Gå til innhold

Hvem kan jeg sende faktura til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem kan jeg sende faktura til for å ha på ført ny runde med smitte?

Hvem skal ha takk for at vi nå skal feire 17. mai med ikke noe fest, tog og samlinger? Eller enkelte steder som det er avlyst 17.mai-feiring7

Hvem skal en stemple som syndebukk for at smittehensyn?

Hvem sin skyld er det at folk ikke lærer å holde avstand, vaske seg på hender?

Hvem er fornøyd med å leve slik som vi gjort i over ett år?

Til slutt: Jeg trodde at folk var mer oppegående enn de har gitt utrykk for. De må handle, de må reise, de må på hytta, de må på polet, de til utlandet og drite smitte...
Heter vist å være ego..

Konklusjon:

Vi kommer nok til å leve slik vi har gjort til nå en god stund til selv om vi er/ blir vaksinert. Vi må nok leve med sprit, holde avstand, x antall gjester, og mundbind en god til... vi blir nok ikke ferdig med dette året.

Jeg håper at ikke har rett, men er redd for at jeg snakker sant...

ps! Er det sånn vi vil ha det???

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil heller stille spørsmålet: hvem er det som for alvor tror at man skal kunne utrydde et lite dødelig, men svært smittsomt virus? Det er menneskelig å ville treffe andre mennesker. Det er en del av naturens gang at mennesker dør av smittsomme virus. 

Så hvorfor denne trangen til å legge skyld på folk for at de oppfører seg menneskelig. Du har nok helt rett i at vi må leve som dette i lang tid: men det er jo fordi de som bestemmer nekter å godta naturen: at gamle og syke dør er ikke unaturlig. Å frata mennesker retten til å treffe andre mennesker er derimot svært unaturlig. 

• Liker 12
Skrevet
sigrid106 skrev (1 time siden):

Hvem skal ha takk for at vi nå skal feire 17. mai med ikke noe fest, tog og samlinger? Eller enkelte steder som det er avlyst 17.mai-feiring7

Til slutt: Jeg trodde at folk var mer oppegående enn de har gitt utrykk for. De må handle, de må reise, de må på hytta, de må på polet, de til utlandet og drite smitte...
Heter vist å være ego..

Konklusjon:

Vi kommer nok til å leve slik vi har gjort til nå en god stund til selv om vi er/ blir vaksinert. Vi må nok leve med sprit, holde avstand, x antall gjester, og mundbind en god til... vi blir nok ikke ferdig med dette året.

Du kan jo fakturere menneskeheten... Som har lyktes i å overbefolke jorda i en sånn grad at virus har bedre levekår, spredningsmuligheter og  større kjøttmasse å mutere nye utgaver i enn noensinne....!

Skrevet
Ukjent. skrev (42 minutter siden):

Jeg vil heller stille spørsmålet: hvem er det som for alvor tror at man skal kunne utrydde et lite dødelig, men svært smittsomt virus? Det er menneskelig å ville treffe andre mennesker. Det er en del av naturens gang at mennesker dør av smittsomme virus. 

Så hvorfor denne trangen til å legge skyld på folk for at de oppfører seg menneskelig. Du har nok helt rett i at vi må leve som dette i lang tid: men det er jo fordi de som bestemmer nekter å godta naturen: at gamle og syke dør er ikke unaturlig. Å frata mennesker retten til å treffe andre mennesker er derimot svært unaturlig. 

Vi har jo aldri prøvd på dette?

• Liker 2
Skrevet

Kina er ansvarlig, så send faktura til deres ambassade i Oslo.

• Liker 3
Skrevet
sigrid106 skrev (12 timer siden):

Heter vist å være ego..

Konklusjon:

Ja man «må» faktisk gjøre litt ting. Du kan ikke sitte der og være koronapoliti og skylde på at andre er idioter og opphøye deg selv til en koronaperfeksjonist. Dette har vart i et og et halvt år og folk kan ikke sitte isolert og ikke gjøre noen ting som helst. De aller fleste gjør ting forsvarlig og innenfor de rammene og reglene som er satt og  bruker vett og fornuft og smittevern.

det blir alt for enkelt å sitte på sin tue langt fra virkeligheten og rope høyt om at «noen» er skyldig i dette. Det er ikke så enkelt. Det skjer mange utbrudd på steder der det feks ikke er mulig p opprettholde smittevern, det skjer smitte selv om man har fulgt regler osv. se deg om i verden, det er ikke mulig å unngå at smitte skjer selv om man følger regler. Funker veldig dårlig med sånn skittkasting,  i må bare alle gjøre vårt beste samtidig som vi forsøker å tilpasse oss situasjonen og gjøre ting innenfor de rammene som er.

• Liker 3
  • Opprett ny...