Gå til innhold

Besøk av tilreisende gjester i dagene før bryllupet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjorde dere det slik at alle ble fornøyde?

Saken er som følger:

Vi gifter oss lørdag ettermiddag.

Mange av gjestene fra samboers side er tilreisende og bor på hotell i dagene opp mot bryllupet. Vi har planlagt en middag med nærmeste familie torsdag kveld og fredag får min samboer huset for seg selv med sine kamerater mens jeg bor på hotell med min forlover. Dagen etter bryllupet inviterer vi til en felleslunsj med alle gjestene.

Jeg kommer til å være 7 mnd gravid på den tiden bryllupet skal stå. Jeg vet jeg vil bli fortere sliten som høygravid og lurer på hvordan jeg kan legge opp uken uten at det blir for mye for meg. Har tatt fri fra jobb fredagen (dagen før bryllupet), men resten av uken er planen å være på jobb. Har flere kollegaer som er på ferie den uken så har lite lyst å søke om fri.  Jeg står da opp kl.05:30 hver dag og legger meg derfor ganske tidlig. Jeg har sagt til samboer at jeg ikke tror jeg orker besøk på kveldstid de andre dagene i uken. Han har heller ikke ferie denne uken.Vi har også en 3-åring som skal legge seg i 19-tiden. Ofte bruker vi halvannen time på å få barnet til å sove. 

Hvordan kan vi legge opp programmet for tilreisende gjester slik at de som vil får møtt oss dagene før, hvis de vil? 

Anonymkode: e53d9...d55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er de reisende voksne personer? De klarer nok fint å underholde seg selv :) du kan kanskje lage en liste over fine lunsjsteder og aktiviteter man kan gjøre, men utover det du forklarer så tenker jeg at... det er de som har litt ferie og de får ordne seg selv? :) 

Dere har en middag og en lunsj planlagt i tillegg til bryllupet, og du har allerede planlagt fredagen. Jeg kan ikke se at du rekker så mye mer da? At du er gravid er god unnskyldning i seg selv også, at du må lade litt opp til dagen. 

Jeg ville ikke sagt noe, men hvis noen gjester sier at de vil se dere mer (kanskje ett av tre par gjør det, fiktive tall), så kan du føle på formen på sparket? Foreslå at de hjelper å pynte lokalet med deg, tar en liten gåtur? 

Anonymkode: ddbf9...9b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er de reisende voksne personer? De klarer nok fint å underholde seg selv :) du kan kanskje lage en liste over fine lunsjsteder og aktiviteter man kan gjøre, men utover det du forklarer så tenker jeg at... det er de som har litt ferie og de får ordne seg selv? :) 

Dere har en middag og en lunsj planlagt i tillegg til bryllupet, og du har allerede planlagt fredagen. Jeg kan ikke se at du rekker så mye mer da? At du er gravid er god unnskyldning i seg selv også, at du må lade litt opp til dagen. 

Jeg ville ikke sagt noe, men hvis noen gjester sier at de vil se dere mer (kanskje ett av tre par gjør det, fiktive tall), så kan du føle på formen på sparket? Foreslå at de hjelper å pynte lokalet med deg, tar en liten gåtur? 

Anonymkode: ddbf9...9b3

Takk for tips 😊

Ja, det er voksne folk. For det meste barnløse par. Min samboer er en som har vanskelig for å si nei, og jeg frykter han godt kan finne på å fylle opp hele uken med avtaler der det er forventet at jeg er med. Jeg vil gjerne, for dette er hyggelige folk. Men vet jeg kommer til å bli fryktelig sliten på selve bryllupsdagen dersom det blir mye å være med på.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker umiddelbart at din samboer bør tilbringe fredagen med sine tilreisende gjester i stedet for å henge med kamerater (som han vel kan se når som helst?).  

Anonymkode: d6ffa...fe8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker umiddelbart at din samboer bør tilbringe fredagen med sine tilreisende gjester i stedet for å henge med kamerater (som han vel kan se når som helst?).  

Anonymkode: d6ffa...fe8

Glemte å skrive at kameratene er tilreisende de og, med unntak av forloveren som bor her i samme by som oss.

ts

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 5/13/2021 at 7:13 PM, AnonymBruker said:

Glemte å skrive at kameratene er tilreisende de og, med unntak av forloveren som bor her i samme by som oss.

ts

Det har lite å si, jeg hadde følt meg som annen-rangs gjest om kun noen gjester hadde fått vært sosiale dagen før, at dere har lunsj dagen etter er for sent, da er jeg på vei hjem.

Anonymkode: 3ba26...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...