AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Hvor ofte syns du er ok at partneren din drar på byen, eller på fest hos venner? Samboeren min har vært ute fire helger på rad nå, hvor han en av helgene var ute både fredag og lørdag (hos kompiser). Nå kom han hjem og sa han kanskje skal drikke 16.mai også, for så å dra på 17.mai frokost hos en kompis. Jeg er ikke invitert til denne frokosten. Vi har vært sammen i tre år, og kjenner at dette er ikke noe jeg ønsker i et forhold, men vet ikke om det er jeg som er prippen. Anonymkode: 9151b...27a 1
Fiffig Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Hvor gamle er dere? Samboeren kan ta en øl eller to med kollegaer eller kamerater, men å "dra på byen" er det ingen av oss som er særlig interessert i. Hvis vi først skal på en fest som varer, drar vi som regel sammen. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Jeg hadde ikke tolerert det der, og synes absolutt ikke du er prippen. Om dere stifter familie og han nå alt viser at han ikke kan si "nei takk", eller tror han går glipp av noe ved å si nei, så vil det neppe bli bedre. Anonymkode: 69511...f99 4
sicario Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor ofte syns du er ok at partneren din drar på byen, eller på fest hos venner? Samboeren min har vært ute fire helger på rad nå, hvor han en av helgene var ute både fredag og lørdag (hos kompiser). Nå kom han hjem og sa han kanskje skal drikke 16.mai også, for så å dra på 17.mai frokost hos en kompis. Jeg er ikke invitert til denne frokosten. Vi har vært sammen i tre år, og kjenner at dette er ikke noe jeg ønsker i et forhold, men vet ikke om det er jeg som er prippen. Anonymkode: 9151b...27a Samboeren min kan dra ut etc akkurat så ofte hun vil. Det vil hun kanskje 5-6 ganger i året, så ikke akkurat noe problem. Men tipper vi er ca dobbelt så gamle som dere 😆. For 15 år siden var det oftere vi festet... begge to. Jeg tar noen øl med kollegaer kanskje annen hver mnd, i tillegg til et par fester igjennom året. syntes ikke du er prippen. Virker jo ikke som at han er veldig engasjert eller invisterer i forholdet deres. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Prippen? Hverken eller. Dere er bare forskjellige. Så lenge det ikke er alkoholproblemer involvert, så ser jeg ikke noe problem i at han fester med venner. Ser problemet om du konstant blir nedprioritert, men det hadde vært et problem uansett hva han hadde brukt tiden sin på. Anonymkode: cc43f...099 3
Gjest Råååsa Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Du er ikke prippen. Og så slemt å ikke invitere deg også?!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Nesten aldri. Noen ganger i året kanskje. Anonymkode: 5321b...ea2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: kjenner at dette er ikke noe jeg ønsker i et forhold har du forresten sagt tydelig i fra om dette? Og generelt hvordan du har det med hans festing? Anonymkode: cc43f...099
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 Samboeren min drar ut ca annenhver helg, og da drikker han mye. Selv mener jeg dette var greit da vi ikke hadde barn, men med et barn på 2 år er dette for ofte. Jeg synes ikke du er prippen. Anonymkode: 1a3be...c28 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: har du forresten sagt tydelig i fra om dette? Og generelt hvordan du har det med hans festing? Anonymkode: cc43f...099 Ts her. Ja, det har jeg faktisk. Men han sier hvis jeg begynner å nekte han å treffe venner, så funker vi ikke. Er altså bare festinga jeg ikke liker, nekter han aldri å møte kompisene sine. Bare skjønner ikke hvorfor det må drikkes hver gang de skal finne på noe. Så virker som om jeg bare kan pakke snippvesken, hvis jeg skulle begynne å "slå meg vrang" på akkurat dette😔 Anonymkode: 9151b...27a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Ja, det har jeg faktisk. Men han sier hvis jeg begynner å nekte han å treffe venner, så funker vi ikke. Er altså bare festinga jeg ikke liker, nekter han aldri å møte kompisene sine. Bare skjønner ikke hvorfor det må drikkes hver gang de skal finne på noe. Så virker som om jeg bare kan pakke snippvesken, hvis jeg skulle begynne å "slå meg vrang" på akkurat dette😔 Anonymkode: 9151b...27a Da må jeg si at du er prippen eller kontrollerende. Det er altså helt greit han er med sine venner, men du vil bestemme hva han foretar seg med dem. Det er helt legitimt at du har det slik, men du kan ikke kreve det fra han. Han vil ikke endre seg, så da må du akseptere eller gå. Anonymkode: cc43f...099 1
ryzorwarlock Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 Exen min på 40 måtte på byen hver helg. Jeg begynte egentlig å bli ganske så lei, å drikke alkohol så ofte som hun gjorde synes jeg var tungvindt. Og hun ble ganske så flørtete med andre når hun drakk også. Ga henne beskjed at det er enten meg eller drikkinga, så hun valgte drikkinga. enkelt å greit, da slipper jeg det styret 😃 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 Jeg er 40, og jeg har heldigvis en kjæreste som omtrent aldri drikker. Jeg er selv totalavholds. Trenger ikke proppe i meg gift for ha det gøy, ikke kjæresten min heller. Anonymkode: 2968a...95f 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #14 Skrevet 13. mai 2021 Min partner er vel ute et par ganger i året (når det ikke er korona) . Det er inkludert guttetur til en eller annen destinasjon som Polen eller Hovden eller noe. Anonymkode: 67822...6ed
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #15 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ts her. Ja, det har jeg faktisk. Men han sier hvis jeg begynner å nekte han å treffe venner, så funker vi ikke. Er altså bare festinga jeg ikke liker, nekter han aldri å møte kompisene sine. Bare skjønner ikke hvorfor det må drikkes hver gang de skal finne på noe. Så virker som om jeg bare kan pakke snippvesken, hvis jeg skulle begynne å "slå meg vrang" på akkurat dette😔 Anonymkode: 9151b...27a Det er en hersketeknikk fra han sin side, og utrolig dårlig gjort å bruke det mot deg. Han der virket ikke veldig empatisk, investert og støttende 😒 Anonymkode: 411bc...b1d 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #16 Skrevet 13. mai 2021 Du er ikke prippen og ikke kontrollerende. Ganske umoden oppførsel fra hans side. Og lite voksent at han stiller et ultimatum om at det ikke funker om du nekter han å gå ut med vennene sine. Det er fullt mulig å møte vennene sine i uken også. Fire helger på rad og nå den femte rett rundt hjørnet er for mye når han er i et forhold. Det skal pleies det også. 16.mai-fylla burde han vært ferdig med. Det er sånt som er gøy når man er i 16-17 års alderen. Anonymkode: c01d1...24a 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #17 Skrevet 14. mai 2021 Aldri. Kjæresten min drakk bare 1-2 ganger i året før. Nå ingenting. Anonymkode: 9b513...a62 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #18 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor ofte syns du er ok at partneren din drar på byen, eller på fest hos venner? Samboeren min har vært ute fire helger på rad nå, hvor han en av helgene var ute både fredag og lørdag (hos kompiser). Nå kom han hjem og sa han kanskje skal drikke 16.mai også, for så å dra på 17.mai frokost hos en kompis. Jeg er ikke invitert til denne frokosten. Vi har vært sammen i tre år, og kjenner at dette er ikke noe jeg ønsker i et forhold, men vet ikke om det er jeg som er prippen. Anonymkode: 9151b...27a Det der hadde jeg aldri gidda! En gang i blant er jo ok, men så ofte som din holder på...virker som han kjeder seg med deg i forholdet. Hva faen må man drikke for så ofte egentlig? Man kan o møte venner uten å kjøre på med alkohol. Samboeren min drikker aldri for tiden ( 1 år +), før det så drakk han veldig sjeldent og ellers når jeg skulle ut på fest, noen som ikke var så ofte. Anonymkode: 065d9...613 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #19 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da må jeg si at du er prippen eller kontrollerende. Det er altså helt greit han er med sine venner, men du vil bestemme hva han foretar seg med dem. Det er helt legitimt at du har det slik, men du kan ikke kreve det fra han. Han vil ikke endre seg, så da må du akseptere eller gå. Anonymkode: cc43f...099 Altså, hadde han røykt cannabis så ofte som han drikker hadde du sikkert sagt at en sånn type skall man dumpe, men alkohol i mengder , hver helg er helt chill.... Anonymkode: 065d9...613 1
Kvalitet Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor ofte syns du er ok at partneren din drar på byen, eller på fest hos venner? Samboeren min har vært ute fire helger på rad nå, hvor han en av helgene var ute både fredag og lørdag (hos kompiser). Nå kom han hjem og sa han kanskje skal drikke 16.mai også, for så å dra på 17.mai frokost hos en kompis. Jeg er ikke invitert til denne frokosten. Vi har vært sammen i tre år, og kjenner at dette er ikke noe jeg ønsker i et forhold, men vet ikke om det er jeg som er prippen. Anonymkode: 9151b...27a Hvis han er så idiot at han til og med på 17.mai drar uten å inkludere deg hadde jeg brukt dagen på å pakke og flytte ut. La han komme hjem til tomt hus. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå