Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fordeler dere boutgifter når dere bor større pga den ene har barn som trenger soverom? 

Anonymkode: 3a70c...5d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger vel mye av begges inntekt og hvilken rolle den som ikke er forelder ønsker å ha, hvor ofte barnet er der, om forelderen får barnebidrag osv.  Jeg har selv barn, og om jeg skulle flyttet sammen med en uten barn så ville jeg nok insisterte på å betalt både mer for huset og definitivt en større andel av matutgifter m.m. Men ser for meg at mange menn ikke ville ønske å betale mindre. Det enkleste er å forbli særboer til barna har flyttet ut.

Anonymkode: f48a3...c3b

AnonymBruker
Skrevet

Husk at det ikke bare er soverom, men også alle boutgifter som strøm og vann, samt matutgifter.

Anonymkode: 8a868...a3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at om dette er et stort spm når man vurderer å flytte sammen, så bør man ikke gjøre det! Hvorfor ikke være særboere? Man har jo uansett ikke en tanke om at man skal være et fellesskap.. 

Anonymkode: 44d34...c6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har 4 barn, jeg har 1 barn. Vi deler alle utgifter likt. Jeg ha valgt å danne en ny familie og vil da ha en felles plattform også økonomisk. 

Anonymkode: b330e...06e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier en bolig, uten lån. Til sommeren flytter min kjære inn med sine to barn, som han deler med eksen. Jeg har ikke barn. Vi kommer til å dele løpende utgifter (strøm, internett, osv.) likt, men jeg antar at han kommer til å dekke litt mer av maten. Det har han i hvert fall gjort frem til nå. Kostnader knyttet til boligen (eks. renovasjon og eiendomsskatt) kommer jeg til å dekke, ettersom det er min bolig. Dersom han etterhvert kjøper seg inn i boligen vil vi dele dette også likt. Vi skal jo dele livet sammen, så jeg ser ikke behovet for å telle på kronene. Vi tjener noenlunde likt, han noe mer foreløpig, og vi har et samsvarende syn på økonomi.  

Anonymkode: 84db2...70e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 17.54):

Mannen min har 4 barn, jeg har 1 barn. Vi deler alle utgifter likt. Jeg ha valgt å danne en ny familie og vil da ha en felles plattform også økonomisk. 

Anonymkode: b330e...06e

Kvinnefella

Anonymkode: ff9ff...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...