Gå til innhold

Kan baby sove i sengen sin med babycall mens vi er i et annet rom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så liksom for meg at på dagene eller kveldene hvis babyen var trøtt og vi skulle se en film eller lage middag så kunne han sove i sengen sin mens vi har babycallen med oss og kan følge med. Men når jeg nevnte dette for en venninne reagerte hun som om jeg hadde sagt at jeg skulle mishandle babyen.. og hun sa at man aldri kan gå i fra babyen. Stemmer dette? Og i så fall hvorfor? 

Så hvis babyen sover i vogn, babynest.. så må jeg bære dette med meg rundt der i huset jeg er? Hvis jeg feks skal dusje eller gjøre husarbeid, men babyen sover.. kan ikke babyen ligge å sove alene mens jeg har babycall med meg? 

Anonymkode: 5c3e1...7ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg så liksom for meg at på dagene eller kveldene hvis babyen var trøtt og vi skulle se en film eller lage middag så kunne han sove i sengen sin mens vi har babycallen med oss og kan følge med. Men når jeg nevnte dette for en venninne reagerte hun som om jeg hadde sagt at jeg skulle mishandle babyen.. og hun sa at man aldri kan gå i fra babyen. Stemmer dette? Og i så fall hvorfor? 

Så hvis babyen sover i vogn, babynest.. så må jeg bære dette med meg rundt der i huset jeg er? Hvis jeg feks skal dusje eller gjøre husarbeid, men babyen sover.. kan ikke babyen ligge å sove alene mens jeg har babycall med meg? 

Nei ærlig talt, man trenger selvfølgelig ikke å være ved siden av babyen hele tiden - selvfølgelig kan den være i et annet rom mens dere gjør noe annet. Din venninne er litt hysterisk eller???

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

For det første er da hele poenget med babycall at man skal kunne følge med på babyen når man er andre steder i huset. 
For det andre lurer jeg på hva som feiler venninna di 😅 Selvfølgelig trenger man ikke å sitte og våke over babyen når den sover.

Anonymkode: 5beac...10c

• Liker 21
Skrevet

Jeg bodde i vanlig leilighet med baby, jeg har ikke eid babycall og baby sov på rommet han. Ser nå at barnevernet burde henta han 😂

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Da er hun meget hysterisk ja.. Selvfølgelig kan en gå fra, og følge med via babycall 

Anonymkode: 267f3...e63

• Liker 8
Skrevet

Selvsagt kan du det. Så sjekker du innimellom at alt er fint. Du trenger kun babycall om det er slik at du ikke hører det uten (at rommet er i en annen del av huset). 

Venninna di høres gal ut...

• Liker 5
Skrevet

Det er klart babyen kan sove alene i sengen sin! Kunne de jo i tiden før babysitter også, bare tull fra hun venninna di!

Skrevet
Loke37 skrev (Akkurat nå):

Jeg bodde i vanlig leilighet med baby, jeg har ikke eid babycall og baby sov på rommet han. Ser nå at barnevernet burde henta han 😂

Haha, vi brukte ikke babaycall heller - vi hadde ikke større leilighet enn at vi hørte baby uansett hvor vi var hen... skjønner ikke at hun overlevde jeg 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Venninna di er hysterisk, ikke hør på henne. Se film med god samvittighet mens babyen sover trygt. Gjør det meste med god samvittighet. Så lenge du hører babyen med eller uten babycall og ser til den at den har det bra innimellom, i tillegg til at dere responderer på signaler så kan dere i prinsippet gjøre hva dere vil! Livet trenger ikke stoppe fullstendig opp selv om man får en baby. Venninna di vil slite seg ut om hun har/får barn, og forholdet til mannen vil enten gå ad undas eller surne om hun har en slik «policy». 
IKKE HØR PÅ HENNE! Du «forlater» ikke babyen bår du selv er i samme hus og følger med! 

Anonymkode: 1671b...6c2

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

og hun sa at man aldri kan gå i fra babyen. Stemmer dette? Og i så fall hvorfor? 

Gå ifra babyen alene hjemme mens du er på butikken skal man jo selvsagt ikke gjøre. Det sier jo seg selv hvorfor man ikke gjør det. Men at babyen er på rommet mens du er i stuen eller på terrassen er jo ikke 'å gå fra'.

Du legger heller ikke babyen på stellebordet eller sofaen og går i et annet rom, da kan den ramle ned, men i sprinkelseng, lekegrind eller vogn går det jo helt fint. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Trodde det var grunnen til at det finnes babycall jeg,.....

Skrevet
Catalina Culès skrev (3 minutter siden):

Trodde det var grunnen til at det finnes babycall jeg,.....

Godt observert. Jeg tror også det er grunnen 😉😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan selvfølgelig gå i andre rom og gjøre andre ting mens baby sover på en trygg soveplass :) Med trygg seng menes en sprinkelseng ol, som følger anbefalinger for mtp krybbedød. Babynest skal derimot ikke brukes uten tilsyn, og vogn ville jeg alltid hatt utsikt til (feks sette vogna utenfor stuevinduet). 

Anonymkode: e7514...14e

• Liker 4
Skrevet

Selvsagt kan du gå fra en baby som sover trygt i senga si. Sykt hysterisk venninne! Man drar ikke ut av huset selvsagt, men andre rom, verandaen etc er jo helt innafor. Har gjort dette hele tiden jeg i alle fall, og alle jeg kjenner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan selvfølgelig gå i andre rom og gjøre andre ting mens baby sover på en trygg soveplass :) Med trygg seng menes en sprinkelseng ol, som følger anbefalinger for mtp krybbedød. Babynest skal derimot ikke brukes uten tilsyn, og vogn ville jeg alltid hatt utsikt til (feks sette vogna utenfor stuevinduet). 

Anonymkode: e7514...14e

Dette! Sengen er det tryggeste stedet, så lenge babyen ligger på ryggen og uten masse dill.

Anonymkode: 08f27...379

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo hele poenget med babycall.

• Liker 2
Skrevet
Amatariel skrev (2 minutter siden):

Dette er jo hele poenget med babycall.

Og ofte trenger man ikke den engang. Kommer an på hvor stort huset er f eks. I en forholdsvis liten leilighet er ikke babycall nødvendig 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Loke37 skrev (1 time siden):

Og de skulle definitivt ha henta mine. De sov til og med i en annen etasje. Uten babycall, men med halvåpne dører slik at jeg hørte dem hvis de våknet.

Anonymkode: c84ce...2b2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og de skulle definitivt ha henta mine. De sov til og med i en annen etasje. Uten babycall, men med halvåpne dører slik at jeg hørte dem hvis de våknet.

Anonymkode: c84ce...2b2

Tror ingen av oss hadde hatt ungene her fortsatt om det var en barnevernssak med barn på soverom og foreldre i stuen...

• Liker 2
Skrevet

Klart du kan være i ett annet rom. Hva skulle poenget med en babycall vært om du likevel måtte sitte ved siden av babyen?

Venninna di høres ut som overhysterisk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...