Gå til innhold

Gratis mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan fortelle hvor i Oslo man kan få gratis mat? Jeg har så dårlig råd for tiden og klarer ikke å få endene til å møtes. Sliter også psykisk og har en datter som sliter alt blir så tungt. 

Anonymkode: 71c41...c0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Noen som kan fortelle hvor i Oslo man kan få gratis mat? Jeg har så dårlig råd for tiden og klarer ikke å få endene til å møtes. Sliter også psykisk og har en datter som sliter alt blir så tungt. 

Aner ikke, men kan du ikke forsøke å ringe til frelsesarmeen eller frivillighetssentralen? De har sikkert mye erfaring og kunnskap om hvordan håndtere en sånn situasjon. Lykke til!

Anonymkode: e5e9e...304

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I søppelbøttene. Søk opp dumpster diving her på forumet, nettet eller facebook. Nå er det langhelg med mange røde dager, og det betyr at det kastes mye mer brukanes mat enn til vanlig. 

Anonymkode: e33fa...f30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dumpsterdiving, fresesarmeen, kirkens bymisjon. 

Anonymkode: 85a25...73d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å huff, fikk helt vont inni meg når jeg leste dette. Får lyst å hjelpe deg med noen kroner. Har dessverre ikke vips. 🙈 vet ikke om det er andre måter å gjøre det på? Har selv vert der du er for mange år siden, det tærer enormt på psyken å ha dårlig råd. 

Anonymkode: 727e9...799

AnonymBruker
Skrevet

Vet om noen som har hørt med lokale butikker om de kan få mat som egentlig skal bli kastet. De har fått kasser med mat. Fisk, kjøtt, grønnsaker, brød, pålegg, frukt, melkeprodukter. Og masse kan fryses til senere.

Anonymkode: 0abdd...160

Skrevet

https://www.matsentralen.no/matkartet

her er kart hvor du kan zoome inn og finne ut hvem som deler ut i ditt nærområde :)
Mange av de organisasjonene på kartet kan også hjelpe med andre ting når man har det vanskelig!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å huff, fikk helt vont inni meg når jeg leste dette. Får lyst å hjelpe deg med noen kroner. Har dessverre ikke vips. 🙈 vet ikke om det er andre måter å gjøre det på? Har selv vert der du er for mange år siden, det tærer enormt på psyken å ha dårlig råd. 

Ja men du kan jo opprette vipps da? Det er gratis så hvorfor sier du at du vil hjelpe men har ikke vipps når du kan enkelt laste ned vipps? 

Anonymkode: 86145...3e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet om noen som har hørt med lokale butikker om de kan få mat som egentlig skal bli kastet. De har fått kasser med mat. Fisk, kjøtt, grønnsaker, brød, pålegg, frukt, melkeprodukter. Og masse kan fryses til senere.

Anonymkode: 0abdd...160

Er dessverre for beskjeden til og tørre og spørre om det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei ikke for og få penger jeg la inn dette. Verre med famile som ikke hjelper og i tillegg sendt meg bilde av grillparty med masse mat.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dumpsterdiving, fresesarmeen, kirkens bymisjon. 

Anonymkode: 85a25...73d

Ja får prøve frelsesarmeen eller kirkensbymisjon

Skrevet

Du kan kontakte NAV sosial i stedet for å opprette tiggertråd på KG.

AnonymBruker
Skrevet
MonaSunde skrev (1 minutt siden):

Du kan kontakte NAV sosial i stedet for å opprette tiggertråd på KG.

Igjen dette er ingen tiggertråd, jeg spør om råd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har søkt om sosialhjelp, men det tar tid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva har du brukt alle pengene dine på?

NAV sosial hjelper deg om du trenger mat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har søkt om sosialhjelp, men det tar tid.

Nødhjelp tar vel maks et par dager.

AnonymBruker
Skrevet
MonaSunde skrev (1 minutt siden):

Nødhjelp tar vel maks et par dager.

Hvordan søker man om det da? har søkt vanlig sosialhjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
MonaSunde skrev (25 minutter siden):

Men hva har du brukt alle pengene dine på?

NAV sosial hjelper deg om du trenger mat.

Ehe dessverre for deg har jeg ingen opplysninsplikt på nettet. Men mye er brukt på legerenginger og resten på nødvendige ting. Du trenger ikke svare om du ikke vil skjønner du.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...