AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Min gutt på 13 måneder er ikke interessert i å leke med leker, han vil helst leke med dørmatter, sko, kjøkkenutstyr og alt mulig annet. Er det fordi vi ikke har vært flinke til å kjøpe "riktig" leker til han? Føler utvalget av leker er så dårlig til 1 åringer. Hva slags leker har din 1 åring? Hva fenger? Vår har gåbil, lekebil, piano/keyboardist, bamse, ball, trilleball, musikkbok, masse rangler fra tidligere... Anonymkode: 16b21...725
Kenelz Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Barn synes det er gøy å leke med ting som skiller seg ut og som er mindre tilgjengelig. De liker også «etterligne» de voksne. Ikke noe man får gjort med sånn egentlig. Babyleker eksisterer fordi foreldre er villige til å kjøpe inn dyre og unødvendige leker (og utstyr). La babyen din leke med sko, dørmatter, fjernkontrollen, osv. så lenge det er ting som ikke skader. 1
Kenelz Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Legger du forresten lekene bort og gjør dem mer utilgjengelig så vil interessen mest sannsynlig vekke seg
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 Det er nok litt sånn den alderen er Vår ettåring synes også sko og dørmatte og kjøkkenutstyr, alt som ikke er leker, er mest spennende. Av leker leker han også mye med bankebrett, duplo, biler og stablebokser. Anbefaler deg å kikke litt på nett etter leker tilpasset hans alder og litt oppover, og prøve deg frem litt med hva han liker Det er uansett ingen krise om han ikke har «nok» leker, de fleste barn har vel for mye leker Anonymkode: 75df8...f07
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Kenelz skrev (1 minutt siden): Legger du forresten lekene bort og gjør dem mer utilgjengelig så vil interessen mest sannsynlig vekke seg Ja, og dette ☝️ Vi har brukt å rydde bort endel av lekene, og bytte på hva vi har fremme. Da har han alltid noe «nytt» 😆 Anonymkode: 75df8...f07 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 Min er like gammel, de han liker best nå er gåbil med lyd/lys, bamse, bondegård fra fisher price som spiller musikk, er også med små dyr til den. Duplo liker han også veldig godt (jeg plukker ut hvis det er noen deler som er små, men vanlige klosser går veldig fint), spesielt om vi bygger sammen med han. Anonymkode: 283cd...b9a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Har en på 13 mnd. Han skal helst gå rundt å dra ut alt han får tak i av ting som ikke er leker. Åpne og lukke dører, åpne og lukke skuffer, sko, puter, bøker, opp og ned av sofaen osv. Det er bare sånn det er. Men hvis jeg setter meg ned å bygger duplo så har han 2 minutter innimellom 😅 Anonymkode: 861f9...70c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 Vår er også definitivt mest glad i alt som ikke egentlig er leker. Favoritten nå er ei håndveske som egentlig var min. Og så er hun veldig glad i spader. Hun holder dem stort sett bare, og dunker litt med dem, klarer ikke å grave enda, men hun er i hvert fall så opptatt av spader for tiden at hun kan gå rundt med dem lenge. Etter hva jeg husker fra storesøsteren, ble hun mer opptatt av leker igjen rundt 1,5 - 2 år. Anonymkode: f5711...a87
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #9 Skrevet 15. mai 2021 Her var det skuffer og dørhåndtak som var greia på den alderen. Anonymkode: 51dc3...273 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #10 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en på 13 mnd. Han skal helst gå rundt å dra ut alt han får tak i av ting som ikke er leker. Åpne og lukke dører, åpne og lukke skuffer, sko, puter, bøker, opp og ned av sofaen osv. Det er bare sånn det er. Men hvis jeg setter meg ned å bygger duplo så har han 2 minutter innimellom 😅 Anonymkode: 861f9...70c Akkurat sånn er vår også 😅 Han er ekstremt glad i sko. Anonymkode: 16b21...725
Gjest kruspersilletaco Skrevet 16. mai 2021 #11 Skrevet 16. mai 2021 Likte best alt som var i skuffer og skap + gåvogn/gåbil for å komme seg rundt. Tror det var en bråkete blinkende sangbok som var favoritt av barnelekene.
Gjest kruspersilletaco Skrevet 16. mai 2021 #12 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 23.14): Ja, og dette ☝️ Vi har brukt å rydde bort endel av lekene, og bytte på hva vi har fremme. Da har han alltid noe «nytt» 😆 Anonymkode: 75df8...f07 Dette gjør vi også 🙂
Løken Skrevet 16. mai 2021 #13 Skrevet 16. mai 2021 Sko og kjøkkenting slår an her😅 ellers er klosser kjekt. Har også en liten brio gåvogn som er veldig gøy å skate med, trille på, klatre inn og ut av. Lekebiler er litt gøy, men det gøyeste er å bruke klosser/sko/andre rektangulære ting som bil og kjøre rundt med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå