Heebe Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Hei. Jeg selger unna noe greier på Finn, og er i en litt ubehagelig situasjon med en veldig utålmodig, og i dag, også aggressiv kjøper. Solgte fyren et spill til 150 kr, og fikk sendt det dagen etter, den 28. April. En uke etterpå etterlyste han pakken, og har nesten hver dag siden da sendt en ny melding og sutret om at den ikke er fremme. Jeg har forklart ham at det er ute av mine hender, at posten går unormalt treigt i det siste (jeg venter selv på pakker jeg bestilte for flere uker siden), og har vært høflig og rolig hver gang. I dag sendte han en melding til, hvor han var ganske aggressiv og anklaget meg for å ikke ha sendt varen. Så jeg har egentlig to spørsmål: 1. Hvis varen kommer frem, noe jeg har tro på at den vil gjøre, og han forteller meg om det, så vil jeg gjerne gi ham en litt negativ vurdering for måten han har oppført seg på. Hvis jeg gir ham vurdering, vil han kunne se scoren jeg gir ham før han gir meg min tilbakemelding? Ser for meg at hvis jeg gir ham 4/10 eller noe, så vil han reagere veldig negativt på det og kanskje gi meg 0/10. Er kanskje best å ikke gi ham vurdering, og slippe hodebryet, men vil gjerne advare andre mot fyren. 2. Hvor lenge burde jeg vente før jeg ser på pakken som borte, og gir han pengene tilbake? Jeg brukte digitalt frimerke fra posten, og fikk pakken hentet i postkassa mi. Siden varen ikke var verdt mye, tenkte jeg det var lurt, siden sporing og slikt ville gjort det dyrere enn folk er villig til å betale. Noen som har erfaring med lignende?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Jeg gir aldri vurdering der noen kan være misfornøyd, ikke fordi jeg har gjort noe galt, men du merker hvem som er ekstra kranglete og ikke kommer til å gi deg god score. Fordi det er din feil at posten brukte en dag ekstra, porto koster 80kr eller at man ikke kan få en ubrukt tripp trapp stol til 50kr. Ingen kan se den andres vurdering før begge er gitt, så han ville ikke sett at du gir han 4/10. Om det tar lang tid før pakken kommer frem ville jeg betalt tilbake. Det har skjedd med meg 2 ganger, en gang greide posten å rote bort pakken (med sporing), og de nektet å gi erstatning til kjøper, så jeg måtte styre masse for å få pengene tilbake, men vippset så klart kjøper med en gang det var bekreftet at den var borte. Den andre gangen var det et litt stort brev, da betalte jeg tilbake etter 2 uker (10 virkedager). Etter noen ekstra dager hadde det kommet frem og kjøper vippset meg på nytt. Anonymkode: 83fc4...614 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå