke begynt, han sier han ikke vet hvordan han skal gjøre det og hvilke "regler" som finnes... Jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg er ferdig med min tale og vet ikke hvordan brudgommens tale er. Har noen noen tips jeg kan gi ham? ....jeg vil jo gjerne ha en tale, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_nuwanda_* Skrevet 4. september 2005 #2 Del Skrevet 4. september 2005 Han skal i sin tale "takke" din foreldre for at han får lov til å gifte seg med deg :-) Ellers kan han vinkle sin tale akkurat som han vil. Min man kom inn på min bror, sine brødre, sine foreldre, mine foreldre og deretter meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 4. september 2005 #3 Del Skrevet 4. september 2005 Av de talene fra brudgommer jeg har hørt, har det vært vanlig å si noe til sine foreldre (takke for oppvekst, trekke frem en og annen morsom historie kanskje), takke for å bli ha tatt godt i mot at svigerfamilien og tale til bruden (kan summere hvordan/hvor dere møttes, frieri, morsomme historier og egenskaper han setter pris på ved bruden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 4. september 2005 #4 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg var i et bryllup i sommer, der brudgommen holdt en fin tale. Han takket svigerforeldrene for at de hadde holdt ut med han så lenge, og at de ikke satte seg så veldig imot at han stakk av med dattera deres. Han ga dem også et innrammet bilde av seg selv som de skulle ha på nattbordet - til minne om han som tok dattera deres. Et morsomt innslag. Resten av talen brukte han på å fortelle bruden hvor fantastisk hun er...vi satt med tårer i øynene hele gjengen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #5 Del Skrevet 5. september 2005 Var i et bryllup der både brud og brudgom holdt tale, og begge fortalte hvordan de hadde møttes. De hadde tydeligvis ikke "samordnet" talene sine, for historien om hvordan de møttes var totalt forskjellige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #6 Del Skrevet 5. september 2005 Min mann har angst for å tale i forsamlinger. Han har alltid sagt at han ikke liker seg som et midtpunkt, men at det var så ille viste seg på bryllupsdagen... Da middagen startet holdt min nybakte mann på å deise i bakken, kritthvit i ansiktet av angst. Etter en luftetur ute - begynte han på talen... Jeg kjenner han så godt at jeg vet at dette var noe han ikke helt taklet...Tydelig nervøs. Talen hans var morsom og omhandlet hvordan vi endte opp sammen. Gjestene fikk seg en latter... Etter talen var over satte han seg ned, og begynte å puste igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #7 Del Skrevet 6. september 2005 Det fins byråer som skriver talen for deg. Jeg ville ha gått til et slikt et. De er ofte kombinert kopisenter/taleskrivere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søta Skrevet 7. september 2005 #8 Del Skrevet 7. september 2005 takke foreldre / besteforeldre for fine minne rog oppvekst. Takke for bruden. Si noen fine ord til bruden! Var i et bryllup hvor talene var mye kjeft og negativt - UNNGÅ det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sensommer brud Skrevet 10. september 2005 #9 Del Skrevet 10. september 2005 Lykke til i dag. Han klarer sikkert si noen fine ord. Noen ganger kommer det bare av seg selv også. Ha en strålende dag og kveld!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå