AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Holder på å lese over oppgaven min nå før den sendes inn. Er det noen som vet om delene som typisk har overskriften innledning og konklusjon kan ha andre titler? Anonymkode: 5a553...409
Den Sagnomsuste Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Vel, egentlig ikke. Det eneste jeg kan komme på måtte jo være at man heller skriver oppsummering enn konklusjon. Den blir isåfall noe luftigere og noe mer abstrakt enn tilfellet er med konklusjoner. Innledning kan omtales som introduksjon. Ellers er det svært vanlig å beholde begrepene slik de er.
minister-mio Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Hvis du mener noe annet enn synonymer (som sammenfatning, introduksjon etc.) Så er det bare ved å lese oppgaven man kan vite om det vil være en annen overskrift som passer
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Holder på å lese over oppgaven min nå før den sendes inn. Er det noen som vet om delene som typisk har overskriften innledning og konklusjon kan ha andre titler? Anonymkode: 5a553...409 Hvorfor trenger du en annen overskrift? Det er ganske strenge formelle krav i en vitenskapelig oppgave, så det du skriver skal jo være en innledning og konklusjon/oppsummering. Anonymkode: a51b4...110
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 Hvorfor skal du ha en annen overskrift? Anonymkode: ffda6...0f1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor trenger du en annen overskrift? Det er ganske strenge formelle krav i en vitenskapelig oppgave, så det du skriver skal jo være en innledning og konklusjon/oppsummering. Anonymkode: a51b4...110 Det er faktisk et godt spørsmål ts stiller. For i mange oppgaver kommer man ikke til en konkluson, og det er vanlig å for eksempel bruke overskriften "avslutning" eller "oppsummering". Bruk av ordet "konklusjon" er ikke et formelt krav i en vitenskapelig oppgave. TS: kommer du til en konklusjon? Hvorfor ønsker du å bruke en annen overskrift? Anonymkode: 8219d...347
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 Hadde brukt oppsummering eller avslutning. Du skal jo ikke konkludere med noe i en BA-oppgv, men vise til at du mestrer ulike forskningsteknikker. Anonymkode: d8c9f...25d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 Min veileder rådet meg til å heller skrive avslutningen/konklusjonen som "Avsluttende refleksjoner" og gjerne trekke linjer til videre forskning på problemstillingen og funnene i oppgaven. Dette var innen samfunnsvitenskapelige fag, der rammene kanskje er noe løsere enn de er for andre fagområder. Anonymkode: 868ff...5a1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 TS her, ble så jeg skrev konklusjon da det er det som har stått der under veiledning. Var en annen mer passende overskrift jeg tenkte på, ikke avslutning/oppsummering e.l. Vi har f.eks ikke "hoveddel", eller "diskusjon/drøfting" som overskrift i oppgaven heller, men en beskrivende overskrift for hva neste avsnitt inneholder. F.eks "utviklingen sett fra et blabla- og bla perspektiv." Jeg trakk forsåvidt en konklusjon, hvor visse forutsetninger måtte være oppfylt for at den skulle gjelde - så tenker det var innafor uansett. Takk for svar Anonymkode: 5a553...409
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå