AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Jeg har 500 000 i lønn og tilsvarende i EK men har ikke stangs til å kjøpe bolig her. Jeg leier. Jeg ønsker å kjøpe, men må flytte lengre vekk ( bor i Bærum ) jeg må altså ut til asker / lier om jeg ikke skal kjøpe et lite kott på 15 kvm da. Så nå tenker jeg på rett på skoleskyss og leser at det er ikke sikkert man får dette. ( barnet har en adhddiagnose ) Er det noen som har erfaring med dette? Ja vet, stakkars barn, men hva kan jeg gjøre da? Jeg finner ikke en mann, og dating er bare dritt. Jeg vil uansett ordne bolig selv, uavhengig av en mann. Helt idioti at vi slo oss ned her, men tenkte jo at forholdet ville vare. Hadde det gått greit da, med så lang skolevei? Ja det er mulig barnet kan få være mer med far og far kan bo i området, slik at barnet er bare med meg i helgene, feks. Men barnet er ekstremt knyttet til meg. Anonymkode: f44c2...00b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 stangs = sjangs ( takk autokorrekt ) Anonymkode: f44c2...00b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 Det har vel litt med hvilken alder det er på barnet ? 15 km med skolebuss er vel ikke noe problem så lenge barnet er gammel nok til å klare seg sjøl ? Anonymkode: c881f...efb 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har vel litt med hvilken alder det er på barnet ? 15 km med skolebuss er vel ikke noe problem så lenge barnet er gammel nok til å klare seg sjøl ? Anonymkode: c881f...efb Det..blir nok sikkert 40 min skolevei med buss det. Det hadde sikkert gått, men barnet er absolutt ikke modent pga adhd. Anonymkode: f44c2...00b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Hvis det ikke finnes skole nærmere vil du jo få dekket utgiftene til skoleskyss. Anonymkode: 675f4...836 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det ikke finnes skole nærmere vil du jo få dekket utgiftene til skoleskyss. Anonymkode: 675f4...836 Det finnes jo masse skoler overalt, men da må jeg ta han ut av skolen da, og så må han pendle i pappauka i stedet. Vi har 50% omsorg. Anonymkode: f44c2...00b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Du vet best om barnet ditt vil klare så lang skoleskyss. Noen alternative forslag: - kjøpe bolig i Asker/Lier, men leie ut og bli boende (i leid bolig) i Bærum til han blir litt eldre og kanskje klarer så lang skolevei bedre? - kjøpe en hytte, og fortsette å leie bolig. For det virker som om den eneste grunnen til at du ønsker å flytte er å kunne kjøpe bolig, men kanskje det ikke er det beste for deg akkurat nå. Anonymkode: b0f0d...705 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 Uff, ja det var virkelig en hard nøtt.... 🤔 Det vil jo være vanskelig for ham å være sosial med andre barn i sitt nye nærområde (der du evt kjøper bolig) hvis alle de andre barna går på andre skoler... Det kan også bli vanskelig for deg å opparbeide deg en ny sosial omgangskrets når du ikke møter noen via barnet ditt, men det er kanskje ikke en like stor bekymring. Er det virkelig så viktig for deg å kjøpe eget? Jeg forstår frustrasjonen, men adhd-barn har jo et veldig stort behov for rutiner og forutsigbarhet. Og jeg er redd han vil bli veldig ensom av å bo i et område hvor alle de andre barna går på en annen skole enn ham, hvert fall hvis han er litt umoden/sliter litt sosialt 💔 Du har ikke foreldre som kan gi deg forskudd på arv, så du har flere valgmuligheter i boligmarkedet? Anonymkode: 14aff...2a9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 Det er null problem , min har 9 km til skolen , tar buss. Er med venner etter skolen Anonymkode: b947e...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det..blir nok sikkert 40 min skolevei med buss det. Det hadde sikkert gått, men barnet er absolutt ikke modent pga adhd. Anonymkode: f44c2...00b Da får han altså ikke skolebuss, men må forholde seg til vanlig kollektiv transport med adgang- og ankomsttider, følge med og huske å trykke på stoppknappen etter 40 lange minutter selv, osv? Dette tror jeg neppe at du kan forvente av en 9 år gammel, litt umoden gutt med adhd 💙 Jeg skjønner desperasjonen din men dette høres ikke lurt ut. Anonymkode: 14aff...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 Er det en mulighet til at du utsetter flytting og boligkjøp til barnet er litt eldre og takler skolebuss. Jeg har også barn med ADHD , men skjønner ikke helt problemet med den skolebussen ? Anonymkode: c881f...efb 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 Barnet kan ha krav på taxi pga diagnose og hvor utfordrende skoleveien vil være. Du søker i så fall til skolen. Anonymkode: 2c5eb...ba5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #14 Skrevet 13. mai 2021 Ja jeg tenker han kan ha krav på taxi..blir d avslag så må vi omrokkere på samværet evt, og at han feks går hjem til far hver dag og jeg henter han etter jobb, eller at han skifter skole og bor mest med meg. Eller så får jeg bruke lunchen på jobb på å hente 🤔 Anonymkode: f44c2...00b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå