AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Er 36 år for gammelt å få barn? Hvis man er supersunn i tiden før man blir gravid og tar alle vitaminer, har man da relativt god sjanse for å gjennomføre et ukomplisert svangerskap? Føler google sier både det ene og andre. Har et barn, som jeg fikk som 34 åring. Plutselig lyst på et til, men er så redd jeg er blitt for gammel. Anonymkode: 70626...166
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Jeg er 39 og gravid. Lever veldig sunt, men vet ikke om det er årsaken til at jeg ble gravid. Det er større sjanse for at det skjer noe galt rundt 40, men du er jo noen år yngre så tror det er gode muligheter for deg om dette er noe du virkelig ønsker. Anonymkode: 0b1c2...9bb 1
Amatariel Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Absolutt ikke for gammel til å være gravid. Finnes maange mot slutten av 30-årene og starten av 40-årene som får friske fine barn. Bare å kjøre på med prøving! Men mistenker du at det er noe galt/det tar tid er det lurt å få rask hjelp hos gynekolog. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er 39 og gravid. Lever veldig sunt, men vet ikke om det er årsaken til at jeg ble gravid. Det er større sjanse for at det skjer noe galt rundt 40, men du er jo noen år yngre så tror det er gode muligheter for deg om dette er noe du virkelig ønsker. Anonymkode: 0b1c2...9bb Jeg tror jo det er helt essensielt å leve ekstremt sunt i forhold til å bli gravid. Anonymkode: 70626...166
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 36 år for gammelt å få barn? Hvis man er supersunn i tiden før man blir gravid og tar alle vitaminer, har man da relativt god sjanse for å gjennomføre et ukomplisert svangerskap? Føler google sier både det ene og andre. Har et barn, som jeg fikk som 34 åring. Plutselig lyst på et til, men er så redd jeg er blitt for gammel. Anonymkode: 70626...166 Jeg sier bare gjør det hvis du vil! Du vil bare angre om du ikke prøver og du er ikke for gammel! Jeg er 42 og fikk første barn da jeg var 39. Det var et ukomplisert svangerskap. Legen min kalte det et drømmesvangerskap. Nå er jeg gravid igjen. Er i uke 14 og alt ser fint ut foreløpelig. Anonymkode: 22c74...a3b 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg sier bare gjør det hvis du vil! Du vil bare angre om du ikke prøver og du er ikke for gammel! Jeg er 42 og fikk første barn da jeg var 39. Det var et ukomplisert svangerskap. Legen min kalte det et drømmesvangerskap. Nå er jeg gravid igjen. Er i uke 14 og alt ser fint ut foreløpelig. Anonymkode: 22c74...a3b Det er jo fantastisk! Er du veldig sunn og opptatt av kosthold? Spiste du veldig sunt under graviditet, trente og var veldig opptatt av det? Anonymkode: 70626...166
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er jo fantastisk! Er du veldig sunn og opptatt av kosthold? Spiste du veldig sunt under graviditet, trente og var veldig opptatt av det? Anonymkode: 70626...166 Jeg har aldri røykt, drikker svært lite (type ett glass vin eller øl noen ganger i året). Kan ikke si jeg spiser kjempesunt hele tiden, men stort sett bra. Trening utgikk helt de første månedene pga kvalme, men lett trening noen ganger i uken etter at kvalmen ga seg. Anonymkode: 22c74...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 36 er absolutt ikke gammelt, det er vel ganske normalt? Jeg er 35 år og gravid med nr to - og det er nå de fleste venninnene mine også begynner å få barn. Jeg har fire jevnaldrende venninner som er gravide samtidig som meg, noen med første og noen med andre Anonymkode: 31572...a35 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 Jeg ble førstegangs gravid på første forsøk som 42 åring. Trente litt styrke, aldri vært veldig aktiv, men slank, spiser ikke drittmat men normalt, + mye sukker, godteri hver dag. Helt ukomplisert svangerskap, jobba fullt hele tiden. Fødsel kjempeenkel og rask. Ingen plager under eller etter. Det er så forskjellig, tror nesten ikke alder har så mye å si. 36 er ungt, uansett. Kjør på Anonymkode: d443f...21b
tussi84 Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 Jeg fikk mitt første barn da jeg var 36 år. Kan ikke si jeg er så veldig sunn. Hadde en bmi på 33 før svangerskapet, og diabetes 2 før svangerskapet. Svangerskapet gikk all like vel strålende. Ingen komplikasjoner hverken under graviditet eller under fødsel. Eneste var at jeg mistet 1,2 l blod i forbindelse med fødsel men det kan skje hvem som helst. Prøvde i mange år før vi fikk barn, men slet med ufrivillig barnløshet. Gikk til slutt.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 Er 36 år og gravid med nummer to, føler meg «gammel» nå som vi bor på bygda. Men i Oslo var de fleste jeg kjente 36 da de fikk sin andre. Anonymkode: ed63f...67e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 Jeg fikk nr 2 når jeg var 36. Klaffet på første forsøk, og hadde en helt grei graviditet, ikke i toppform og superopplagt, men det skyldes nok mest at eldste som ikke var fylt to ikke sov hele natten enda. Jeg var riktignok ikke i jobb på den tiden og hadde heller ikke eldste i bhg, så kunne styre dagene litt etter dagsformen. Fikk nr 3 rett før jeg fylte 39. Også klaff på første forsøk, men det var en noe tyngre graviditet, med bl a bekkenplager. Men ellers var formen fin. Hadde gradert sykemelding fra uke 28-32. Da sa bekkenet stopp og jeg ble 100% sykemeldt ut svangerskapet. Anonymkode: ab3e3...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå