Gå til innhold

Gratis mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er dessverre for beskjeden til og tørre og spørre om det.

Anonymkode: 71c41...c0b

Trenger ikke si det er fordi du har dårlig råd. Du kan jo ta en hvit løgn og si at du ønsker å hente mat som skal kastes for å hjelpe vanskeligstilte. Eller at du er student og holder på med et prosjekt om matsvinn eller noe sånt. 

Anonymkode: 0abdd...160

AnonymBruker
Skrevet

Last ned TooGoodToGo-appen og gjør litt research. Det er ikke gratis mat, men flere steder kan man få mye mat veldig billig. F.eks. en stor pose full av bakevarer for 35,-

Anonymkode: c1fcc...a8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Last ned TooGoodToGo-appen og gjør litt research. Det er ikke gratis mat, men flere steder kan man få mye mat veldig billig. F.eks. en stor pose full av bakevarer for 35,-

ToGoodToGo er ikke virkelig billig og er ikke noe å satse på om man faktisk har dårlig råd.

Kjøp datovarer på butikkene og billige varer på tilbud, men vær kritisk, ikke alt er billig selv om det gir seg ut for å være det.

Anonymkode: 525cd...771

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bor i Oslo så deler fattighuset ut mat. De gjør det faste dager i uken.  Det må finnes lignende tilbud andre steder også.

Anonymkode: 85858...61d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

ToGoodToGo er ikke virkelig billig og er ikke noe å satse på om man faktisk har dårlig råd.

Kjøp datovarer på butikkene og billige varer på tilbud, men vær kritisk, ikke alt er billig selv om det gir seg ut for å være det.

Anonymkode: 525cd...771

Det kommer jo an på hvilke steder man henter mat. Noen steder får man veldig mye for pengene.

Gjest Khloe
Skrevet

Jeg håper virkelig at du har fått litt penger innen nå og har fått kjøpt mat til deg og barnet ditt.

Det er viktig ovenfor NAV sosial at du presiserer at du søker NØDHJELP i tillegg til vanlig sosialhjelp. Da skal denne søknaden behandles raskere fordi alle skal nok til mat på bordet, spesielt når du har barn.

Ellers kan jeg ikke annet enn å anbefale å se på matkartet, som allerede er nevnt og finne litt hjelp der.

Skrevet

Kommer litt ann på hvor du bor. Sjekk matkartet som du fikk link til. Du sier du er for beskjeden til å spørre butikkene, men må man - så må man. Derfor sier jeg vurder det. Det vil du tjene på om du faktisk får mat. Det verste du kan få er et nei. Å når man er beskjeden/sjenert eller andre ting som gjør slikt tøft så gir det en utrolig form for verdighet når man tørr. Ellers er også dumpster diving en mulighet. Som andre også nevner så er datovarer en annen mulighet om det er noe å finne 🙂

AnonymBruker
Skrevet
Khloe skrev (4 timer siden):

Jeg håper virkelig at du har fått litt penger innen nå og har fått kjøpt mat til deg og barnet ditt.

Det er viktig ovenfor NAV sosial at du presiserer at du søker NØDHJELP i tillegg til vanlig sosialhjelp. Da skal denne søknaden behandles raskere fordi alle skal nok til mat på bordet, spesielt når du har barn.

Ellers kan jeg ikke annet enn å anbefale å se på matkartet, som allerede er nevnt og finne litt hjelp der.

Nei har ikke fått noe fra nav, selv om jeg sa det var nødhjelp. Har vært på frelsesarmeen i dag, så da fikk jeg jo litt. Er takknemelig for det, men det var kun en middag. 

Anonymkode: 71c41...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...