Gå til innhold

Damer som ser på meg, snakker sammen og ler.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg går på gata, så har jeg flere ganger lagt merke til at noen ser på meg, så jeg kikker opp. Da får jeg øyekontakt med en dame i en damegjeng på 3-4stk. Damene snakker sammen, ser bort, de ser på meg igjen før de ler og går videre.

Dette er litt ukomfortabelt, fordi det kan tolkes på flere måter. Jeg vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller om det faktisk er negativt ment. Det skal nevnes at jeg har slitt med sosial angst de siste årene, og det er hovedgrunnen for at jeg spør her. 

Er det noen som kan kjenne seg igjen i dette fra damenes perspektiv? Er det tegn på interesse, eller et tegn på noe aent? Hva er greia?

-Mann, 26

Anonymkode: 6d75e...33b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En ting kan jeg iallfall si, og det er at når jeg er med de rette damene, da flirer vi mye. Når jeg ler så kan jeg se rundt meg også eller feste blikket på noe, eller kanskje noen. Det trenger ikke bety at man ler av den personen. Det kan hende at de snakker om noe morsomt og at en av de tilfeldigvis ser på deg, og så tilbake på vennene sine mens hun fortsetter å le. 

Om de skulle ledd av deg må det jo være noe veldig åpenbart. For eksempel en merkelig klesstil eller noe rart som skiller seg ut. Det er IKKE(!) en unnskyldning for at andre skal le av deg, men bare en forklaring på hvorfor noen kanskje ler av deg. Slemt er det uansett å le av andre, og ikke greit. Men jeg tviler på at det er deg de ler av. 

Anonymkode: 11b22...7d2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kan være fordi de ser på deg for å se om du har overhørt noe de snakket om? Om noe så tror jeg heller det er at det er positivt enn negativt, voksene folk ler forhåpentlig ikke av folk åpenlyst, men er det fordi de syne du er søt så tenker du jo ikke på å skjule det like mye. Ikke tenk på det :) 

Anonymkode: e6677...616

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om vi snakker om tilfeldig forbipasserende så tviler jeg på at det har noe med deg å gjøre. Trolig tilfeldig at de lo akkurat da. Det skal MYE til for at jeg legger merke til folk når jeg går ute, spesielt om jeg er i en samtale med venninner.  Og EKTREMT mye til for at jeg skulle ha kommentert noen til venninnene og at vi lo av vedkommende. Høyst sannsynlig har de ikke lagt spesielt merke til deg.

Om det hadde vært noe så spesielt med deg at du vekket slik oppsikt, så ville du visst det selv. Da skulle du nærmest ha vandret rundt i borat...

Men det er fort gjort å få noia hvis man er litt selvbevisst og usikker, men prøv å fortell deg selv at de aller fleste har mere nok med seg og sitt der de går.

Anonymkode: 2c8be...ac4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tegn på at du ser eller oppfører deg rart.

Anonymkode: f0208...0ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tegn på at du ser eller oppfører deg rart.

Anonymkode: f0208...0ee

Du e jo helt evneveik! Dette er jo perfekt å si til en med sosial angst! Du gjør meg helt kvalm! Æsj.. 

Anonymkode: 5e5b9...546

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Når jeg går på gata, så har jeg flere ganger lagt merke til at noen ser på meg, så jeg kikker opp. Da får jeg øyekontakt med en dame i en damegjeng på 3-4stk. Damene snakker sammen, ser bort, de ser på meg igjen før de ler og går videre.

Dette er litt ukomfortabelt, fordi det kan tolkes på flere måter. Jeg vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller om det faktisk er negativt ment. Det skal nevnes at jeg har slitt med sosial angst de siste årene, og det er hovedgrunnen for at jeg spør her. 

Er det noen som kan kjenne seg igjen i dette fra damenes perspektiv? Er det tegn på interesse, eller et tegn på noe aent? Hva er greia?

-Mann, 26

Kan det være at du er mer mottakelig for å ta slike ting personlig pga angsten din? Av erfaring så tror jeg selv at ALLE legger merke til ting som jeg er selvbevisst på. Om det å bli ledd av, snakket om (dømt) av folk er en del av angsten din, så er det ikke så rart at du ser dette overalt. Du ser ubevisst etter det pga frykten din. Litt som når man er blitt gravid og ser plutselig gravide, folk med barnevogn osv overalt 😅 en tynn sammenligning, men håper du skjønner hva jeg mener 😊

Anonymkode: 5e5b9...546

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er sliten, føler jeg også at folk ser på meg, ler etc.

Når jeg er i god form, gir jeg faen. 

Anonymkode: ac45a...bd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok enten fordi de syns du er kjekk, eller søker etter bekreftelse på seg selv. Kanskje litt av begge deler. Oddsen er lav til null for at det er noe negativ.

Jeg ser på mange mennesker, men blir typisk blyg og ser bort om en mann jeg syns er kjekk, kikker tilbake. Ellers rødmer jeg raskt eller begynner bare å le fordi jeg føler meg "tatt på fersken" og det er kleint. 

Anonymkode: 5378d...c70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare tilfeldig. Ikke negativt iallfall, da hadde de spart seg til lenge etter du var passert. 
Unge damer fniser av det meste, så det er bare å la passere- om du tenker det er positivt eller negativt

Anonymkode: d3bcd...458

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere! Jeg setter pris på det. Det kan godt hende at flere av disse situasjonene var helt tilfeldige, som ikke hadde noe med meg å gjøre. Når jeg skrev dette så hadde det skjedd flere ganger i løpet av samme dag, og det føltes bare så utrolig rart der og da. I spesielt en av de situasjonene så virka det som om de så direkte mot meg, og de snudde seg bokstavelig talt 180 grader rundt etter de hadde gått kanskje 10 meter. Kanskje det også var en tilfeldighet, ikke vet jeg. Velger å ikke gi det mer energi nå. Positivt eller ei, rar situasjon uansett hehe. Innerst inne så vet jeg at det ikke er noe galt med meg, sliter bare med angst. 

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Opplever noen ganger at jeg går forbi menn eller de står foran meg, så nikker han ene med hodet mot meg så de andre snur seg 180 grader for å se, og så kan det oppstå litt latter eller at de dytter en i skulderen. Det er mulig de faktisk ser på deg, men du vet ikke hvorfor. Ofte er det den historien vi forteller oss selv som vi bruker som årsak, jeg tenker automatisk at nå sa de sikkert at jeg så blek eller rar/stygg/oversminka ut. Men logisk sett tror jeg ikke voksne, fremmede mennesker holder på sånn, kanskje var det noe helt uskyldig som at jeg lignet på en de kjenner. Tenker dette gjelder for deg også, er overbevist om at de ikke faktisk ler av deg. De tenker kanskje at du er kjekk også. 

Anonymkode: 9a37a...420

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at folk ser på meg (ikke med avsky, men at de legger merke til meg) når jeg er usminket, går i joggebukse og er generelt ustelt. Når jeg føler meg litt fin med sminke osv føler jeg ingen legger merke til meg. Synes det er rart.

Anonymkode: cdc34...4f7

Skrevet

Som regel, har jeg funnet ut, er folk mer opptatt av seg selv enn andre. De gangene jeg har trodd at noe har vært galt i relasjoner eller lignende, har det som regel heller vært at folk har hatt tøffe perioder personlig. Jeg kan ha tendenser til sosial angst selv, men dette hjelper meg; jeg er ikke sentrum i verden og å møte et blikk her og der, betyr ikke at samtalen eller det som sies handler om meg eller deg, da. I 98% av de tilfellene gjør det ikke det. Folk er mest opptatt av seg og sine. 

Gjest Raffalayla
Skrevet (endret)

Dette skjer også meg, hele tiden.. men, det hender omtrent like ofte at jeg er i andre enden av situasjonen; jeg sitter/går og prater med noen, noen sier noe morsomt, jeg får øyekontakt med en tilfeldig forbipasserende person i det jeg ler og ender opp med å tenke- håper ikke vedkommende tror jeg lo av ham/henne.. Når noen «ler av meg», vet jeg derfor at de ikke ler av meg.

Til trådstarter; tenk bare på hvor mange tilfeldige mennesker man får øyekontakt med i løpet av en dag.. noen ganger ler man.. 

Endret av Raffalayla
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Kan skjønne litt hva du mener ts. Jeg har angst og depresjon selv, og tenkte også lenge at folk så på meg. Men man må rett og slett ikke tenke på det. Ja det er vanskelig, særlig på dårlige dager. Men det hjelper over tid. Det som lønner seg er å gå ut blant folk hver dag, selv på dårlige dager. Snakk litt med personen som sitter i kassa, gå inn i flere butikker og snakk litt med de som jobber der, vær helt naturlig, bestill en kaffe eller noe annet på konditori osv... Da vil du oppdage at folk ikke synes du er noe rar. Og etterhvert driter du i om folk ser på deg. Du kurerer angsten. 

Anonymkode: 69c41...897

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du lider av sosial angst, kan det hende du sender dem et sånt "forskremt" blikk. Evt. kan det være fordi du låser blikket. Fort gjort hvis du grubler mye over det du ser / det som foregår. Og med mindre du ser ut som en fotomodell, skal det ofte ikke mer til før kvinner stempler deg som "creepy".

Du kan øve deg på å feste blikket ditt andre steder enn på andre mennesker. Ikke i bakken og sånne ting, for da ser du bare deprimert ut, hvilket kvinner også finner "creepy" (det er vanskelig det her). Men feste blikket ditt rett fram mot der du går, være rak i ryggen, løfte på kjakan og se ut som at det er kun du som eksisterer i din verden, og at du gir en lang f... i alle andre og hva de tenker og mener.

Etterhvert blir det en naturlig del av deg. "Fake it until you make it". Viktig å se ut som at man har god selvtillit, alt annet er nemlig "creepy".

Anonymkode: 6cb92...ed1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 23.35):

-Mann, 26

De ser på deg fordi du er den som gir minst motstand og ikke har hodet ditt fullt av andre ting. Det er bare en av de små greiene mennesker gjør for å føle seg spesielle. Har ikke noe med deg å gjøre. Aldri underviser menneskers trang til å føle seg spesielle. 🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 9d984...a63

AnonymBruker
Skrevet

Nå utelukker først jeg at du har et eller annet særegen ved deg som lett tiltrekker seg blikk.

Jeg har angst, og når jeg har en dårlig periode føler jeg at mange ser på meg, himler med øynene eller kommenterer meg seg imellom. Vet selvfølgelig at det ikke stemmer, men der og da føles det slik.

Anonymkode: 22e99...37e

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok det er fordi du synes er kjekk. Sier kanskje til den single venninnen: " oh, han er noe for det!" Men tør ikke gjøre noe. 

Jeg bruker hvertfall ikke tid på å se på menn jeg ikke synes noe om, og kan huske episoder med venninner hvor vi har tittet på menn, og ledd fordi vi liker dem.

Anonymkode: 4d6bf...727

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...