Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som har en 1-2 måneder gammel baby som går på mme, hvor ofte bæsjer babyen deres ca? 

Anonymkode: 100a9...e54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han bæsjet 1 gang for dagen når han var på den alderen. 

Anonymkode: 81bbb...bb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han bæsjet 1 gang for dagen når han var på den alderen. 

Anonymkode: 81bbb...bb5

Som min da. Kan jeg spør om han kavet og måtte jobbe en del for å få det ut? Føler min akker seg så mye, vet ikke om det er normalt. 

Skrevet

Husk at tarmene trenger tid til å lære seg å fordøye mat :)  MME er også litt vanskeligere å fordøye enn morsmelk. Ettersom babyer ofte ligger, får de heller ikke hjelp av tyngdekraften til å få ting ned og ut. Så lenge avføringen ikke er hard og babyen ikke gråter når hen bæsjer, ville jeg ikke bekymret meg.  Men for all del: dersom du er bekymret er det bare å spørre helsesøster/lege.

AnonymBruker
Skrevet
Kvinneguideren skrev (4 minutter siden):

Husk at tarmene trenger tid til å lære seg å fordøye mat :)  MME er også litt vanskeligere å fordøye enn morsmelk. Ettersom babyer ofte ligger, får de heller ikke hjelp av tyngdekraften til å få ting ned og ut. Så lenge avføringen ikke er hard og babyen ikke gråter når hen bæsjer, ville jeg ikke bekymret meg.  Men for all del: dersom du er bekymret er det bare å spørre helsesøster/lege.

Han gråter ikke, men akker seg og vrir seg. Går vel 5-10 minutter med pressing før det nesten eksploderer ut. Da blir han veldig rolig og lettet. 

Skrevet

Det høres ikke bekymringsverdig ut for meg :)

AnonymBruker
Skrevet
Kvinneguideren skrev (Akkurat nå):

Det høres ikke bekymringsverdig ut for meg :)

Fint ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han gråter ikke, men akker seg og vrir seg. Går vel 5-10 minutter med pressing før det nesten eksploderer ut. Da blir han veldig rolig og lettet. 

Høres ut som dyschezi (vet ikke hva det heter på norsk), som er vanlig og ikke farlig

https://aboutkidsgi.org/lower-gi/childhood-defecation-disorders/infant-dyschezia/

Anonymkode: 0fc31...740

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som dyschezi (vet ikke hva det heter på norsk), som er vanlig og ikke farlig

https://aboutkidsgi.org/lower-gi/childhood-defecation-disorders/infant-dyschezia/

Anonymkode: 0fc31...740

Oi tusen takk. Det der stemmer på en prikk!! Har jo spurt på helsestasjonen, de sa det var helt normalt. Men fint å få en forklaring. Hjertelig takk ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...