Gå til innhold

Kan noen vise meg bilder, til inspirasjon, av skifer-plattinger? Og er det noe vi klarer selv, tro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis noen har steg for steg-instruks til hvordan lage skiferplatting, vil  jeg gjerne ha tips/link. Håper klare det selv. Har et stort område i plenen der skiferne har ligget, men det ble for mye gress mellom og jeg syns ikke det ble pent. Veldig uryddig rett og slett. Nå vil jeg lage en stor støpt plating, som skiferne legges oppå. Men hvordan gjøres det? Og har dere bilder til inspirasjon? Gjerne med levegg festet til...for det må jeg ha :) 

Anonymkode: 40be1...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil anbefale deg å bruke fagfolk så det blir skikkelig gjort. Mye kan gå feil med støping og steinlegging og hvis du ikke kan det, vil det mest sannsynlig ikke bli bra, tenker både estetisk, men også mtp setningsskader f.eks.

Anonymkode: 22be8...05b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis noen har steg for steg-instruks til hvordan lage skiferplatting, vil  jeg gjerne ha tips/link. Håper klare det selv. Har et stort område i plenen der skiferne har ligget, men det ble for mye gress mellom og jeg syns ikke det ble pent. Veldig uryddig rett og slett. Nå vil jeg lage en stor støpt plating, som skiferne legges oppå. Men hvordan gjøres det? Og har dere bilder til inspirasjon? Gjerne med levegg festet til...for det må jeg ha :) 

Kan du ikke bare fjerne skiferen, legge duk mot ugress, masse grus, komprimere grusen og så legge skifer? Er det vi skal ihverfall, lei ugresset 

Anonymkode: cf34d...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du ikke bare fjerne skiferen, legge duk mot ugress, masse grus, komprimere grusen og så legge skifer? Er det vi skal ihverfall, lei ugresset 

Anonymkode: cf34d...f9b

Jo det er en god tanke. Og har vært innom den. Hva menes med å komprimere grusen? Vil ikke skiferen ligge ustødig hvis det gjøres på denne måten da?

Vi og er lei ugress og alt for mye gresstuster rundt om. Hellene blir jo borte. 

Forklar meg gjerne litt til ;) Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil anbefale deg å bruke fagfolk så det blir skikkelig gjort. Mye kan gå feil med støping og steinlegging og hvis du ikke kan det, vil det mest sannsynlig ikke bli bra, tenker både estetisk, men også mtp setningsskader f.eks.

Anonymkode: 22be8...05b

Ja det er nok fornuftig, men liker å klare ting selv. Men det vurderes sterkt :) Har du peil på hva slikt kan koste? Forarbeidet er jo gjort. Det er oppmålt et område og det er rammet inn, ribbet for gress og gravd noe ned,...så det ser nå ut som et kvadrat midt i hagen uten gress. Skikkelig stilig....... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 2.07):

Jo det er en god tanke. Og har vært innom den. Hva menes med å komprimere grusen? Vil ikke skiferen ligge ustødig hvis det gjøres på denne måten da?

Vi og er lei ugress og alt for mye gresstuster rundt om. Hellene blir jo borte. 

Forklar meg gjerne litt til ;) Takk. 

Lei dere en hoppetusse, så får du komprimert grusen. Tror kanskje du må ha sand over før du legger skiferen. 

Anonymkode: 31c08...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 18.43):

Her kan du lese hvordan du skal gjøre det:

https://modena.no/tips/slik-forbereder-du-legging-av-skifer/

Anonymkode: 48aaf...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...