AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 På ultralyd i det som skulle vært uke 12 fant jordmor en foster tilsvarende uke 8 uten hjerteaktivitet. Jeg har fått time på sykehus til bekreftelse av funnet, og regner med jeg må gjennomgå en medisinsk abort. Jeg er skikkelig engstelig for dette og gruer meg veldig. Er det noen som har opplevd noe lignende og som kan forklare meg hva som vil skje? Får jeg f.eks kvalmestillende for å unngå oppkast? Hvor mye smerter kan jeg forvente? Anonymkode: 27a01...ea6
Fiffig Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Veldig lei meg for deg 💔 Var der du er for noen måneder siden. De fant det riktignok ut litt tidligere (uke 9), men jævlig er det uansett. Du vil få piller over to dager og mye smertestillende, og så er erfaringene veldig ulike på hvor fort det går. For meg var smertende verst i døgnet etter pillene dag to, men det fortsatte å komme ting ut over de neste dagene, og tok vel 6 dager før alt var ute. Samtidig forsvinner jo hormonene, så man får et mentalt sjokk også. Men det blir bedre når de er ute av kroppen. De gir deg detaljert "oppskrift" på sykehus. Det kommer til å gå bra, jeg håper du har folk rundt deg til å snakke med. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 For meg gikk det veldig greit, fikk med morfintabletter som jeg ikke trengte å ta. Fikk menssmerter men det gikk veldig enkelt og greit, det meste kom ut da jeg satt på do så jeg slapp å se noe. Dessverre umulig å si hvordan kroppen din vil oppføre seg, men ha noen med deg. Det anbefales også fra sykehuset. Anonymkode: 02993...b3b
Amatariel Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 Uff, så trist at du fikk dårlige nyheter på UL Slikt er helt grusomt... jeg hadde en MA i fjor i uke 9 som ble utført hjemme, og det gikk fint. Men jeg har også hatt en på sykehuset. UL i uke 13 med dårlige nyheter og abort uken etterpå. Ble innlagt for en dag, kom dit kl. 8. Fikk diverse tabletter. Både cytotec, men også kvalmestillende og smertestillende. Ble tatt godt vare på! Gikk noen timer uten at noe skjedde... bare lå i sengen og så på TV. Fikk rier i 12-tiden,og ble kvalm av dem, og kastet da litt opp. Gikk på do en time etter dette og da kom alt ut. Lå på rommet en stund og hadde noen små etterrier mens personellet vasket den lille. Jeg og mannen fikk se og holde etterpå 💔 Tok farvel. Dette var et valg vi fikk. Jeg lå og slappet av en stund etterpå, og kl.16 sjekket jeg ut. Hadde ingen smerter, og kunne ikke kjenne at jeg hadde "født". Totalt forskjellig fra en vanlig fødsel der man knapt klarer å sitte etterpå. Så det var nesten som ingenting hadde skjedd, sånn fysisk. Psykisk var jo selvfølgelig en helt annen sak. Masse lykke til, det kommer til å gå helt fint! Snart kan du legge dette bak deg og se fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå