Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd å selge i snart 3 år. Ingenting gale med leiligheten, men et utrolig metta marked på leiligheter her i området. Byttet megler for snart 6 mnd siden for å se om det hadde noe virkning, men det hadde det ikke. Det er andre leiligheter i området som har ligget ute i enda flere år enn vår også... 

leiligheten er ny i 2013, bare vi som har bodd her. Trenger ikke oppussing da den er lys og «stylet». Vi har hatt inne stylinghjelp, og nye bilder tatt. Rett og slett markedet som er helt dødt her.

kjøpet er et utrolig tapsprosjekt fra vår side, og prisantydning ligger allerede under det vi har i lån så vi har ikke så mye mulighet til å gå ned i pris heller. Klarer ikke å se for meg at vi får solgt på maaaange år enda.... 

noen som har noen gode erfaringer å dele fra å selge i et seigt marked? Andre tips og råd? 

Anonymkode: fd2e4...010

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Norge er dette da?

Anonymkode: c52f1...2ff

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Slik er det å kjøpe leilighet i ingenmannsland i distriket-Norge.

Anonymkode: 10418...58b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gå ned i pris. 

Anonymkode: c0983...cfb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det noen steder. Naboen min prøvde å selge i nesten fem år før de gav opp. Og det er en trend her jeg bor. Folk som vil flytte men som ikke får solgt og da må bli. Må være utrolig frustrerende. 

Anonymkode: 16623...327

AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare å gå ned i pris. Hvis det er umulig for dere så får dere bare bli boende. Til slutt er det kjøper som bestemmer hva de vil betale.

Anonymkode: d73bb...e9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn er det noen steder. Naboen min prøvde å selge i nesten fem år før de gav opp. Og det er en trend her jeg bor. Folk som vil flytte men som ikke får solgt og da må bli. Må være utrolig frustrerende. 

Slik er det å bosette seg på usentrale strøk, der det er mange kilometer til nærmeste byliv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres sykt dritt ut. Hvor i Norge er dette?

Anonymkode: c54f2...a0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi har prøvd å selge i snart 3 år. Ingenting gale med leiligheten, men et utrolig metta marked på leiligheter her i området. Byttet megler for snart 6 mnd siden for å se om det hadde noe virkning, men det hadde det ikke. Det er andre leiligheter i området som har ligget ute i enda flere år enn vår også... 

leiligheten er ny i 2013, bare vi som har bodd her. Trenger ikke oppussing da den er lys og «stylet». Vi har hatt inne stylinghjelp, og nye bilder tatt. Rett og slett markedet som er helt dødt her.

kjøpet er et utrolig tapsprosjekt fra vår side, og prisantydning ligger allerede under det vi har i lån så vi har ikke så mye mulighet til å gå ned i pris heller. Klarer ikke å se for meg at vi får solgt på maaaange år enda.... 

noen som har noen gode erfaringer å dele fra å selge i et seigt marked? Andre tips og råd? 

Uhu, ringer noen varselklokker her ja..særlig mtp. rentenivået fremover! Amerikansk 10 års statsobligasjoner, som er den som egentlig styrer det globale rentenivået, hoppet kraftig etter offentliggjøringen av Amerikanske inflasjonstall i går

AnonymBruker
Skrevet

Så kjedelig for dere! Jeg hadde nok heller bare blitt boende da, hvis dere har mulighet til det, enn å ryke på et skikkelig tap, som du sier...

Anonymkode: 26d77...521

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slik er det å bosette seg på usentrale strøk, der det er mange kilometer til nærmeste byliv.

Bor 20 minutter unna nærmeste by, en time unna en større by med universitet, og 2.5 timer unna en av Norges største byer. Så helt ute i svartskauen er det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Uff vi brukte selv ett år , byttet megler, bilder etc.

måtte ned i pris å tapte 600 000 iht hva den ble ordinært kjøpt for.

Anonymkode: 06e60...5f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bor 20 minutter unna nærmeste by, en time unna en større by med universitet, og 2.5 timer unna en av Norges største byer. Så helt ute i svartskauen er det ikke. 

Er det liksom noe ala Lier? Utkanten av Drammen? 

Anonymkode: 09cbf...4b0

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ca 40 minutt utenfor Stavanger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Innlandet. Ikke langt unna Trondheim. 

Gjest Smeltemann
Skrevet

Ikke mulig for utleie heller?

AnonymBruker
Skrevet

Får man ikke solgt er det kun en grunn til det; prisen er for høy i forhold til objektet som er til salgs.

Gjør en forandring som gjør den mer attraktiv, gå ned i pris eller lei ut og forsøk igjen senere.

Anonymkode: 1fe68...c3f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tipper Nord-Norge 

Anonymkode: 100f4...549

AnonymBruker
Skrevet

Da må dere enten godta å sette ned prisen for å få solgt, eller så må dere fortsette å bo der i noen år til og ta den av markedet. 

Høres veldig ut som en olje-leilighet, og ser du bekrefter det. Kjipt, men slikt kan skje. At den er ny i 2013 betyr ikke at den er supermoderne heller, har dere malt noe de siste årene? Kanskje et par malingsstrøk til den populære beige-fargen hadde vært noe f.eks. Tviler på dere får noe igjen for bad og kjøkken da, men et par småting kan kanskje hjelpe. 

Men hadde nok enten belaget meg på å tape penger eller på å forbli der lengre, og ta den av markedet. Gjør den enda koseligere for dere selv isåfall og ikke tenk så mye mer på å ha den presentabel for salg. Det kan være slitsomt å ha det slikt. 

Anonymkode: fc253...f85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Det er ca 40 min utenfor Stavanger. 

vi må nok bare bli boende enn så lenge, men håpet noen hadde noen gode erfaringer med å få solgt i et slikt marked. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...