Gå til innhold

Hvor har du bodd i Bergen og hva likte/likte du ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd Fyllingsdalen, litt i utkanten. Kunne ikke tenkt meg å bodd i blokkene ved oasen. Mange fine områder i utkanten av "dalen". Likte at der var gode bussforbindelser, kort vei til byen, senter, fine turområder, "vanlige" folk.

Nå har jeg flyttet til en annen by, men savner generelt Bergen.

Anonymkode: 78dfd...c9c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trives godt på Nesttun, her jeg bor nå.  Har også bodd på Nattland, i Åsane og i Arna. Liker meg i Nesttun-området, der det er bybanen. 

Anonymkode: ea6b7...8b0

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bodd på Espeland, Flesland, Fjøsanger og Loddefjord. Jeg trives i Loddefjord hvor vi bor nå pga kort vei til butikk og kjøpesenter, skole et steinkast unna, veldig god bussforbindelse, kort vei til lege/tannlege, og ikke minst Vannkanten, bowling og skøytebane rett ved. 

Espeland, Flesland og Fjøsanger var så som så. Espeland og Flesland var ute i intetland (for meg i tenåringsalder), med buss som gikk sjeldent og det var lang vei til skole, butikk og venner. Fjøsanger var grei nok med buss som gikk ofte, og butikk i nærheten, Men det var likevel lang vei til skole.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i Indre Sandviken og på Kronstad. Trivdes veldig godt i Sandviken pga gåavstand til sentrum og kort vei til Stoltzen og Fløyen. Det som kanskje trakk mest ned var festbråk i helgene, men det var heldigvis ikke et stort problem. Med Kronstad likte jeg veldig godt nærheten til Ulriken og Svartediket. Området var noe belastet med mange narkomane. Litt større avstand til sentrum, men det gikk fint å gå hjem etter byen. 

Savner også generelt Bergen. Hadde en fantastisk studietid der. 

Anonymkode: f1a2c...6c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodd på Søreide og stortrivdes der, men ble dessverre for dyrt for oss å kjøpe der når vi var klare for det. Nå bor vi i en annen kommune, og savner å ha barnehage, skole rett i nærheten og bare noen minutter til lagunen.

Anonymkode: c9afe...3ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i Sandviken, Fana, Minde, Nesttun, Sentrum.
Trivdes vel best alle steder utenom Sentrum. Mye bråk, mye biler, mye eksos og veistøv som la seg overalt.
Syns bybanen er veldig grei så jeg foretrekker å bo innenfor den slik det er nå. 

Anonymkode: 8d5f8...f90

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i Sandviken og på Møllendal, hvor jeg bor ennå. Trivdes definitivt best i Sandviken. Mye koseligere område, nærmere sentrum og bedre matbutikker i umiddelbar nærhet. Likte også at det gikk så mange busser og ofte. 

Anonymkode: b67ce...973

AnonymBruker
Skrevet

Bodd i Olsvik, Godvik, Danmarksplass, Sandviken, Åsane, Sotra, Askøy. Alle er egentlig ok.. Men likte ikke Danmarksplass, for utrygt med all narko og innvandring der. Liker meg i typiske borettslag. Trives med mennesker rundt meg og barn i gaten. Fordel å kunne sende barna ut alene og leke. Hadde aldri skjedd på Danmarksplass eller f. Eks Toppe. Der vinner loddefjordområder og Flaktveit /Rolland. Men som ung student hadde jeg bodd i Sandviken LETT❤️

Anonymkode: 2dea1...a29

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd på Minde og bor nå på Nesttun. Jeg trivdes ikke på Minde pga jeg var relativt ensom da jeg bodde der, hadde nok hatt det bedre nå. 
Bor nå på Nesttun og har det ganske greit. Kort vei til jobb, relativt rolig. Eneste er at jeg syns lokasjonen min er litt knoten når det kommer til bybanen. Er noe jeg kommer til å tenke på neste gang jeg kjøper leilighet, og er det som stopper meg fra å kjøpe leilighet i samme område. 

Anonymkode: 43c8b...975

AnonymBruker
Skrevet

Har likt å bo på fjorden så har trives best på Solheimsviken og Nyhavn/Gamle Bergen når jeg har bodd i båt. Ellers bodde jeg på Lyngbø, fint sted men synes det ble litt trangt mellom fjellene der. 

Anonymkode: d7e89...9cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i sentrum og på Wergeland. Trivdes ikke med å bo i sentrum, en del bråk og lukta hasj i gata. Men trivdes veldig godt på Wergeland, tok 10-12 min til sentrum med bybane, og bybanen går så å si hele tiden. Samtidig som det er litt mer "landlig" å bo der og det liker jeg, rolig strøk osv.

Anonymkode: c03f9...8ec

AnonymBruker
Skrevet

Åsane über alles!❤❤

Anonymkode: 5524b...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Ved Haukeland. Barnevennlig, tett på natur, kort vei til sentrum. 

Anonymkode: 4428d...706

Skrevet

Jeg har bodd i Bergen et par år og stortrivdes med alt, utenom været 😉 Jeg bodde i sentrum og synes det var fint å kunne gå til alt. Det er mye kulturliv i Bergen, så jeg var med på mye av det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hatet Bergen! Jeg tror rett og slett jeg ble deprimert av å bo der. Jeg syntes klimaet på Østlandet er hardt nok, men Alt det sidelengs regnet greide jeg bare ikke. Utrolig vakker by, men ikke verd det. 

Anonymkode: 1672d...498

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bodd i Sentrum, på Landås og bor nå på bysiden av Haukeland Sykehus. Stortrives her, veldig gode kollektivforbindelser (enda bedre når bybanen kommer), kort vei til turområder som Fløyen, Ulriken og langs Svartediket, deilig å gå rundt Store Lungegårdsvann på kvelden, fine kafeer i nærområdet, flere matbutikker i gangavstand (også søndagsåpne), 20-25 min å gå til sentrum, trygt området, gode naboer, masse sol og for min del også kort vei til jobb. Her skal jeg bo leeeeenge!

Anonymkode: 82a97...def

AnonymBruker
Skrevet

Likte ikke:

1) regn

2) få badeplasser, få turområder og friluftsområder utenom fjell

Anonymkode: a8eca...242

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd forskjellige steder, men Fjellsiden og Sandviken er mine favorittområder. Har ellers bodd i sentrum og på Nygårdshøyden, det ble litt for mye lyd for min del. 

Fana og Åsane er ikke Bergen for meg, som er født og oppvokst "på landet", det vil si på Minde og Landås. 

Anonymkode: 8ca96...a12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i Arna, både  Indre og Ytre, men lenge siden. I den tid var det lite bussforbindelser, men toget var gull da. Kaldt i Indre Arna og endel vind. Fin utsikt utover sjøen i Ytre Arna. Bodd i Loddefjord, der er det mye busser og man får tak i det meste på Vestkanten, pluss mye aktiviteter for barna. Kjedelig å bo i blokk eneste. Minde er et fint og barnevennlig sted å bo, men litt lite busser. Rimelig grei avstand til sentrum og Lagunen. Kommer også bybane ganske snart til min side av Minde også. 

Anonymkode: 1abdf...c2c

AnonymBruker
Skrevet

Bodde på Nygårdshøyden som student, var perfekt. Mye som skjer, mye lyd, mye studenter, mye halloi. Som student var det bare gøy.

Ellers bodd ved Haukeland Sykehus - litt kjedelig, syntes det var langt til alt mulig egentlig. Var sjelden i sentrum, selv om bussforbindelsene var gode.

Minde - ved bybanen. Litt kjedelig og traffikert område, men sentralt nok.

Fyllingsdalen og Søreide - likte meg godt her. Greie bussforbindelser både til Oasen og Lagunen, landlige områder for tur, rolige strøk, barnevennlig.

Anonymkode: 92a7b...3f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...