Gå til innhold

Skole i annen kommune

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må flytte fordi husverten skal pusse opp huset jeg bor i, og selge. Har til i august før jeg må flytte. Her jeg bor finnes det ingenting til leie! Sist det var noe var i fjor... Liten plass.

Skal jeg bo i kommunen må jeg flytte til en plass som tar en time med buss til skolen til barna og der jeg jobber (litt større bygd med flere leiligheter til leie). Det går ikke ofte busser derfra heller. Bare 20 minutter unna er kommunegrensen og en annen bygd. Der er det også en del ledige leiligheter. Frister mer å bo der!

Vet dere om hva regler for å gå på skole (barne- og ungdomsskole) i en annen kommune enn man bor? Er det lov?

Barna stortrives på skolen og har mange venner og har ikke lyst til å bytte skole. Faren (vi bor ikke sammen) bor også i denne kommunen vi bor i nå om det har noe å si, vi har 50/50.

Rotete innlegg kanskje..:/ Håper noen vet?

Anonymkode: 881d3...647

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om barna får fars bostedsadresse så er det ingen problem tenker jeg.

Anonymkode: 41020...c56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig utfordrende å få til om de er folkeregistrert hos deg. Men som den over sier, registrer dem hos far så går det fint. Dere kan ha avtale om delt bosted, så utgjør det ingen juridisk forskjell. 

Anonymkode: b4421...c5d

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig ikke verre enn det? Tusen takk for svar begge to!😃

AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg ikke tenkte på da jeg skrev; far bor i en annen skolekrets. Tror dere det har noe å si?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En ting jeg ikke tenkte på da jeg skrev; far bor i en annen skolekrets. Tror dere det har noe å si?

Det har det.

Man kan søke om å få gå på skole i en annen skolekrets enn det en bor i, men om en får ja er veldig forskjellig. Hos oss f.eks får ingen utenfor skolekretsen ja, eneste unntaket er alvorlig mobbing på nærmeste skole. Men de har krav på å fullføre skoleåret før de må bytte skole.

Anonymkode: da34d...767

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan ha noe å si. Mine barn måtte bytte skole når jeg flyttet til en annen skolekrets til tross for at det bare var 50 meter fra grensa. Men, det kan jo være en fordel å bytte skole mtp at dere kan risikere å måtte flytte flere ganger og da har litt mere å gå på innen leiemarkedet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beholde skolen.

Anonymkode: 08865...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...