AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #81 Skrevet 14. mai 2021 Snudde gutten min nå. Han er 4 år og 22kg. 116cm lang. Stor gutt og han satt ukomfortabelt. Var riktig valg for oss 😊 Anonymkode: 012f9...e80
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #82 Skrevet 14. mai 2021 Arkana skrev (3 timer siden): Alle tre satt bakovervendt til de var over 5 år. Det gikk utmerket, selv for han som er lang. Nå er de 8, 10 og 12 og de to yngste sitter i beltestol og skal gjøre det til de har nådd 150 cm, slik eldste gjorde. Jeg synes det er veldig spesielt, og ikke minst temmelig uintelligent, å le av, latterliggjøre eller bruke ord som hysteri når det gjelder påbudt og anbefalt sikring av det kjæreste vi har. Altså 10-åringer i beltestol er jo helt vanvittig. Vår 10-åring bruker pute, men det er mest for syns skyld. 6-åringen bruker fremovervendt beltestol som hun har brukt siden hun var 4. Den står fast i bilen, og når sønnen har med seg jevngamle kompiser, så setter de seg heller i midten bak fremfor lillesøsters beltestol Anonymkode: 7013c...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #83 Skrevet 14. mai 2021 Løsningen er enkel, kjøp bil som har bakovervendt sete. Da har i allefall ungene plass til beina, de kan sitte gjøre grimaser til de i bilen bak. Anonymkode: 953a4...75a 4
Gjest Albbas Skrevet 14. mai 2021 #84 Skrevet 14. mai 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Altså 10-åringer i beltestol er jo helt vanvittig. Anonymkode: 7013c...2d6 Hvorfor er det vanvittig?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #85 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Løsningen er enkel, kjøp bil som har bakovervendt sete. Da har i allefall ungene plass til beina, de kan sitte gjøre grimaser til de i bilen bak. Anonymkode: 953a4...75a Det er faktisk ikke så dumt, til å være på den tiden 😉 Jeg satt faktisk sånn da jeg var liten. Foreldrene mine tenkte at det var tryggest å sitte den veien ved en evt bråbrems/kollisjon. Også var det jo gøy for meg og broren min å sitte der Anonymkode: 4c3bf...68f 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #86 Skrevet 14. mai 2021 Til sommeren før videregående. Anonymkode: 9e700...3b1 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #87 Skrevet 14. mai 2021 Albbas skrev (2 timer siden): Hvorfor er det vanvittig? Det er ikke vanvittig - det er bare ikke alle som er like opptatt å sikre det kjæreste de har - slik som den anonyme her 🙈 7 åringen min sitter bakover fordi hen ikke oppfyller kriterier for fremover, ser for meg beltestol ut barneskolen i alle fall her 😊 Anonymkode: 2ccd8...118 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #88 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da tar du jo for lite pauser for et rastløst barn i bil rett og slett Anonymkode: d3ae9...75f Nei, det gjør jeg ikke.. Anonymkode: 81ae5...dcd 1
Hedda-78 Skrevet 14. mai 2021 #89 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså 10-åringer i beltestol er jo helt vanvittig. Vår 10-åring bruker pute, men det er mest for syns skyld. 6-åringen bruker fremovervendt beltestol som hun har brukt siden hun var 4. Den står fast i bilen, og når sønnen har med seg jevngamle kompiser, så setter de seg heller i midten bak fremfor lillesøsters beltestol Anonymkode: 7013c...2d6 Det er ikke vanvittig med 10-åring i beltestol, nei. Det kommer jo an på høyde og vekt, ikke alder. Noen har sikkert vokst ut av stolen ved 10 år, andre ikke. Min er snart 11 og sitter i beltestol noen mnd til, han begynner å bli ganske lang. Han har prøvd pute, men likte det ikke. Når kompiser stusser på at han sitter i stol, sørger jeg for at det er JEG som tar skylden og blir stemplet som teit mamma. "Han sitter i stol fordi jeg har bestemt det, fordi det er tryggest." Jeg har ingen problem med å bli kalt teit og streng. Det som er vanvittig, er å slutte med beltestol uten at barnet engang har ytret ønske om det, og uten at barnet har vokst ut av setet. Bare fordi den voksne tror at han synes det er barnslig. Du vet forresten at bilstol SKAL brukes dersom det er tilgjengelig, hvis barnet er under 150 cm? I teorien risikerer du å få bot hvis lillesøsters sete står tomt mens kompisen sitter ved siden av, hvis han er under 150 cm. 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #90 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Altså 10-åringer i beltestol er jo helt vanvittig. Vår 10-åring bruker pute, men det er mest for syns skyld. 6-åringen bruker fremovervendt beltestol som hun har brukt siden hun var 4. Den står fast i bilen, og når sønnen har med seg jevngamle kompiser, så setter de seg heller i midten bak fremfor lillesøsters beltestol Anonymkode: 7013c...2d6 Eh nei det er ikke vanvittig , helt normalt det Anonymkode: e68c3...493 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #91 Skrevet 14. mai 2021 Albbas skrev (6 timer siden): Hvorfor er det vanvittig? Fordi de fleste 10-åringer sitter med pute eller uten noen ting. Og å kunne gå etter høyde er også helt merkelig. Kona mi er kun 150 cm høy. Skulle hun sittet i beltestol da? Anonymkode: 7013c...2d6 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #92 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke vanvittig - det er bare ikke alle som er like opptatt å sikre det kjæreste de har - slik som den anonyme her 🙈 7 åringen min sitter bakover fordi hen ikke oppfyller kriterier for fremover, ser for meg beltestol ut barneskolen i alle fall her 😊 Anonymkode: 2ccd8...118 Altså, ingen av min sønns klassekamerater sitter i beltestol. De går i 4.klasse Reagerer ikke din sønns kompiser på at han sitter bakovervendt? Anonymkode: 7013c...2d6 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #93 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi de fleste 10-åringer sitter med pute eller uten noen ting. Og å kunne gå etter høyde er også helt merkelig. Kona mi er kun 150 cm høy. Skulle hun sittet i beltestol da? Anonymkode: 7013c...2d6 Kjenner svært få 10 åringer som sitter på pute jeg, heldigvis Anonymkode: e68c3...493
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #94 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Altså 10-åringer i beltestol er jo helt vanvittig. Vår 10-åring bruker pute, men det er mest for syns skyld. 6-åringen bruker fremovervendt beltestol som hun har brukt siden hun var 4. Den står fast i bilen, og når sønnen har med seg jevngamle kompiser, så setter de seg heller i midten bak fremfor lillesøsters beltestol Anonymkode: 7013c...2d6 Synes det er mer vanvittig at du tror du vet bedre enn Trygg Trafikk. Anonymkode: 9b46c...7d7 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #95 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi de fleste 10-åringer sitter med pute eller uten noen ting. Og å kunne gå etter høyde er også helt merkelig. Kona mi er kun 150 cm høy. Skulle hun sittet i beltestol da? Anonymkode: 7013c...2d6 Nå har ikke din kone skjelettet til et barn, regner jeg med. Anonymkode: 9b46c...7d7 4
Hedda-78 Skrevet 14. mai 2021 #96 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Altså, ingen av min sønns klassekamerater sitter i beltestol. De går i 4.klasse Reagerer ikke din sønns kompiser på at han sitter bakovervendt? Anonymkode: 7013c...2d6 Hva så? 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #97 Skrevet 14. mai 2021 Hedda-78 skrev (3 timer siden): Det er ikke vanvittig med 10-åring i beltestol, nei. Det kommer jo an på høyde og vekt, ikke alder. Noen har sikkert vokst ut av stolen ved 10 år, andre ikke. Min er snart 11 og sitter i beltestol noen mnd til, han begynner å bli ganske lang. Han har prøvd pute, men likte det ikke. Når kompiser stusser på at han sitter i stol, sørger jeg for at det er JEG som tar skylden og blir stemplet som teit mamma. "Han sitter i stol fordi jeg har bestemt det, fordi det er tryggest." Jeg har ingen problem med å bli kalt teit og streng. Det som er vanvittig, er å slutte med beltestol uten at barnet engang har ytret ønske om det, og uten at barnet har vokst ut av setet. Bare fordi den voksne tror at han synes det er barnslig. Du vet forresten at bilstol SKAL brukes dersom det er tilgjengelig, hvis barnet er under 150 cm? I teorien risikerer du å få bot hvis lillesøsters sete står tomt mens kompisen sitter ved siden av, hvis han er under 150 cm. Men du sier jo at kompiser reagerer på at han sitter i beltestol. Det burde kanskje si deg at det ikke er helt normalt at en 11-åring gjør det? Ingen gir bot om et barn på 10 år ikke bruker beltestol. Hadde det vært påbudt, så hadde alle tiåringer sittet i beltestol Anonymkode: 7013c...2d6 2
Gjest Albbas Skrevet 14. mai 2021 #98 Skrevet 14. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Fordi de fleste 10-åringer sitter med pute eller uten noen ting. Og å kunne gå etter høyde er også helt merkelig. Kona mi er kun 150 cm høy. Skulle hun sittet i beltestol da? Anonymkode: 7013c...2d6 Hvis de fleste gjør er vel ikke relevant, er man for liten til å sitte uten så er man for liten. Det var en tid der de fleste barn satt uten bilbelte også, var vel noen smartinger da også som mente belte var vanvittig. Kona di har et voksent skjelett, og er dessuten høy nok til å sitte uten uavhengig av alder, så hva kona di gjør i denne saken vet ikke jeg.
Hedda-78 Skrevet 14. mai 2021 #99 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men du sier jo at kompiser reagerer på at han sitter i beltestol. Det burde kanskje si deg at det ikke er helt normalt at en 11-åring gjør det? Anonymkode: 7013c...2d6 Hvorfor tillegger du småungers synspunkt på bilsikring noen som helst vekt? Det jeg sier er at det ikke spiller noen rolle hva kompisene hans gjør eller ikke gjør. Det er ikke en rappkjefta 10-åring fra nabogata som tar avgjørelser rundt sikkerheten til mitt barn. Det gjør jeg (sammen med far, selvsagt). Joda, jeg skjønner at noen kan oppfatte det som barnslig, og akkurat derfor sørger jeg for at det er JEG som blir stemplet som teit, streng, rar eller whatever. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #100 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, ingen av min sønns klassekamerater sitter i beltestol. De går i 4.klasse Reagerer ikke din sønns kompiser på at han sitter bakovervendt? Anonymkode: 7013c...2d6 Nei, de reagerer ikke. Hadde de reagert, hadde jeg fortsatt ikke syntes det var grunn til å snu hen før hen var stor nok... Anonymkode: 2ccd8...118 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå