AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Hei! Jeg har et litt udelikat problem. etter å ha vært forstoppet i 17 uker føler jeg nå at jeg begynner å nærme meg mer normaltilstand 22 uker ut i graviditeten. Systemet er definitivt treigere enn det var før, men nå er det i det minste litt gjennomgang her 🤣 Problemet er at ofte når jeg bæsjer får jeg en INTENS krampeliknende smerte et-to sekunder etter avføringen. Krampen varer i fem-ti sekunder og så er det borte. Det føles som om noe trekker seg kraftig sammen i livmoren, eller at noe "flytter på seg" inni der. Det er så vondt at jeg skriker, en intens krampe jeg aldri har kjent før. Nå kvier jeg meg selvfølgelig til hvert dobesøk Jeg har ikke hatt hemoriderer i graviditeten, men hatt det tidligere og det kjennes IKKE sånn ut nå. har prøvd å finne ut av hva det kan være, men får ingen svar på internett annet enn at det er vanlig med treg mage. Men keg er jo ikke så treg lenger, det er bare en intens smerte rett etter jeg har vært på do! er det noen andre som har opplevd dette eller vet hva det kan være? Ingen smerter mellom dobesøkene, det er kun vondt rett etter. Ingen blodrester, ikke dårlig i magen eller spesielt hard. Fatter ikke hva dette kan være? Noen tanker? Jeg har legetime neste uke og skal ta det opp da. Anonymkode: 5a0e0...77c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): eg har ikke hatt hemoriderer i graviditeten, men hatt det tidligere og det kjennes IKKE sånn ut nå. Sikker på at du ikke har invendig? Anonymkode: f114f...1ff
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sikker på at du ikke har invendig? Anonymkode: f114f...1ff Hemoroider gir ikke kramper. Slik smerte er veldig lokal. Anonymkode: bbde3...afe
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sikker på at du ikke har invendig? Anonymkode: f114f...1ff Nei, ikke sikker på det, men når jeg har hatt det før har det vært smertefullt under selve pressingen. Det er det ikke nå, det kommer mer som kramper i hele underlivet som varer fem-ti sekunder, og de begynner et par sekunder etter jeg er ferdig... Anonymkode: 5a0e0...77c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Jeg tenker også hemoride selv om du ikke mener det selv. Er slik for meg hvertfall, med hemoriden jeg fikk under fødsel. Anonymkode: 7edb0...66c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hemoroider gir ikke kramper. Slik smerte er veldig lokal. Anonymkode: bbde3...afe Ja, er det jeg også tenker. Men er åpen for at det kan være innvendig hemoroider, men syns ikke det "passer" helt inn i symptombildet mitt Anonymkode: 5a0e0...77c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hei! Jeg har et litt udelikat problem. etter å ha vært forstoppet i 17 uker føler jeg nå at jeg begynner å nærme meg mer normaltilstand 22 uker ut i graviditeten. Systemet er definitivt treigere enn det var før, men nå er det i det minste litt gjennomgang her 🤣 Problemet er at ofte når jeg bæsjer får jeg en INTENS krampeliknende smerte et-to sekunder etter avføringen. Krampen varer i fem-ti sekunder og så er det borte. Det føles som om noe trekker seg kraftig sammen i livmoren, eller at noe "flytter på seg" inni der. Det er så vondt at jeg skriker, en intens krampe jeg aldri har kjent før. Nå kvier jeg meg selvfølgelig til hvert dobesøk Jeg har ikke hatt hemoriderer i graviditeten, men hatt det tidligere og det kjennes IKKE sånn ut nå. har prøvd å finne ut av hva det kan være, men får ingen svar på internett annet enn at det er vanlig med treg mage. Men keg er jo ikke så treg lenger, det er bare en intens smerte rett etter jeg har vært på do! er det noen andre som har opplevd dette eller vet hva det kan være? Ingen smerter mellom dobesøkene, det er kun vondt rett etter. Ingen blodrester, ikke dårlig i magen eller spesielt hard. Fatter ikke hva dette kan være? Noen tanker? Jeg har legetime neste uke og skal ta det opp da. Anonymkode: 5a0e0...77c Du får ikke slike kramper av treg avføring og forstoppelse, tro meg - prater av god erfaring. Den smerten man eventuelt kan få av forstoppelse, er faktisk at bæsjen er så hard og stor at du faktisk kan tro at du kan dø der og da. Ingen kramper i ettertid, men man kan blø litt fra anus pga rifter.. Dette burde du dra på ultralyd for, tenker eg. Anonymkode: 74f23...9e7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Men gjør innvendig hemoroide vondt i hele underlivet da? Eller er det bare akkurat bak i endetarmsåpningen? For meg føles det som om noe flytter på seg eller trekker seg sammen - fra foran og bakover... har aldri brukt lang tid på pressing feks, må jeg ikke bæsje så prøver jeg heller ikke. Lar kroppen si fra når jeg må på do. Nettopp fordi jeg har hatt hemoroider før er jeg ganske opptatt av gode dovaner. Anonymkode: 5a0e0...77c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 Prostaglandin, som er et hormon som blandt hjelper til i sammentrekninger/passasje i tarmene, øker ved høyt stressnivå bl.a. Når prostaglandin nivået synker så kan det føre til kramper i anus. Anonymkode: 7a547...807
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får ikke slike kramper av treg avføring og forstoppelse, tro meg - prater av god erfaring. Den smerten man eventuelt kan få av forstoppelse, er faktisk at bæsjen er så hard og stor at du faktisk kan tro at du kan dø der og da. Ingen kramper i ettertid, men man kan blø litt fra anus pga rifter.. Dette burde du dra på ultralyd for, tenker eg. Anonymkode: 74f23...9e7 Ultralyd av babyen eller endetarmen? Var på ordinær ultralyd for babyen og ingenting galt å se der... Ingen sårhet, ingen blødninger, ingen problemer annet enn akkurat rett etter avføringen. Så skjønner ikke hva det her er. Skal ta det opp med legen til uken. Anonymkode: 5a0e0...77c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men gjør innvendig hemoroide vondt i hele underlivet da? Eller er det bare akkurat bak i endetarmsåpningen? Mine invendig hemoroider var ikke vondt i endetarmen o den forstand når endetarmsåpningen. Var lenger opp og strålte ut. Vet ikke om jeg kan beskrive smertene som krampe men det var iallefall helt spesiell smerte som strålte i stort område. Anonymkode: f114f...1ff
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ultralyd av babyen eller endetarmen? Var på ordinær ultralyd for babyen og ingenting galt å se der... Ingen sårhet, ingen blødninger, ingen problemer annet enn akkurat rett etter avføringen. Så skjønner ikke hva det her er. Skal ta det opp med legen til uken. Anonymkode: 5a0e0...77c Hahahaha av endetarmen såklart Anonymkode: 92c44...176
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå