Gjest kanineier Skrevet 4. september 2005 #1 Del Skrevet 4. september 2005 bare koste kaninen min idag og hjeg var full av hår.. kunne dra ut dotter... gredde den så iog så mye hår kom ut at det ble sånne hull i pelsen, akkurat som om det var et lag med pels under..... man tenke rjo det værste med engang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fauna Skrevet 8. september 2005 #2 Del Skrevet 8. september 2005 Hm.. er jo vanlig at kaniner mister mye hår.. men svære dotter? Eneste jeg vet er at hamsteren vår mistet store dotter med hår da den begynte å bli gammel og syk.. Kanskje verdt et dyrlege besøk om allmenntilstanden til kaninen er unormal.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 8. september 2005 #3 Del Skrevet 8. september 2005 Min guttekanin mistet også dotter og de fløyt rundt i buret. Han holdt på sånn i mange dager, og en morgen når jeg våknet så lå han jaggu meg og fødet. Hvis kaninen napper seg så kan det være at hun bruker det til å lage et rede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 8. september 2005 #4 Del Skrevet 8. september 2005 Når dyr mister hår flekkvis er det et tegn på ringorm. Gi han en ormekur! Da har du ihvertfall utelukket det problemet. Ellers skal han jo vokse vinterpels nå, ikke miste sommerpelsen. Men det kan hende at han røyter sommerpelsen før vinterpelsen kommer... Stress kan også gjøre at kaniner mister pelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #5 Del Skrevet 8. september 2005 Ormekur hjelper ikke mot ringorm, all den tid ringorm er en sopp og ikke mark. Men innvollsorm kan også føre til røyting. Dersom kaninen har bare flekker der den mister pels, og det liksom er litt "skorpe" eller tørr hud der, kan det være ringorm. Ellers betyr alder, kjønn, mulighet for å være drektig o.l noe for hva so feiler kaninen din. Og så ER det jo høst og tid for felling nå :-) kaninen jeg hadde røytet også mye, og jeg tror fellinga går fortere om den står ute enn inne, og at det dermed kan falle av masse pels på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå