Gå til innhold

Preboarding - kontakt mellom arbeidsplass og nyansatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har dere opplevd preboarding, altså perioden fra signert jobbtilbud til oppstart? Har dere hatt kontakt med arbeidssted? Da tenker jeg dere som har lang (3-4 mnd) oppsigelsestid.. 🤔 Har dere fått beskjed om oppstart og annet i denne perioden? 

Anonymkode: 07165...b73

AnonymBruker
Skrevet

Ja, eller dvs sjefen har sjekket inn av og til, ønsket meg god påske og slikt. 

Anonymkode: 872a2...f57

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kontakt.

Anonymkode: 88c72...515

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ta kontakt et par ganger, men da pga. praktiske spørsmål rundt mobilabonnement o.l. Ellers gjør vi ikke noe mellom ansettelse og oppstart. 

Anonymkode: 32671...060

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg pleier å ta kontakt et par ganger, men da pga. praktiske spørsmål rundt mobilabonnement o.l. Ellers gjør vi ikke noe mellom ansettelse og oppstart. 

Anonymkode: 32671...060

Samme her. Hender et par ganger jeg tar kontakt angående praktikaliteter etc.

AnonymBruker
Skrevet

Litt ulikt.

I jobben jeg har nå fikk jeg tilsendt noen nettkurs jeg ble oppfordret til å ta hjemme før første arbeidsdag. Det var type obligatoriske kurs som må tas for å få adgangskort.

I en annen jobb jeg har hatt ble jeg invitert på sommerfest en måned før jeg skulle begynne for å bli kjent med de andre ansatte. 

Og jeg har også opplevd å bare avtale oppstarts dato og tid ved kontraktsunderskrivelse  og ikke ha noe mer kontakt med den nye arbeidsplassen før første arbeidsdag.

Anonymkode: c038a...8a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...