Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann, jeg har nylig fått meg et jobbtilbud innen det jeg studerer og ønsker å bli, men lønnen er noe lavere enn hva jeg har sett for meg og trenger tips..

Vil ikke nevne hvilket yrke dette er under, men gjennomsnittslønnen i dette yrket ligger på ~ 700 000 (Alt fra 500 000 i nedre sjiktet og opp til 800 000). Jeg har fått tilbud om 320k i året, noe som jeg personlig jeg synes blir for lavt med tanke på utdanningen og kunnskapen jeg har.
Synes heller ikke stort om argumentene som arbeidsgiver kommer med mtp grunnen til denne lave lønnen.

Jeg har en bachelor som kan knyttes opp mot yrket mitt og ser ikke grunnen til at jeg skal begynne såpass lavt med lønn bare fordi jeg er nyutdannet.

Er det noen her som har vært utfor det samme som har noe tips om hva jeg burde gjøre fremover? Har også til helgen å tenke på tilbudet så er litt stresset..

Takk på forhånd ❤️

Anonymkode: aed2c...4e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt mer om begrunnelsen for lønnen og si helt ærlig at det var lavere enn forventet og henvist til de kildene du oppgir som gjenomsnittlønn for ditt yrke. 320.000 er jo ekstremt lavt. Aner ikke hva yrket er men mtp på det du skriver om utdannelse og gjenomsnittslønn så syns jeg det høres alt for lavt ut

Anonymkode: 0cce7...174

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring, men er dette en utdanning det er vanskelig å få jobb i? Dersom du vasser i jobbtilbud som feks sykepleier så takker du selvsagt nei og ser etter noe annet. Lønnen du hadde var latterlig liten for en bachelorgrad. Jeg hadde nok takket nei.

Anonymkode: 9c206...185

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært en fordel å vite deres argumenter for den lave lønn.
Men du kan referere til din markedsverdi.

Anonymkode: c7815...0db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet