Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble for to dager siden kjeftet på av en tigger som satt utenfor rema1000. En norsk fyr, tipper i slutten av 30 årene, som satt der med en kopp og et skilt der det sto at man kunne vippse til han. Jeg var i butikken for å pante en stor søppelsekk med flasker. Jeg pleier alltid å gi pengene til røde kors, men hadde litt dårlig tid (men ikke så mye at det virkelig hastet), så tenkte jeg kunne spare litt tid og hjelpe en annen person i samme slengen. Sa at hvis han ville, så kunne han få alle flaskene, pante dem og beholde alt. Pantemaskinen var under 10 meter unna han. 

Fyren klikka på meg. Skrek at jeg kunne pante de flaskene selv, og at han ikke var en slave. I tillegg sa han et par rasistiske ting om asiatere (jeg har foreldre fra Kina) og oppførte seg ganske truende. Så jeg skyndte med bort og panta flaskene selv. Fikk ca 180 kr fra dem som jeg ga til røde kors. Gikk ut en annen utgang så jeg ikke traff på han igjen. 

Tiggeren var jo rasitisk, men det fikk meg til å tenke litt på om det var frekt av meg å gi han flaskene og be han om å pante dem selv? I stedet for å pante dem og gi han pengene? Hva synes dere?

Anonymkode: eedfa...5ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fyren er en drittsekk, og du er ikke frekk. Det er trist at du overhodet vurderer å ta på deg skylda for dette utakknemlige opptrinnet hans. Det du burde gjøre, er å be betjeningen hive ham vekk. De vil neppe ha en rasistisk, truende Vipps- tigger hengende utenfor butikken.

Anonymkode: 99900...5d9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde det riktige. Når han er så utaknemlig og kravstor, så er det feil å gi noe som helst.

Anonymkode: 25e5f...428

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han kan umulig være så trengende når han ikke kan ta imot penger i form av panteflasker. 

Anonymkode: b5178...878

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...