Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga psykiske problemer jeg har slitt med siden barneskolen så har jeg ikke fått tatt meg noen utdanning og jobber som renholder. Liker yrke siden jeg kan få angstanfallene mine i fred. Kunne aldri jobbet i f.eks butikk. Jeg går på medisiner som tar den verste brodden av angsten. Har gått mange år hos psykiater og er det man kaller «ferdig behandlet. Problemene mine må jeg rett og slett lære meg å leve med. Det å noen gang få en utdanning vet jeg aldri kommer til å skje.

I det siste har sjefen gjentatte ganger sagt at hun ønsker meg som tillitsvalgt og har innrømmet at hun er så på meg rett og slett fordi jeg er den eneste som snakker flytende norsk. Jeg har syntes masingen har vært veldig slitsom, for jeg er veldig åpen med henne om problemene mine. Fikk endelig sagt klart ifra om at det er uaktuelt, men så skjer det store under et møte hvor det blir spurt om hvem som skal være tillitsvalgt og sjefen utbryter i et smil mitt navn, mens de andre hiver seg på og sier seg enig! Jeg vet jo hvorfor, de vil ikke være det selv. Jeg sa gang på gang nei, men ingen hørte. 

Endte med at jeg ble tillitsvalgt og jeg gråt hele gåturen hjem fra jobb. Jeg syntes det er vanskelig nok å stå i en jobb, nå får jeg dette ansvaret i tillegg! Føler meg totalt overkjørt! 

Anonymkode: 1d50c...d38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trekk deg! Si klart ifra at du ikke ønsker eller kan ta på deg et sånt ansvar. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

. Jeg sa gang på gang nei, men ingen hørte. 

Endte med at jeg ble tillitsvalgt

Klarer ikke forstå hvordan det skjedde, men du må kanskje si nei høyere. Nei er mer enn tydelig nok, så her må du nok bare repetere mer, og høyere.

Anonymkode: 08c6a...331

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre sjefen din er organisert, så har ikke hen ingen grunn til å blande seg i hvem som blir valgt som tillitsvalgt. Det bør jo uansett være et reelt valg hvor interesserte melder seg, ikke bli tatt opp på et møte hvor alle er tilstede (med mindre alle er organiserte). 

Anonymkode: 63951...927

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen er bra respektløs som behandler deg sånn. Samle mot, og fortell denne sjefen at du ikke vil ha dette ansvaret. Hun kommer ikke til å ta det greit tenker jeg, men den stormen må du nesten bare stå i.

Anonymkode: 41836...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen har ikke anledning til å blande seg i valg av tillitsvalgt og verneombud. Dersom det ikke oppstår enighet blant de ansatte, først da kan sjefen velge. 

Det er strenge regler rundt dette, siden hele poenget er at de ansatte selv skal velge sine representanter. 

Slik jeg ser det er valget ugyldig. Her bør dere ansatte samle dere uten sjefen og bli enige. Om sjefen gjør seg vanskelig kontakter dere fagforening eller arbeidstilsynet. 

Hilsen leder som aldri blander seg i slikt. 

Anonymkode: 48737...877

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sjefen har ikke anledning til å blande seg i valg av tillitsvalgt og verneombud. Dersom det ikke oppstår enighet blant de ansatte, først da kan sjefen velge. 

Det er strenge regler rundt dette, siden hele poenget er at de ansatte selv skal velge sine representanter. 

Slik jeg ser det er valget ugyldig. Her bør dere ansatte samle dere uten sjefen og bli enige. Om sjefen gjør seg vanskelig kontakter dere fagforening eller arbeidstilsynet. 

Hilsen leder som aldri blander seg i slikt. 

Anonymkode: 48737...877

Det er jo sjefens ansvar at en tillitsvalgt kommer på plass, da må han blande seg. Men når sjefen har kandidater på plass, er det de ansatte som velger.

AnonymBruker
Skrevet

Da sender du en e-post til den arbeidstakerorganisasjonen du er tilknyttet og ber om at de hjelper med å løse dette. Om ingen ønsker å være tillitsvalgt, kanskje dere heller kan få hjelp sv forbundet når det er noen saker. Dere skal jo ha en kontaktperson i forbundet som skal hjelpe dere om det er noe. 

Anonymkode: c1b64...b3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...