Gå til innhold

Naked Attraction Norge - Lite mangfold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I det siste har jeg fulgt med på Naked Attraction Norge på Discovery+. Først vil jeg si at programmet gir en viss form for humor og spenning, og det er nok positivt for enkelte å se ulike kroppstyper. Likevel er det noe med serien som mangler. Nesten alle mannfolka er glattbarberte over hele kroppen, hvis man ser bort ifra at noen få har skjegg eller litt hår på brystet. Jeg har også lagt merke til at mange av mannfolka har tatoveringer over hele kroppen. I tillegg har nesten alle slanke mager og de fleste har "normal" penisstørrelse. 

Hvor er mangfoldet i denne serien? Jeg kjenner flere menn i den aldersgruppa som har hår over hele kroppen, ikke har tatoveringer og ikke har synlige magemuskler. Hvor har slike menn blitt av? 

Det virker som at det er de "kule" og "populære" mannfolka som får lov til å delta i denne serien. De har gjerne en litt mer atletisk kropp enn det som er typisk A4. For meg virker det som at deltakerne har størst ønske om å vise seg fram, og det er derfor kun "kule" menn som får oppmerksomhet. Akkurat det sistnevnte ser man også etter at de i boksene går tilbake til den garderoben.

Hva tenker dere om denne serien? Jeg trodde at denne serien skulle skape et mer positivt syn på mangfold av kropper, og at det var andre typer menn som også skulle være med. Jeg synes synd på usikre 15-åringer som vokser opp med sånne forbilder. 😩

Selv er jeg er en mann på 25 år, og jeg har heldigvis et godt forhold til min egen kropp. Da slipper jeg å melde meg på dette programmet også 😉

Anonymkode: 3db2f...fc4

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Serien ble faktisk kritisert for dette også mange mener at hele mangfolds argumentet er reint sprøyt.

Og helt du må vel være en viss type person som er villig til å stille opp på dette programmet også da.

Det er jo folk som ser ut sånn ut selvfølgelig men mangfoldsargumentet blir for dumt når jeg tror programmet spesielt leiter etter en viss type mennesker som helt klart blir reflektert i programmet.

Det som er skummelt er at hun som er programleder driver å preiker om mangfold og er seksolog hun burde jaggu vite at dette kan umulig være bra og skaper ett feil bilde.

Anonymkode: 48b21...c18

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sannheten er vel at ingen vil se tv med tykke nakne folk - da hadde nok serien blitt en flopp ganske fort....

Anonymkode: 42be2...f83

• Liker 4
Skrevet

De som ikke er fornøyd med kroppen eller ikke føler at de har idealkroppen, de vil vel heller ikke melde seg på. Det er nok forklaringen.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

De som ikke er fornøyd med kroppen eller ikke føler at de har idealkroppen, de vil vel heller ikke melde seg på. Det er nok forklaringen.

Jepp det jeg reagerer på er pisspreiket om mangfold og er enig med deg at de som ikke føler de har idealkroppen ikke vil stille opp.

Anonymkode: 48b21...c18

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hvordan det har gått i etterkant av de ulike datene? 

Jeg synes det har vært mest fnising og stive ord på de datene som har vært fram til nå. Virker som at alle datene er scripta. 

• Liker 1
Skrevet

Å bli husket som en person som stilte opp i et sånt sært program krever vel en viss personlighet.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei gud, man stiller da ikke opp i slike programmer. Noe skal man jo ha privat. Hvem vil vel se min kroppsbyggerkropp med tre lår.

Anonymkode: 34655...8ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du burde se den britiske versjonen. Der er det mer mangfold. 

Selv er jeg kvinne, og legger merke til at det er få overvektige kvinner med - både i den norske og den britiske serien. Det handler nok om at på generelt grunnlag er ikke en overvektig kropp estetisk tiltrekkende, på samme måte som at en overvektig mannekropp ikke er det beste å se på. Jeg tror nok at terskelen er mye høyere for overvektige å melde seg på. De fleste vil være enig i at en stram, ung kropp er mer tiltrekkende enn en kropp som har levd livet litt lenger, og som er påvirket av graviditet (i kvinners tilfelle), vektnedgang og vektoppgang, og så videre. Man må ha ganske høy selvtillit eller være veldig komfortabel med seg selv for å være med i et slikt program, uavhengig av utseende. 

Kroppshår har jo vært "æsj" i ganske mange år nå, både på kvinner og menn, så at menn og kvinner flest er glattbarberte sjokkerer meg ikke. Jeg liker det ikke selv. Foretrekker hårete menn, både på bryst og understell. Jeg syns en veltrent kropp er mer attraktiv enn en overvektig en, men likevel var den mannen jeg har elsket høyest hittil i livet, overvektig. Jeg tente veldig på han og var komfortabel med han. Tror ikke jeg hadde klart å være like komfortabel med en mann som var strøken fra topp til tå. Han hadde nok sannsynligvis ikke ligget med meg heller. 

Med andre ord sjokkerer det meg ikke at de fleste menneskene som er med på dette programmet, har attraktive kropper. Hva man syns er attraktivt varierer fra person til person men de fleste er enige om at alvorlig undervekt og alvorlig overvekt ikke er pent å se på. Da er det heller ikke overraskende at disse personene ikke er med på programmet. 

Anonymkode: 9c20d...0b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske vi fikk se alle mulige kropper. Ekstremt overvektige, ekstremt undervektige, normalvektige, med eller uten tatoveringer og piercinger, høye og lave mennesker, mørk eller lys hud, kortvokste, transer, rullestolbrukere osv. Ekte mangfold 🤩

Anonymkode: f5f42...a07

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skulle ønske vi fikk se alle mulige kropper. Ekstremt overvektige, ekstremt undervektige, normalvektige, med eller uten tatoveringer og piercinger, høye og lave mennesker, mørk eller lys hud, kortvokste, transer, rullestolbrukere osv. Ekte mangfold 🤩

Det vil du ikke se i et program som Naked Attraction. Det finner du på instagram osv. Har for øvrig vært med folk i rullestol og folk med amputerte lemmer på den britiske versjonen. 

Anonymkode: 9c20d...0b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Se på UK versjonen. Der ser du alt dette.

Anonymkode: 8611c...955

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Se på UK versjonen. Der ser du alt dette.

Anonymkode: 8611c...955

Jeg også synes UK-versjonen er bedre på akkurat dette punktet. Mye mer variasjon og der er det heller ikke like mange med tatoveringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Men de plukker jo folk som deltakeren har sagt de tiltrekkes av. Da blir det jo slik. 

Anonymkode: 4fe34...330

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det britiske har en del av dette. Manfold i hår, fasong, hud og handikap i noe grad. Mye transer faktisk. 

Anonymkode: 365b4...217

AnonymBruker
Skrevet

At det er få overvektige deltagere kommer nok av at det er få overvektige som melder seg på slike tv programmer. Dermed er det nok også få overvektige som står i boksene ettersom de er plukket ut etter smaken til deltageren. Hvorfor skulle det være mangfold da? Hadde jeg vært med og det kun var et "politisk korrekt utvalg" så hadde de forsvunnet en etter en. Jeg forholder meg til min smak, ikke mangfold.

Anonymkode: 39d2f...12e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva dere snakker om.

Det er da masse mangfold i serien.

Det har vært tynne, store og normalvektige i serien. Lite og mye kroppshår. Barbert underliv og ikke barbert underliv. Tattoeringer, piercinger, osv. Små peniser og store peniser, omskjært og ikke. Underliv med små og store ytre kjønnslepper. Ulike legninger, og nasjonaliteter. 

Anonymkode: 28599...e5d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er nesten alle under 35 år tatovert.

Anonymkode: 00c81...129

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva dere snakker om.

Det er da masse mangfold i serien.

Det har vært tynne, store og normalvektige i serien. Lite og mye kroppshår. Barbert underliv og ikke barbert underliv. Tattoeringer, piercinger, osv. Små peniser og store peniser, omskjært og ikke. Underliv med små og store ytre kjønnslepper. Ulike legninger, og nasjonaliteter. 

Anonymkode: 28599...e5d

Jeg er helt enig. Det er jo alltid noen med et par kilo ekstra i hver episode og mye mer mangfold enn hva jeg normalt har sett i garderoben på treningssenteret eller i svømmehall

Anonymkode: 9dd5f...b78

• Liker 2
Skrevet

I den serien er det jo stort sett dønn normale/smålubne kropper. Forstår ikke hvordan du kan mene det er «idealkropper». Så langt fra mine kroppsidealer som overhodet mulig spør du meg. Men det viser vel bare at smaken er som baken og at vi har ulike meninger, idealer og kropper. Noe den serien igjen skal vise. Så må du ikke glemme at det sikkert er begrenset hvor mange som melder seg på slikt. Mange av deltakerne virker veldig alternative og spesielle.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...