AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Hvordan fordeler dere boutgifter når dere bor større pga den ene har barn som trenger soverom? Anonymkode: 3a70c...5d9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Det avhenger vel mye av begges inntekt og hvilken rolle den som ikke er forelder ønsker å ha, hvor ofte barnet er der, om forelderen får barnebidrag osv. Jeg har selv barn, og om jeg skulle flyttet sammen med en uten barn så ville jeg nok insisterte på å betalt både mer for huset og definitivt en større andel av matutgifter m.m. Men ser for meg at mange menn ikke ville ønske å betale mindre. Det enkleste er å forbli særboer til barna har flyttet ut. Anonymkode: f48a3...c3b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Husk at det ikke bare er soverom, men også alle boutgifter som strøm og vann, samt matutgifter. Anonymkode: 8a868...a3e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 Jeg tenker at om dette er et stort spm når man vurderer å flytte sammen, så bør man ikke gjøre det! Hvorfor ikke være særboere? Man har jo uansett ikke en tanke om at man skal være et fellesskap.. Anonymkode: 44d34...c6d 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Mannen min har 4 barn, jeg har 1 barn. Vi deler alle utgifter likt. Jeg ha valgt å danne en ny familie og vil da ha en felles plattform også økonomisk. Anonymkode: b330e...06e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Jeg eier en bolig, uten lån. Til sommeren flytter min kjære inn med sine to barn, som han deler med eksen. Jeg har ikke barn. Vi kommer til å dele løpende utgifter (strøm, internett, osv.) likt, men jeg antar at han kommer til å dekke litt mer av maten. Det har han i hvert fall gjort frem til nå. Kostnader knyttet til boligen (eks. renovasjon og eiendomsskatt) kommer jeg til å dekke, ettersom det er min bolig. Dersom han etterhvert kjøper seg inn i boligen vil vi dele dette også likt. Vi skal jo dele livet sammen, så jeg ser ikke behovet for å telle på kronene. Vi tjener noenlunde likt, han noe mer foreløpig, og vi har et samsvarende syn på økonomi. Anonymkode: 84db2...70e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 17.54): Mannen min har 4 barn, jeg har 1 barn. Vi deler alle utgifter likt. Jeg ha valgt å danne en ny familie og vil da ha en felles plattform også økonomisk. Anonymkode: b330e...06e Kvinnefella Anonymkode: ff9ff...8e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå