AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Del Skrevet 13. mai 2021 Har fått anbefalt å forsøke lavkarbokosthold for å se om noen av mine plager i forbindelse med en kronisk sykdom kan lettes noe. Fra før spiser jeg lite godteri og ris, pasta og potet, så tror det skal gå greit å prøve lavkarbo. Det eneste problemet er at jeg ikke vet hva jeg kan spise til frokost. Trenger noe som er forholdsvis raskt og metter godt. Til vanlig spiser jeg havregrøt, men det kan jeg ikke spise hvis jeg skal prøve lavkarbo. I alle lavkarbo-kokebøkene jeg har lest anbefales det å spise egg til frokost, men jeg er allergisk og kan ikke spise egg. Til lunsj spiser jeg vanligvis en salat med diverse belgvekster, og jeg planlegger å fortsette med det også på lavkarbo, men tenker at det kan bli kjedelig hvis jeg skal spise det samme til frokost? Bortsett fra havregrøt, müsli, brødskiver, salat eller egg kommer jeg ikke på noe annen grei frokostmat. Jeg er kanskje litt lite kreativ, for akkurat nå er jeg helt blank. Har dere noen forslag til en mettende frokost som er nokså enkel/rask å tilberede (evt. som kan tilberedes kvelden før)? Anonymkode: 50f41...abf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Del Skrevet 13. mai 2021 Lavkarbo brød, tynne skiver med masse pålegg. Det funket fint for meg da fantasien ble for lav eller brødsavnet ble for stort. Anonymkode: ad553...911 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Del Skrevet 13. mai 2021 Cottage cheese, ost i terninger med tomat, lavkarbobrød med smør, skinke, ost og agurk. Du blir fort mett hvis du spiser f.eks ost. Anonymkode: acb18...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Del Skrevet 13. mai 2021 Cottage cheese med syltetøy uten tilsatt sukker 😊 Anonymkode: 58b50...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menemen Skrevet 13. mai 2021 #5 Del Skrevet 13. mai 2021 Avokado Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Del Skrevet 13. mai 2021 Jeg pleier spise et rugsprø med en hel boks makrell på. Anonymkode: f29c5...2dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Del Skrevet 13. mai 2021 Tunfisk og cottage cheese, gjerne sammenblandet. Kippers. Makrell (ikke i tomat). Tofu. Seitan. Skyr. Anonymkode: 4a1d0...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Del Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg pleier spise et rugsprø med en hel boks makrell på. Anonymkode: f29c5...2dd Jeg er også veldig glad i makrell i tomat. Spesielt når jeg tilsetter chili i en eller annen form, f.eks. sri racha. Jeg liker også tunfisksalat laget av tunfisk på boks og majones (eller enda bedre, ricotta eller annen ferskost) og vårløk, pluss eventuelt urter. Vellagret spekeskinke er også godt. Anonymkode: bbd7c...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Del Skrevet 13. mai 2021 Du kan lage lavkarbobrød/knekkebrød, grøt med mandelmel, hampfrø eller rømme, eller gresk youghurt/cottage cheece med nøtter/frø og bær. Belgvekster er for øvrig stappfult av karbohydrater og ikke anbefalt på lavkarbo. Anonymkode: 03b06...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Del Skrevet 13. mai 2021 Hjemmelaga knekkebrød med nesten hvilket som helst pålegg. Chiapudding (bruker ketolivet sin oppskrift) med blåbær og bringebær. Cottage cheese med bær og hakkede mandler. Fettkaffe (jeg har egg oppi, men det kan jo sløyfes). Smoothie (jeg lager av bær, kokosmelk, avokado, bittelitt banan og egg, men som over kan nok egget sløyfes). Tilsett mct olje f.eks. Anonymkode: d91c8...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Del Skrevet 13. mai 2021 Coop sitt brød fiber og frø har ganske lavt innhold av karbohydrater. Anonymkode: b2593...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #12 Del Skrevet 13. mai 2021 Gresk yoghurt med frø og kakaopulver, sukrin. Kjempegodt! Eller lavkarboknekkebrød med pålegg eller avokado. Anonymkode: f7529...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 13. mai 2021 #13 Del Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Coop sitt brød fiber og frø har ganske lavt innhold av karbohydrater. Anonymkode: b2593...48c Lavkarbo handler ikke kun om mengde karbohydrater, men om hvilken type karbohydrater man spiser. Skal man få helsefordelene må man blant annet holde seg unna korn. Så viktig at brødet ikke inneholder korn. Mye merkes med lavkarbo uten å ta hensyn til prinsippene ved lavkarbo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå