Gå til innhold

Hensynsløs og respektløs mor ødelegger 17 mai

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil være hos min far på 17 mai, men mor har påtvunget samvær på grunn av "ditt år mitt år" prinsippet. Etter flere runder med BUP og familievernkontoret, mener hun fremdeles at jeg, dattera, er "syndebukken" for å ønske større samvær med far. 

Poenget er ikke å dykke inn i den gjørma, men å få råd om hvordan jeg kan sette foten ned på 17 mai. Går på VGS og har 15 min gåvei dit fra far. Fra mor er det 1 & 0,5 time med bil, omtrent. Derfor ønsker jeg at hun alltid kjører meg kvelden før en skoledag. 

Nå har hun slått seg helt vrang og vil kjøre meg på Tirsdag. Helga før har jeg sagt til henne at jeg ønsker at hun skulle kjøre meg på mandag, og HUN SA SEG ENIG I DET. 

Nå sier hun at jeg skal være hos henne til tirsdag, sånn uten videre, "fordi jeg ikke orker å kjøre deg". 

Hvem valgte å parre seg? Hvem valgte å flytte 7 mil unna pappa? Hvem er inneklemt mellom hun og far? 

Hvordan kan jeg sette ned foten? Poenget er ikke datoen/det tekniske ved å kjøre på tirsdag, poenget er at hun TOTALT OVERKJØRER mine ønsker og behov som hennes datter, fordi "hun ikke orker". Det er forståelig, ja, men vi har verbalt avtalt det fra før, hvordan kan hun snu nå, dagen før hun skal hente meg? 

Er bare utrolig oppgitt akkurat nå. 

Anonymkode: 31ec0...577

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, vi ble enige om å kjøre på Mandag verbalt, men hun har sendt melding hvor hun skriver at jeg "må huske sakene mine til Tirsdag" som om samtalen aldri fant sted. 

Må nevne at hun "glemmer" mange datoer og avtaler, så jeg vet aldri om hun faktisk bare har glemt noe, eller om hun bare prøver å overkjøre meg for å få viljen sin. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hehe! Du er egentlig far i denne historien? 

Anonymkode: ca06f...ca9

• Liker 37
Skrevet

Kan ikke du ta buss, eller be faren din om å hente deg? 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Om du går på videregående er jo du gammel nok til å nekte å være hos din mor! Du kan si at du blir hjemme hos faren din i år fordi det er det du har lyst til! Og om du ikke vil ha samvær med din mor mer så trenger du ikke det!

Anonymkode: a2e98...bf2

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Altså om du går på vgs,så kan du vel bare ta bussen da? Det gjør mine barn på 12og 15og og de har reisetid på 1.5 time inkl buss bytte og ferge.

Anonymkode: 2a61a...f8c

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe! Du er egentlig far i denne historien? 

Anonymkode: ca06f...ca9

Det er ikke morsomt. Det er tragisk. 

Hun har allerede påtvunget nok samvær (annen hver uke helg) med meg, og helligdager annen hvert år. Når jeg setter krav, vanlige krav, anstendige krav, og lager avtaler, som ikke blir opprettholdt, gang på gang, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Jeg vil på én side skape konflikt ved å sette ned foten og gi henne beskjed om at det ikke er greit å påtvinge viljen sin på andre. På en annen bil jeg opprettholde ro og orden, og ha et nogenlunde greit forhold med henne. 

Jeg føler at om jeg ikke setter ned foten, så vil hun fortsette å overkjøre meg. 

• Liker 1
Skrevet

Tviler sterkt på at dette er en 16-17 åring som skriver. 

Uansett: i den alderen bestemmer man selv hvor man vil være, og man tar ansvar for transport selv. 

• Liker 31
Skrevet

Er du ikke såpass gammel at du bør få bestemme selv? Tror jeg ville prøvd meg på å si at enten kjøres du tilbake slik det var avtalt, eller så blir du bare igjen og feirer med din far. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du går på videregående er jo du gammel nok til å nekte å være hos din mor! Du kan si at du blir hjemme hos faren din i år fordi det er det du har lyst til! Og om du ikke vil ha samvær med din mor mer så trenger du ikke det!

Jeg ønsker at det var så lett! Da blir det bare krangel, styr og "guilt tripping" fra hennes side. Jeg vil aldri få fred, hun vil ta det opp i flere år etterpå... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke morsomt. Det er tragisk. 

Hun har allerede påtvunget nok samvær (annen hver uke helg) med meg, og helligdager annen hvert år. Når jeg setter krav, vanlige krav, anstendige krav, og lager avtaler, som ikke blir opprettholdt, gang på gang, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Jeg vil på én side skape konflikt ved å sette ned foten og gi henne beskjed om at det ikke er greit å påtvinge viljen sin på andre. På en annen bil jeg opprettholde ro og orden, og ha et nogenlunde greit forhold med henne. 

Jeg føler at om jeg ikke setter ned foten, så vil hun fortsette å overkjøre meg. 

Du er gammel nok til å kutte ut samvær om du vil det!

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (Akkurat nå):

Er du ikke såpass gammel at du bør få bestemme selv? Tror jeg ville prøvd meg på å si at enten kjøres du tilbake slik det var avtalt, eller så blir du bare igjen og feirer med din far. 

Det er dét jeg vil. Men det blir så mye krangel, gitt! 

Jeg burde ha fått bestemme når jeg var 12, men det var tydeligvis for ungt. Nå burde jeg ihvertfall det, men har søsken, familie o.l som er hos mor, og vil ikke skape dårlig stemning der. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis du skal til mor i morgen, og denne er troendes til å ikke kjøre deg hjem etter avtale, så blir du hos far denne helgen. Enkelt og greit. Blir mor sur, får hun to uker til å komme seg på. 

Du er gammel nok til å bestemme samværet selv, så nå er det bare å stå opp for deg selv.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ønsker at det var så lett! Da blir det bare krangel, styr og "guilt tripping" fra hennes side. Jeg vil aldri få fred, hun vil ta det opp i flere år etterpå... 

Men da må du ta et valg, enten fortsette med samvær og holde ut eller sette ned foten og kutte ut samværet og samtidig lære deg å be henne om å holde godt munn!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er gammel nok til å kutte ut samvær om du vil det!

Jeg kan, men for hvilken pris? Jeg vil bare føle meg skyldig når hun sender meg meldinger om hvordan jeg knuser hjertet hennes.. Om hun ikke klarer å se at det er manipulering, så vet ikke jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (2 minutter siden):

Hvis du skal til mor i morgen, og denne er troendes til å ikke kjøre deg hjem etter avtale, så blir du hos far denne helgen. Enkelt og greit. Blir mor sur, får hun to uker til å komme seg på. 

Du er gammel nok til å bestemme samværet selv, så nå er det bare å stå opp for deg selv.

OK, jeg skal sende melding om det, da. Blir nok en ringerunde til far hvor hun sier at det er hans feil, 15 aggressive meldinger og et ring til meg, hvor hun mest vil kjefte. Har gjort dette før. Uff, for en mor. 

Skrevet

Antageligvis en stakkars ungdom i skvis mellom mor og far som har fortalt ts (far?) At det er mor som står i veien for samvær.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
minister-mio skrev (1 minutt siden):

Antageligvis en stakkars ungdom i skvis mellom mor og far som har fortalt ts (far?) At det er mor som står i veien for samvær.

Jeg er tenåringen, hvorfor er det så vanskelig å tro? Vi utrykker jo oss forskjellig - og jeg er i en tøff situasjon akkurat nå. 

Beklager for at jeg sier "mor" og "far"! Det blir Bessi og Faffa fra nå av! 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg vil være hos min far på 17 mai, men mor har påtvunget samvær på grunn av "ditt år mitt år" prinsippet. Etter flere runder med BUP og familievernkontoret, mener hun fremdeles at jeg, dattera, er "syndebukken" for å ønske større samvær med far. 

Poenget er ikke å dykke inn i den gjørma, men å få råd om hvordan jeg kan sette foten ned på 17 mai. Går på VGS og har 15 min gåvei dit fra far. Fra mor er det 1 & 0,5 time med bil, omtrent. Derfor ønsker jeg at hun alltid kjører meg kvelden før en skoledag. 

Nå har hun slått seg helt vrang og vil kjøre meg på Tirsdag. Helga før har jeg sagt til henne at jeg ønsker at hun skulle kjøre meg på mandag, og HUN SA SEG ENIG I DET. 

Nå sier hun at jeg skal være hos henne til tirsdag, sånn uten videre, "fordi jeg ikke orker å kjøre deg". 

Hvem valgte å parre seg? Hvem valgte å flytte 7 mil unna pappa? Hvem er inneklemt mellom hun og far? 

Hvordan kan jeg sette ned foten? Poenget er ikke datoen/det tekniske ved å kjøre på tirsdag, poenget er at hun TOTALT OVERKJØRER mine ønsker og behov som hennes datter, fordi "hun ikke orker". Det er forståelig, ja, men vi har verbalt avtalt det fra før, hvordan kan hun snu nå, dagen før hun skal hente meg? 

Er bare utrolig oppgitt akkurat nå. 

Hvis du er så stor at du skriver her så klarer du å motsette deg din mor også. Bare dra. Få din far til å hente deg. Gjør hva du vil. Flytt inn til din far. Her kan ikke mor gjøre noe som helst annet enn å dra far til retten Om hun gjør får hun sikkert ikke medhold. Om hun får medhold trenger ikke du å forholde deg til det. Enkelt forklart. 

• Liker 8
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

OK, jeg skal sende melding om det, da. Blir nok en ringerunde til far hvor hun sier at det er hans feil, 15 aggressive meldinger og et ring til meg, hvor hun mest vil kjefte. Har gjort dette før. Uff, for en mor. 

Da gjentar du til det kjedsommelige at dere hadde en avtale, og at hun nå har tenkt å bryte den slik at du er nødt til å gjøre det på denne måten denne helgen slik at du får opprettholdt de avtalene du har på 17 mai. Repeat. Repeat. 

Og så kan du faktisk skrive at du ikke ønsker å få slike aggresive meldinger, så klarer hun ikke å la dette være, må du gjøre tiltak for å beskytte deg selv.

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...