Gå til innhold

Gravid på p-piller??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lett er det å bli gravid mens man går på p-piller? Er ikke det nærmest umulig? Likevel så leser jeg om det iblant, kvinner som skriver at de er blitt gravide til tross for at de brukte p-piller, eller til og med spiral.

Er det rett og slett at noen er ekstra fruktbare, eller handler det om at noen glemmer pillen en dag og tar den neste dag? Eller at noens kropper rett og slett ikke responderer like godt på enkelte p-piller?

Anonymkode: 98248...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sammensatte årsaker. Noen er nok brukerfeil, andre er bare svært fruktbare. Det er også slik at p-piller kan virke dårligere på noen kvinner, f.eks med høyere BMI.

Anonymkode: 61ed4...177

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sønnen min er et bevis på det. Jeg tok mine p-piller hver dag til et fast klokkeslett. 

Anonymkode: f51ab...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sønnen min er et bevis på det. Jeg tok mine p-piller hver dag til et fast klokkeslett. 

Hva sa mannen din til det? Virker ikke så troverdig utad vil jeg forestille meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sammensatte årsaker. Noen er nok brukerfeil, andre er bare svært fruktbare. Det er også slik at p-piller kan virke dårligere på noen kvinner, f.eks med høyere BMI.

Anonymkode: 61ed4...177

Det har jeg lest, altså det med høyere bmi. Det gjelder vel også for angrepiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Samme her! Hadde til og med alarmklokke. :fnise: 

Just now, AnonymBruker said:

Hva sa mannen din til det? Virker ikke så troverdig utad vil jeg forestille meg.

Ikke meg, men; vi er veldig ærlige med hverandre og ut i fra min reaksjon på graviditeten var det veldig troverdig. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kenelz skrev (Akkurat nå):

Samme her! Hadde til og med alarmklokke. :fnise: 

Ikke meg, men; vi er veldig ærlige med hverandre og ut i fra min reaksjon på graviditeten var det veldig troverdig. :nigo:

På samme tid hver dag, da er det jo ikke brukerfeil engang. Hvilken type p-pille var dette?har lest at minipillen, altså cerazette, har færre hormoner enn «vanlige» piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

På samme tid hver dag, da er det jo ikke brukerfeil engang. Hvilken type p-pille var dette?har lest at minipillen, altså cerazette, har færre hormoner enn «vanlige» piller.

Mercilan eller hvordan det skrives :skya:Rosa/lilla og hvit pakning. Nope! Ingen brukerfeil og ble fortalt av legen at ingen   prevensjon er hundre prosent sikkert.. Ikke en gang sterilisering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kenelz skrev (5 timer siden):

Mercilan eller hvordan det skrives :skya:Rosa/lilla og hvit pakning. Nope! Ingen brukerfeil og ble fortalt av legen at ingen   prevensjon er hundre prosent sikkert.. Ikke en gang sterilisering. 

Du har rett i at ingen prevensjon er 100%, men hadde liksom tenkt at p-piller er veldig sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har rett i at ingen prevensjon er 100%, men hadde liksom tenkt at p-piller er veldig sikkert.

Sjansen er der, men er ikke sånn at man blir gravid hver måned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...