Gå til innhold

Veldig sosiale barn. Så mye besøk de vil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei jente på 10 år som er veldig sosial og som har mange venner. Hun liker å ha venner på besøk og blir ofte invitert bort. Vi bor på landet, så besøk blir som oftest med hjem fra skolen pga avstander. Det er også en del spørsmål om overnatting.

Får deres barn ha besøk å dra på besøk/overnatting så mye de ønsker? Mannen syns det blir litt mye til tider. Men, jeg er veldig glad for at hun er godt likt og syns det er koselig å ha hennes venner på besøk. Syns også det er veldig koselig at hun blir invitert til andre. Jeg spør henne om hun ikke har lyst til å være hjemme innimellom og om hun er sliten. Hun ønsker selv å være sosial og virker ikke sliten. Men, lurer på om jeg bør sette litt mer grenser for det? Mannen og jeg er litt uenige her.

Det går også litt perioder dette. En uke ser vi omtrent ikke snurten av henne, mens uka etter er hun mer hjemme osv.

Anonymkode: 1b62b...93a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dette er noe barnet ønsker og dere ikke ser/vet at det er behov for noe mindre, ville jeg latt barnet styre dette selv. Har man andre planer så selvfølgelig ikke, men jeg ville aldri nektet mine overnatting "bare fordi". Som du sier så går det i perioder, så la de kose seg :)

Anonymkode: b543a...919

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror hun bare er utadvendt og sosial av natur! ☺️ Å være med mennesker gir henne energi og glede! Det høres også ut som hun har det helt toppers nå og at du er en fin mor som legger til rette for at hun og vennene har det kjekt hjemme hos dere. Jeg elsket også overnattinger selv i barndommen, det var superhyggelig! ❤️

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg lar barna ha (nesten) så mye besøk de ønsker, og jeg setter ihvertfall ikke begrensninger på at de drar til andre. Jeg synes det er viktig at de får være så sosiale de ønsker. 

Men selvsagt må det tas hensyn til andre i familien. Men nekter stort sett bare besøk om det er helt spesielle grunner. 

Men vi har regler da. Har tre barn og alle har mye besøk, gjerne overnatting av minst to i løpet av en helg. Ofte er det tre eller flere ekstra barn på ettermiddag/kveld.

Har man besøk så skal de i utgangspunktet være på rommet eller ute. De får ikke okkupere stuen uten at de har fått tillatelse. Det er fordi vi er flere andre her, og vi må få kunne slappe av og leve vi også. Og vi har jo mye besøk, derfor må det bli slik. 

Det har jo mye å si hvordan boligen er. Tidligere bodde vi trangt, da måtte besøk begrenses mer. 

Av og til blir jeg lei likevel, da blir det ikke besøk/overnatting den dagen. Men stort sett får de holde på, innenfor grensene. 

Synes det er trivelig med mange barn her, igjen: så lenge de forstår reglene. Men de som bor der må kunne få slappe av og ha privatlivet de trenger. 

Om barna er andre steder: det har jeg ikke hatt noe behov for å begrense. Unntaket er om vi skal reise bort eller noe slikt selvsagt. 

😊

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet

Her har vi besøk ganske så ofte, mitt barn er sosial av seg og vennene liker å være her så da blir det slik. Han klarer fint å sette grenser selv for hvor sosial han ønsker å være.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, de får ha/gå på så mye besøk som de vil. Det er som oftest hos oss de er, men det synes jeg er bare hyggelig. Jeg er villig til å strekke meg langt for barnas sosiale liv, men jeg forstår at de som bor trangt synes det er slitsomt å ha barn oppå seg mye av tiden. Det er lov å be dem være ute eller på rommet. 

Endret av Arkana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fint at du har et barn med så mange venner :) Jeg synes faktisk at det er innafor å noen ganger be de om å være ute, eller å være andre steder om dere føler for å ha litt alenetid. Samtidig er det fint at dere har skapt et hjem som synes å være åpent for vennene hennes, men man må også ta hensyn til de andre som bor i huset. Om det blir for mye besøk, så kan jeg skjønne følelsen av å bli litt invadert i eget hjem. Jeg hadde nok synes at det ble litt mye å ha besøk av så mange, og så ofte. Spørs om man har stort hus eller ei da

Anonymkode: c7bd8...84e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt på 10 som elsker å være med venner. Når jeg synes de er litt mye her, så ber jeg ham si at det ikke passer med besøk her. Forøvrig ber jeg dem være mye ute, men vi ender jo likevel med å brødfø en hel bataljon 😅

Anonymkode: 3b9cf...2ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har ei jente på 10 år som er veldig sosial og som har mange venner. Hun liker å ha venner på besøk og blir ofte invitert bort. Vi bor på landet, så besøk blir som oftest med hjem fra skolen pga avstander. Det er også en del spørsmål om overnatting.

Får deres barn ha besøk å dra på besøk/overnatting så mye de ønsker? Mannen syns det blir litt mye til tider. Men, jeg er veldig glad for at hun er godt likt og syns det er koselig å ha hennes venner på besøk. Syns også det er veldig koselig at hun blir invitert til andre. Jeg spør henne om hun ikke har lyst til å være hjemme innimellom og om hun er sliten. Hun ønsker selv å være sosial og virker ikke sliten. Men, lurer på om jeg bør sette litt mer grenser for det? Mannen og jeg er litt uenige her.

Det går også litt perioder dette. En uke ser vi omtrent ikke snurten av henne, mens uka etter er hun mer hjemme osv.

Så lenge hun og dere syns det er ok så er det greit. Kan fort bli litt mye. Skjønner mannen din. Godt for barna og ha venner og ha det gøy sammen.Spesielt i disse tider :)

Anonymkode: a819c...dde

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satt inn noen grenser innimellom. Er viktig å kunne finne roen og finne på noe uten andre mennesker på lik linje med å være sosial.

altså jeg har ei som er på motsatte skala, så jeg satte grenser for alenetiden og oppfordret til å være sosial. Og nå som hun er eldre er hun veldig glad for at hun har en balanse som fungerer godt for henne. Hun kjeder seg aldri😅

Anonymkode: b694a...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...