AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Jeg og venninna mi skal begge gifte oss til neste år, og jeg er forlover i hennes bryllup. Hun er sånn som har drevet og planlagt bryllupet sitt siden før hun ble sammen med forloveden sin, og hun har alltid sagt at hun ønsker å ha utdrikningslag i London. Når har det seg sånn at jeg flyttet fra Norge til Storbritannia for noen år siden. Hun ble forlovet noen måneder før meg, så jeg sa ja til å være forloveren hennes før jeg visste at jeg selv skulle planlegge til bryllup samme året. Nå er hun veldig kravstor, og vil at jeg skal fly hjem (når det åpner for dette) for å være med på alt fra å se på lokaler, til å prøve kjoler, osv. Det er altså en rekke forskjellige datoer hun forventer at jeg skal komme meg til Norge for. På toppen av alt dette, så har hun fremdeles lyst til å ha utdrikningslaget sitt i London, selv om jeg har sagt ifra til henne at det blir nok veldig dyrt for mange av våre venner å skulle fly til UK to ganger det året, da jeg skal gifte meg her i UK. Hun blir dritsur når jeg nevner det, og begynner å si ting som "Ja men jeg har jo alltid sagt at jeg vil ha utdrikningslaget mitt i London!!!" osv. Så begynner hun å si at vi kan slå sammen utdrikningslagene våre, men det ønsker ikke jeg da jeg syns sånt egentlig er tacky, og jeg hadde foretrukket å bare gå ut å spise med venninner. Jeg føler hun begynner å bli bitter på meg fordi vi skal gifte oss samme året, og at jeg ikke har "tid" til å gi henne alt oppmerksomheten som hun vil ha fra meg, og vurderer veldig å bare trekke meg fra hele forlover greia. Siden jeg fortalte henne at vi også skulle gifte oss neste år så virker det som om hun nesten er sur på meg, og forsøker og kreve oppmerksomhet. Er det frekt å bare si at nå som jeg også skal gifte meg neste sommer så har jeg dessverre ikke tid til å være forlover, da jeg har nok med mine egne ting? Og hvordan kan vi løse det med utdrikningslaget hennes? Jeg vet flere av våre venner ikke vil ha råd til å prioritere både hennes utdrikningslag og mitt bryllup, så jeg synes det er litt dårlig gjort av henne å forlange at det skal være i London. Skjønner ikke hvorfor hun bare kan ha det i Norge.. Anonymkode: aef9f...3b8 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Har hun alltid sagt at hun vil ha utdrikningslag i London må hun jo få lov til det. Det at du blander inn ditt bryllup i det er ufint av deg. Hva var forventingene dine til å være forlover da hun spurte? Jeg syns nemlig ikke hun er helt håpløs i kravene, men i litt kravstor kanskje rett utenfor normalen. Anonymkode: 1a040...cbd 13
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 En vanskelig situasjon Har du vurdert å flytte bryllupet til 2023? Jeg skjønner godt om du ikke vil det. Men i valget mellom å utsette og å komme i en klinsj som dette, hadde jeg absolutt vurdert det. Til den tid er kanskje koronasituasjonen også kommet såpass under kontroll at du slipper tenke på restriksjoner i bryllupet ditt. Alternativt ville jeg tatt en ærlig vurdering på hvor viktig det er for deg å være forlover for denne venninnen. Slik du beskriver at hun nå oppfører seg mot deg, så høres hun ikke ut som noe god venninne i det hele tatt. Men dersom du avlyser å være forlover må du kanskje regne med at det betyr slutten på dette vennskapet? Er det noe du er villig til å risikere? Anonymkode: 7c8bf...f72 9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En vanskelig situasjon Har du vurdert å flytte bryllupet til 2023? Jeg skjønner godt om du ikke vil det. Men i valget mellom å utsette og å komme i en klinsj som dette, hadde jeg absolutt vurdert det. Til den tid er kanskje koronasituasjonen også kommet såpass under kontroll at du slipper tenke på restriksjoner i bryllupet ditt. Alternativt ville jeg tatt en ærlig vurdering på hvor viktig det er for deg å være forlover for denne venninnen. Slik du beskriver at hun nå oppfører seg mot deg, så høres hun ikke ut som noe god venninne i det hele tatt. Men dersom du avlyser å være forlover må du kanskje regne med at det betyr slutten på dette vennskapet? Er det noe du er villig til å risikere? Anonymkode: 7c8bf...f72 Hadde du helt seriøst flyttet ditt eget bryllup fordi ei venninne av deg went all bridezilla? Anonymkode: 7b8be...aa4 37
Blått Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Hun har alltid sagt at hun vil ha utdrikningslaget i London, men du syns hun er kjip fordi at det blir ubeleilig for ditt eget bryllup? Ja, du er den urimelige og jeg har full forståelse for at hun er jævlig forbanna på deg. 21
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Enig med flere. Du må sette et tydelig skille mellom ditt eget og hennes bryllup. At du skal gifte deg i UK og hun vil ha utdrikningslag i London er to forskjellige problemer, og ditt bryllup skal ikke gå på bekostning av hennes utdrikningsslag og motsatt. Hvis vennene deres ikke har råd til å reise to ganger, så kan dere velge å ikke ha bryllup samme året. Anonymkode: c8895...657 21
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde du helt seriøst flyttet ditt eget bryllup fordi ei venninne av deg went all bridezilla? Anonymkode: 7b8be...aa4 Muligens ja. Anonymkode: 7c8bf...f72 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Utrikningslag i London er en fin drøm, men bør forbli en drøm. Folk flest har ikke råd til å bruke fem-sifret beløp på utrikningslag. Ang. din situasjon så blir det nok sure miner uansett hva du gjør. Så hadde sakt at jeg dessverre ikke har mulighet å være forlover alikevel pga begrensning i tid og den lange avstanden. Så hadde jeg vært rask ute med å sende en "Save the date" til gjestene. Slik at de skal slippe å sitte i et dilemma etter kanskje ha takket ja til utrikningslaget når din invitasjon kommer. Da kan de heller ta et valg på forhånd. Anonymkode: 2292f...fec 21
Hannah80 Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har hun alltid sagt at hun vil ha utdrikningslag i London må hun jo få lov til det. Det at du blander inn ditt bryllup i det er ufint av deg. Hva var forventingene dine til å være forlover da hun spurte? Jeg syns nemlig ikke hun er helt håpløs i kravene, men i litt kravstor kanskje rett utenfor normalen. Anonymkode: 1a040...cbd Hun er ekstremt kravstor. Forventer at ts faktisk flyr til Norge flere ganger for å hjelpe henne med forberedelser til bryllupet. Det er jo helt sinnsykt i mine øyne. Laaaangt over normalen. 39
Kenelz Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 Helt ærlig: Hun har planlagt og ble forlovet før deg.. Personlig hadde jeg ventet med min egen bryllup til året etter. Det positive med å utsette: Lengre og bedre planlegging, kan spare opp enda mer og observere din venninnes bryllup.. Hva er det du likte og ikke likte med hennes bryllup? Noe som bryllupet hennes manglet som du vil ha med på din? OSV. 8
little fairy Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 Det er ikke vanlig i Norge at bruden bestemmer så mye for utdrikningslaget. Det kommer an på gjestene og hva de har tid og råd til. Noen må bruke ferie (som de heller vil bruke med mann, barn, familie), noen har ikke råd, noen får ikke fri osv. Forventer hun at du 2-4 helger skal reise, få fri og betale for tur-retur for å hjelpe henne? Det virker jo overhodet ikke realistisk. Eller skal hun betale? Du har jo nok utgifter sikkert med eget bryllup. Jeg ville nok også hatt eget utdrikningslag. Og ville også foretrukket det rolig, så ville ikke slått sammen. Er vel bedre at hun kommer til deg en helg, også finner dere to som forlovere til hverandre, på noe gøy i London. Dere kan jo se etter kjoler sammen der feks. 8
moroklompen Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 Egentlig ganske ufint av deg og legge bryllupet til samme pr som hennes når du allerede hadde takket ja til å være forlover. Vanlig kutyme her hadde vært å giftet seg min ett år senere. Forventningene ifht at du måtte komme til Norge ved mange anledninger burde vært utrykket når du ble spurt og jeg hadde bare forklart at dette har jeg ingen anledning til og om dette er en forutsetning for å være forlover, så har du forståelse for om hun heller må velge noen andre. 9
Brunello Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 (endret) Hvorfor i all verden skal forloveren være med på så mye? Er det ikke de som skal gifte seg som ser på lokaler m.m.? Angående utdrikningslag må TS sende it invitasjoner til sitt bryllup først, så får felles venner bestemme selv om de har råd til to turer. Trodde fir øvrig at utdrikningslag ble bestemt av vennene og ikke brud/brudgom. Endret 13. mai 2021 av Brunello 14
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #14 Skrevet 13. mai 2021 Herregud så mange rare svar. Såklart skal du ikke utsette ditt eget bryllup på grunn av at en venninne skal gifte seg samme året. Herlighet!!! Jeg forstår deg godt og synes at du kan si det som det er. At det blir vanskelig for deg med tanke på avstanden. Året jeg ble 26 så var vi 5 venninner som giftet seg. Det er da helt vanlig qt flere venninner gifter seg samme år, men hdde aldri i verden utsatt eget bryllup pga noen andre. Anonymkode: d5ccd...d93 21
deedee_ Skrevet 13. mai 2021 #15 Skrevet 13. mai 2021 moroklompen skrev (5 minutter siden): Egentlig ganske ufint av deg og legge bryllupet til samme pr som hennes når du allerede hadde takket ja til å være forlover. Vanlig kutyme her hadde vært å giftet seg min ett år senere. Forventningene ifht at du måtte komme til Norge ved mange anledninger burde vært utrykket når du ble spurt og jeg hadde bare forklart at dette har jeg ingen anledning til og om dette er en forutsetning for å være forlover, så har du forståelse for om hun heller må velge noen andre. Herregud, man har vel ikke enerett på et HELT år? Er man i den alderen hvor folk normalt gifter seg kan man ærlig talt ikke forvente at ingen andre skal få lov å gifte seg det året?? Syns du burde bare gjøre som noen her sier TS, send ut invitasjoner, eller ihvertfall sånne "legg av dato" kort før hun rekker å planlegge noe utrdikningslag. Syns forøvrig det er en uting å skulle ha folk til å punge ut for en utenlandstur for et utdrikningslag jeg da. Virker veldig amerikanisert 😛 28
Brunello Skrevet 13. mai 2021 #16 Skrevet 13. mai 2021 deedee_ skrev (5 minutter siden): Herregud, man har vel ikke enerett på et HELT år? Er man i den alderen hvor folk normalt gifter seg kan man ærlig talt ikke forvente at ingen andre skal få lov å gifte seg det året?? Syns du burde bare gjøre som noen her sier TS, send ut invitasjoner, eller ihvertfall sånne "legg av dato" kort før hun rekker å planlegge noe utrdikningslag. Syns forøvrig det er en uting å skulle ha folk til å punge ut for en utenlandstur for et utdrikningslag jeg da. Virker veldig amerikanisert 😛 Å dra til utlandet i utdrikningslag er nok mye vanligere i Norge og resten av Europa enn i USA. 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #17 Skrevet 13. mai 2021 Hvorfor spurte du ikke hva hun forventet av deg som forlover da hun spurte om du ville være det, i og med at du bor i et annet land? Anonymkode: d74b0...c97 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 13. mai 2021 #18 Skrevet 13. mai 2021 Hjelpede meg. Her må du be en annen være forlover. Hun høres helt kokko ut.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #19 Skrevet 13. mai 2021 46 minutter siden, Hannah80 said: Hun er ekstremt kravstor. Forventer at ts faktisk flyr til Norge flere ganger for å hjelpe henne med forberedelser til bryllupet. Det er jo helt sinnsykt i mine øyne. Laaaangt over normalen. Å fly fra UK til f.eks Oslo er ikke mindre kravstort enn de som forventes og fly innenlands. Innenlands kan fort ta mer tid og penger. Og jeg har opplevd mer kravstore bruder enn det som beskrives her. Også på KG omtales slike krav som normalt. Anonymkode: 1a040...cbd 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #20 Skrevet 13. mai 2021 Altså, hvorfor er dere venninner? Hun høres ikke bare kravstor ut, men også ganske dum. Hadde sagt at det ikke var mulig for meg å stille opp som forlover da jeg bor i et annet land og ikke kan matche forventingene hennes. Be henne spørre noen andre om å være forlover og kjør på med din egen greie. Anonymkode: 24387...eee 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå