Gå til innhold

Når baby ikke vil ha smokk eller koseklut - ingenting hjelper for å roe henne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg prøvd å gi smokk nesten daglig siden babyen var liten, og hun vil absolutt ikke ha den smokken i munnen. Har prøvd mens hun har vært trøtt, ikke vært trøtt, har prøvd å lirke ut puppen og inn med smokken, har prøvd mens hun er døsig og nesten sover, har prøvd mens hun har vært sulten, mett... har også prøvd alle typer tror jeg. Kommer ikke på et eneste merke vi ikke har her i huset. 

Har også prøvd koseklut og kosedyr. Bryr seg ikke om det. Har prøvd å spraye morsmelk på kluten, hjelper ikke. Prøvd å legge den inni bhen for å få mammalukten, hjelper ikke. Alle Kosedyr driter hun langt i. 

Det finnes altså ingenting om roer henne når hun skal sove. Ikke smokk, ikke klut, kun pupp. Men når hun er mett etter puppen så våkner hun og jeg sitter og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hender hun sovner ved puppen men det er ikke ofte lenger. Så leggingen er et kav og et pes, hver gang. Flaske nekter hun også, selv om den er fylt med morsmelk. MME hater hun smaken av så det er også uaktuelt.

Skal jeg måtte holde på med dette lenge? Hun er 5 måneder gammel og pappaen skal i perm om 2,5 mnd. Kjenne jeg gruer meg for har virkelig ikke troen på at hun kommer til å godta flaske til da. Jobber på et sted hvor ammefri ikke går, og jeg er vekke i et døgn eller flere i strekk. Så nattammingen må også avvikles snart. 

Alt som omhandler sovingen er så slitsomt, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er også veldig bekymret for hvordan det skal gå når jeg skal begynne å jobbe for da MÅ hun godta både flaske og mme, med mindre jeg har tenkt å slite meg ut på pumping 24/7.  

har så lyst at hun skal like smokk. Da hadde ting vært så mye enklere. Alt fra bilturer til legging. Storesøstrene hennes tok smokk, og de var ganske enkle å legge pga det. De var ikke like puppegale heller, ammet de kun til 3 mnd fordi de ikke ville mer selv. 

Hva i huleste gjør man? Ingenting? «Det går seg til»? Det er jo det alle sier på alt som omhandler babyer for tiden. Innfinne meg i at jeg må ha det sånn uansett hva jeg prøver? Er så sliten av all denne ammingen og en baby som Bruker en evighet på å sovne. Og som i tillegg sover korte dupper.. helsesøster har ingen råd å komme med. Så nå er jeg helt rådvill :( 

Anonymkode: d04ab...5be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd NUK sine latexsmokker? Eneste som funket for oss til slutt.

Samme med NUK sin latexstut på tåteflaske.

ellers er det 2,5 måned til du skal ut i perm, da er det noen måltider og du supplerer med morsmelk. Ikke stress. Mye skjer på den korte tiden

Forstår forsåvidt ikke hva du mener er problemet, er det smokken eller at det er vanskelig å roe henne ved soving? Mange barn skriker fra seg før de sovner. Eller kan hun overhodet ikke roes eller hva mener du?

slutt å stresse med kosekluter, smokker osv osv. fokuser på gode søvnrutiner isteden.

ps. Spraye morsmelk er IKKE så bra... bakterier i gammel melk....

Sitat

Anonymkode: f090d...3fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd drømmesauen Ewan? Din baby høres veldig lik min forrige, eneste som hadde en liten effekt var Ewan, nå er han 2,5 år og fortsatt veldig glad i sauen sin og skrur den på når han våkner på natta og synger til den på morgenen. Det skal sies at jeg likevel ammet han hver time gjennom natten fram til han var 1 år, men jeg kunne nok avvent han med det tidligere hadde jeg orket å tatt kampen.. 

Ofte går det lettere når det er far som skal gi flaske og mor ikke er i huset. Og ofte tar det rundt 3 dager uten nattapuppen før barna sover bedre, så forhåpentligvis så ordner det seg når du er ute i jobb. 

Anonymkode: b6c1b...295

AnonymBruker
Skrevet

Vi dyppa smokken i sukkervann. Etter det var det smokk

Anonymkode: 2d9c9...b8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ungen min nekta også alt, kun pupp som gjaldt. Det som til slutt hjalp, var en av mine tynne overdeler. En annen som har hjulpet er fisher price sin seahorse som spiller musikk. En som denne: https://no.coolshop.com/produkt/fisher-price-blue-soothe-and-glow-seahorse/AB2H65/

Den lå ved siden av henne i sengen. Lys og lyd. Jeg er glad for at hun aldri tok smokken. En mindre ting å slutte med. Slutta med ammingen ved 18 mnd. Det siste halve året var det kun kveldsamming.

Anonymkode: 5d214...46c

Skrevet

Suavinex latex smukk med størrelse -

Ellers syns jeg du burde prøve kutte ammingen helt og prøve forskjellige mme, prøv nan med dr.brown flasker med sugetutt nr 2. Er hu sulten og ikke får pupp tar hu flaska etterhvert... du kan ikke holde på sånn så mye lenger nå om du skal tilbake i jobb snart

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min var sånn. Gikk for bæresjal og amming i søvn jeg. 

Anonymkode: b11b4...229

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...