Gå til innhold

Hva skjer hvis huseier er vanskelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte fra min utleieleilighet. Og skal si opp strømmen. Av en eller annen grunn vil han at jeg skal sørge for at strømmen da blir registrert på han.

Det tror jeg ikke at jeg har lov til.Så hva skjer hvis jeg gir beskjed til han om at jeg ikke får gjort dette. Og han faktisk ikke registrerer strømmen over på seg?

Vil da nettleie automatisk bli overdratt huseier når strømmen er sagt opp? Slik at jeg egentlig ikke trenger å tenke så mye på om han registrerer tingene over på seg selv eller ikke? 

Anonymkode: 62f04...6c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Strømselskapet kontakter han, ring dem for å si opp, eller send mail. Dette ordner selskapet.

Anonymkode: 60118...870

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, nettleie blir automatisk overført. Du bare si ifra hvilken dato du skal ha oppsigelse av strømmen, også får du regning for forbruket frem til da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så forstår jeg det riktig at nettleien går over til han? Og hvis han ikke foretar seg noe, så gir de han regninger oppå nettleien som da kalles for leveringspliktig strøm? Og at dette er noe som blir sendt til huseier, hvis han ikke tar kontakt?  

Spør, for må ha noe å si til han. Han er så tafatt. Og jeg orker ikke å ha det hengende over meg at det kan gå utover meg at han ikke gidder å gjøre ting  😢

Er litt redd for at regninger går til meg. Men de finner kanskje adressen til huseier i ett eller annet register? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er redd for det, så gjør du det skriftelig. Jeg gjorde det sist jeg flyttet, for noen mnd. tilbake. Hadde fjordkraft.

Når jeg kontaktet leverandøren for å si opp, så spurte de etter kontaktinformasjon til huseier. Dette er viktig, fordi særlig på vinterhalvåret er det dumt at hus blir stående uten strøm.

Selskapet tar seg av videre kontakt med huseier, og så lenge du presiserer at du sier opp fra en viss dato, så har du ikke noe mer ansvar etter det. Hvis de ikke får kontakt, så vil de kutte strømmen.

Ja, både strøm og nettleie vil da stoppe, du betaler det vel på en og samme regning?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Strømmen står på ditt navn og med mindre de skal kutte strømmen så må DU overføre abo til huseier når du sier opp abonnementet ditt. Dette gjør du skriftlig. 

Det er ikke huseieren som er tafatt og vanskelig her..

Anonymkode: a47b3...9e4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Strømmen står på ditt navn og med mindre de skal kutte strømmen så må DU overføre abo til huseier når du sier opp abonnementet ditt. Dette gjør du skriftlig. 

Det er ikke huseieren som er tafatt og vanskelig her..

Anonymkode: a47b3...9e4

Hvem er vanskelig her?

Anonymkode: 89d71...c73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg flyttet og sa opp strøm sa strømselskapet at de måtte overføre det til huseier. Skjønner ikke hvorfor du synes det er noe problem..dere setter jo bare sluttdato når du flytter ut.

Anonymkode: f681d...375

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oppgi navn og telefonnummer til huseier til strømselskapet så kan de kontakte han. Husk å meld flytting i folkeregisteret når du flytter.

Anonymkode: f681d...375

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De bruker spør om hvem som skal ta over når du sier opp.  Så du gir navn og telefon nr og du er ferdig med ditt

Anonymkode: a3a9b...5aa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huseieren viser til rett prosedyre, dere dere fuller bere ut et skjema med dato for overtakelsen. Så betaler du til den datoen 

Anonymkode: 7e913...a91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i svarte helvete er dette et problem?!?

Anonymkode: 3a916...211

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg skal flytte fra min utleieleilighet. Og skal si opp strømmen. Av en eller annen grunn vil han at jeg skal sørge for at strømmen da blir registrert på han.

Det tror jeg ikke at jeg har lov til.Så hva skjer hvis jeg gir beskjed til han om at jeg ikke får gjort dette. Og han faktisk ikke registrerer strømmen over på seg?

Vil da nettleie automatisk bli overdratt huseier når strømmen er sagt opp? Slik at jeg egentlig ikke trenger å tenke så mye på om han registrerer tingene over på seg selv eller ikke? 

Det er ikke huseier som er vanskelig. Det er det du som er. Han ber deg bare gjøre det som er helt vanlig, så hvorfor skulle du ikke ha lov til det? 

Anonymkode: d7acb...90d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS, du overtenker hele problemstillingen. Ta en telefon til strømselskapet så får du den hjelpen du trenger.

Anonymkode: a97b8...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...