Blueberrymuffin Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Er jeg den eneste som blir forbannet av dette. I dag har bystyrer Raymond Johansen, i samarbeid med russepresident kunngjort at det ikke er realistisk at russen skal holde 1 meter avstand eller bruke munnbind. At det ikke er realistisk. Derfor skal selvsagt russen få slippe dette. Unnskyld, men er det faen meg så viktig at russen får rulle!? Dette vil jo føre til ny smittestigning og nedstengning. Vi er midt i en pandemi, og Raymond Johansen finner ut at det er viktigere at russen får rulle, drekka og pule fra seg, enn at vi holder smittevern. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zgnooO/raymond-johansen-vanskelig-med-munnbind-og-avstand-i-russebussen Tror ingen andre land ville gått med på noe slikt. Det er hinsides drøyt! 32
Mekkapekka Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 De siste ukene har ungdommene festet uten at smittenivået har steget til nye høyder...Feste gjør de uansett. Det blir stadig spådd eksplosjoner av smittetilfeller etter avisene slår opp feite overskrifter om ulydig ungdom... og så skjer det ikke likevel. 11
Gjest Lawyam Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Tuller du? Oslo som har hatt alle de tiltakene også og så skal de slippe alt løs? Hva driver de med? Leser at de gitt mot FiHs råd om vaksiner også.
Gjest Tamsi Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 Herregud..! Her er det egentlig måten det blir lagt frem på jeg blir mest oppgitt over. Det er ikke realistisk så da bare driter vi i hele greia?? Tipper fjorårets russ er ganske forbanna nå. Foreldrene mine som nærmer seg 60 er begge i risikogruppe, og venter fremdeles på vaksine fordi kommunen må gi sine til Oslo -der hva da, folk ned i 30årene får vaksine nå? Og nå gjør de til og med en direkte innsats for å øke smittetrykket der borte..??
Sermina Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Tamsi skrev (7 minutter siden): Herregud..! Her er det egentlig måten det blir lagt frem på jeg blir mest oppgitt over. Det er ikke realistisk så da bare driter vi i hele greia?? Tipper fjorårets russ er ganske forbanna nå. Foreldrene mine som nærmer seg 60 er begge i risikogruppe, og venter fremdeles på vaksine fordi kommunen må gi sine til Oslo -der hva da, folk ned i 30årene får vaksine nå? Og nå gjør de til og med en direkte innsats for å øke smittetrykket der borte..?? Det er bare få steder i Oslo som vaksinerer folk i 40 årene. I gjennomsnitt er det andre fylker som har vaksinert større del andel av befolkningen enn Oslo. Innlandet har vaksinert 29% av befolkningen, Viken 28,8% og Oslo 28,4%. I min bydel i Oslo vaksinerer de fortsatt 60 åringer. Men jeg er enig i at det er galskap å gi russen et frikort! 12
Gjest Lawyam Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 (endret) Men hvor leser du dette? Det kan jo ikke være sant? De må jo ha klikka. Leste at hele 1000 stk måtte i karantene pga tilfeller på Tynset. Det er jo ikke bare de smitta det går utover, tenk på alle som må i karantene. Endret 13. mai 2021 av Lawyam
Enda en tulling Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Problemet er ikke at russen får slike lettelser. Problemet er at bare russen får slike lettelser.... 10
CAPS LOCK Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Mekkapekka skrev (30 minutter siden): De siste ukene har ungdommene festet uten at smittenivået har steget til nye høyder... Du tar feil. De siste ukene har smittenivået gått fra synkende til flatt 6
Gjest Lawyam Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 Gi deg. Skal alt være helt forgjeves og vi skal slippe alle løs også. Du vet veldig godt hvor kort vi er kommet i vaksineringsprosessen og hvordan regjeringen tøver det til der. Aaaargh.
Gjest Lawyam Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 CAPS LOCK skrev (2 minutter siden): Du tar feil. De siste ukene har smittenivået gått fra synkende til flatt Ikke alle steder. Og smittetall går j.fort opp.
Clefable Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 Jeg er også forbanna. Hvorfor?! Det er faktisk ikke så viktig å ha den russebussen og feste. Midt i en pandemi må alle ofre noe, og mange ofrer langt viktigere ting enn dette. Skulle ønske politiet bøtla disse voksne menneskene som så åpenbart driter i alle andre. 21
Gjest Lawyam Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 Clefable skrev (Akkurat nå): Jeg er også forbanna. Hvorfor?! Det er faktisk ikke så viktig å ha den russebussen og feste. Midt i en pandemi må alle ofre noe, og mange ofrer langt viktigere ting enn dette. Skulle ønske politiet bøtla disse voksne menneskene som så åpenbart driter i alle andre. Ja, noen fester mot liv, jobb. Har ikke ord.
Mrs Robinson Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 Her må hoder rulle når samfunnet går tilbake til normalen 3
2ro Skrevet 13. mai 2021 #14 Skrevet 13. mai 2021 Altså, om det er urealistisk for russen å kunne bruke munnbind så spørs det om de bør miste vitnemålet. Det er absolutt minimum av hva man kan forvente. 17
Gjest Lawyam Skrevet 13. mai 2021 #15 Skrevet 13. mai 2021 2ro skrev (3 minutter siden): Altså, om det er urealistisk for russen å kunne bruke munnbind så spørs det om de bør miste vitnemålet. Det er absolutt minimum av hva man kan forvente. Vi skal altså lære kommende generasjoner at det viktigste i en pandemi er å ha åpent vinmonopol og russefeiring....
Mekkapekka Skrevet 13. mai 2021 #16 Skrevet 13. mai 2021 CAPS LOCK skrev (31 minutter siden): Du tar feil. De siste ukene har smittenivået gått fra synkende til flatt Men likevel ingen eksplosjon av smitte og sykehusinnleggelser... 4
Hatsumomo Skrevet 13. mai 2021 #17 Skrevet 13. mai 2021 Dette er hva alle som har gnålt om «de unge må prioriteres» har fått. De har fått viljen sin. Så nå er er det tydeligvis fritt frem for russen å gjøre som de vil, drit i smittevern og kjør på uten konsekvenser. Resten av befolkningen får bare innfinne seg med dette. Koste hva det koste vil. I stedet for å puste med magen, utsette russetiden en stund til, tilde fleste er vaksinert i sommer. 15
Duff Skrevet 13. mai 2021 #18 Skrevet 13. mai 2021 Hvor står dette? Kommunene har dialog med russen og gir klare føringer for hva som er anbefalt og ikke og hva de kan få bøter for. 1
Capt. Obvious Skrevet 13. mai 2021 #19 Skrevet 13. mai 2021 Mekkapekka skrev (1 time siden): De siste ukene har ungdommene festet uten at smittenivået har steget til nye høyder...Feste gjør de uansett. Det blir stadig spådd eksplosjoner av smittetilfeller etter avisene slår opp feite overskrifter om ulydig ungdom... og så skjer det ikke likevel. Det kan nok hende at de har gjort uansett, men når mediene går ut slik så leses det fort som at det er fritt frem i sommer. Så vi kan nok vente oss en ny høst med tyngre restriksjoner enn vi har sett til nå. 1
Anbefalte innlegg