Gå til innhold

Leamus under øyet etter Pfizer-vaksine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som har opplevd kraftig leamus under øyet etter Pfizer-vaksinen? Så at det var registert som bivirkning når jeg søkte og lurer på når det vil gå over. 
Har hatt leamus før, men ikke som nå. Hele undersiden av øyet «hopper» og forstyrrer synet og det kommer av og på hele tiden🙃 Begynte kort tid etter jeg satt vaksinen (andre dose)  Kan selvfølgelig være tilfeldig, men veldig rart.

Anonymkode: 7f095...138

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, da vet jeg ikke om jeg vil ta vaksinen for jeg sliter nok med leamus, hvis dette faktisk er en bivirkning så kommer jeg til å la være altså.

Anonymkode: 23ddf...832

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, da vet jeg ikke om jeg vil ta vaksinen for jeg sliter nok med leamus, hvis dette faktisk er en bivirkning så kommer jeg til å la være altså.

Så det stod registrert på en liste hvor noen folk hadde registrert bivirkninger etter vaksinen her; https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210204 Rapport over meldte bivirkninger koronavaksine.pdf, så om det er en reell bivirkning eller bare flere tilfeldigheter, vet jeg ikke. Plagsomt er det i hvert fall. 

FC548E23-D4C2-4CBD-96F3-E853767DCFB6.png

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du synes det er bedre å få covid og smitte det videre enn å ha litt ekstra leamus i noen dager i verste fall?

Anonymkode: 869b1...14d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Leamus er ikke en bivirkning av Pfizer-vaksine per i dag. 5 personer har meldt inn at de har opplevd dette etter vaksinen. Det er for det første noe annet enn at det er en bivirkning og for det andre et veldig lavt tall.

Anonymkode: 3ca17...a87

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leamus er ikke en bivirkning av Pfizer-vaksine per i dag. 5 personer har meldt inn at de har opplevd dette etter vaksinen. Det er for det første noe annet enn at det er en bivirkning og for det andre et veldig lavt tall.

Det beklager jeg at jeg formulerte meg feil. La ved kilde lenger ned. Lurte bare på, siden noen veldig få hadde registrert det, om det var noen her som også hadde fått det og hvor lenge det varte. -ts

Som skrevet er det mye mulig det er tilfeldig, men jeg synes det var veldig påfallende og rart. Har hatt leamus før, men det her er noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Etterhvert vil man nok se mer bivirkninger. Selv er jeg blitt utmattet av svineinfluensa-vaksinen. Livet mitt er ødelagt, jeg jobber 40%. Utover dette må jeg hvile.

Derfor ville jeg nok aldri tatt sjansen på covid vaksinen hvertfall. Husk at den er bare midlertidig godkjent.

Anonymkode: d0266...5dd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Det beklager jeg at jeg formulerte meg feil. La ved kilde lenger ned. Lurte bare på, siden noen veldig få hadde registrert det, om det var noen her som også hadde fått det og hvor lenge det varte. -ts

Som skrevet er det mye mulig det er tilfeldig, men jeg synes det var veldig påfallende og rart. Har hatt leamus før, men det her er noe helt annet.

Nei nei, du behøver ikke beklage. Håper det snart går over, kan tenke meg at det er plagsomt! Jeg fikk ikke leamus, fikk vondt i armen i et par dager bare.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare tilfeldig.

Anonymkode: 5820b...225

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du synes det er bedre å få covid og smitte det videre enn å ha litt ekstra leamus i noen dager i verste fall?

Anonymkode: 869b1...14d

Du vet da ikke hva slags sykdommer jeg har fra før av. Når man sliter med kroniske sykdommer og kroniske smerter hver jævla dag så skal det bare en fjær til for å dytte deg i bakken så ikke kom her med den. "Litt ekstra leamus i noen dager"...💩

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her. Jeg ville absolutt tatt den uansett🙃 Leamus er plagsomt, men regner med det er verre med covid.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei!

Noen som har opplevd kraftig leamus under øyet etter Pfizer-vaksinen? Så at det var registert som bivirkning når jeg søkte og lurer på når det vil gå over. 
Har hatt leamus før, men ikke som nå. Hele undersiden av øyet «hopper» og forstyrrer synet og det kommer av og på hele tiden🙃 Begynte kort tid etter jeg satt vaksinen (andre dose)  Kan selvfølgelig være tilfeldig, men veldig rart.

Jeg fikk Pfizer vaksinen 21 april (første dose) og ca en uke etterpå, så begynte jeg å oppleve noe lignende. I tillegg så har jeg sånne såkalte "fluer" på det ene øyet som ikke ser ut til å ville gå vekk. Jeg har meldt dette inn selv. Jeg begynte å tro at det var noe galt med synet mitt, men jeg var på en øyeundersøkelse for ikke så lenge siden og da var alt helt fint. Det er litt betryggende å høre at andre har opplevd det samme, på en måte. Men det har snart gått 3 uker og man blir jo litt smågal 🤪

Endret av Kittykat
  • Liker 2
  • 3 måneder senere...
Skrevet
Kittykat skrev (På 13.5.2021 den 21.41):

Jeg fikk Pfizer vaksinen 21 april (første dose) og ca en uke etterpå, så begynte jeg å oppleve noe lignende. I tillegg så har jeg sånne såkalte "fluer" på det ene øyet som ikke ser ut til å ville gå vekk. Jeg har meldt dette inn selv. Jeg begynte å tro at det var noe galt med synet mitt, men jeg var på en øyeundersøkelse for ikke så lenge siden og da var alt helt fint. Det er litt betryggende å høre at andre har opplevd det samme, på en måte. Men det har snart gått 3 uker og man blir jo litt smågal 🤪

Ga symptomene seg? 

Jeg tok dose to for 1,5 uke siden og har slitt med leamus under øyet i en ukes tid nå. Forferdelig frustrerende!! Aldri opplevd så intens leamus 😂 Går over når jeg blinker, men det dirrer veldig. Kan komme opp til flere ganger i timen.. 

Angrer ikke på vaksinen, men ble litt mer avslappet nå at det hat skjedd med flere

Anonymkode: ac847...610

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ga symptomene seg? 

Jeg tok dose to for 1,5 uke siden og har slitt med leamus under øyet i en ukes tid nå. Forferdelig frustrerende!! Aldri opplevd så intens leamus 😂 Går over når jeg blinker, men det dirrer veldig. Kan komme opp til flere ganger i timen.. 

Angrer ikke på vaksinen, men ble litt mer avslappet nå at det hat skjedd med flere

Ts her! Det ga seg for meg etter en stund, husker ikke nøyaktig hvor lenge. Ser over her at når jeg skrev innlegget var det 5 meldte bivirkninger på «tåkesyn, leamus» og nå er det 319. Så da er det nok ikke heeelt utenkelig at det kan være en bisarr bivirkning.

6DCAC6FD-A631-4DB0-BDAF-EDE130C16BA2.thumb.png.2ca4df5d0924344d472b9263ad5d1481.png

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk Leamus på venstre øye to dager etter 2.dose. Har hatt det i 8 dager, men det er nesten borte nå. 

Anonymkode: 50b84...471

• Liker 2
Skrevet

😄 Merkelig bivirkning! Bra du nevner det da :) Jeg skal ta dose to snart. 

Anonymkode: 6616d...d9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts her! Det ga seg for meg etter en stund, husker ikke nøyaktig hvor lenge. Ser over her at når jeg skrev innlegget var det 5 meldte bivirkninger på «tåkesyn, leamus» og nå er det 319. Så da er det nok ikke heeelt utenkelig at det kan være en bisarr bivirkning.

6DCAC6FD-A631-4DB0-BDAF-EDE130C16BA2.thumb.png.2ca4df5d0924344d472b9263ad5d1481.png

Tusen takk for svar, TS! Og takk gud for at det gir seg 😂 Har tenkt jeg er helt kokko som tenkte tanken på at det kunne være en bisarr bivirkning, men da holder jeg ut litt til og satser på det går over like kjapt som det kom 😅

• Liker 2
Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 21.10):

Ts her. Jeg ville absolutt tatt den uansett🙃 Leamus er plagsomt, men regner med det er verre med covid.

Ikke så sikkert, jeg har hørt om mange som har hatt covid uten å merke det, men aldri om noen som har hatt leamus uten å merke det. Er du i risikogruppen blir det selvsagt noe helt annet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ga symptomene seg? 

Leamusen har gitt seg, men "fluene" har jeg fremdeles.

Skrevet
Kittykat skrev (20 minutter siden):

Leamusen har gitt seg, men "fluene" har jeg fremdeles.

Jeg har også plutselig fått "fluer" på øynene. Har ikke falt meg inn at det kunne være på grunn av vaksinen, men det kom jo rett etter dose 1 så det kan jo hende! Vet du om flere som kanskje har fått dette?

• Liker 2
  • Opprett ny...