Gå til innhold

To lags kake - en bunn ble mislykket! Kakeeksperter søkes!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Litt i panikk nå. Jeg skal lage sjokoladekake i to lag og har derfor laget to bunner. Den ene bunnen blw kjempefin og saftig. Bunn nummer to ble helt ulik! Den ble flat og ser litt tørr ut. 

Jeg har ikke nok ingredienser til å lage en ny og butikken er stengt. 

Jeg må bare bruke disse sammen. Kaken skal uansett dekkes i smørkrem. Bør jeg legge den mislykkede eller vellykkede øverst? Og kan jeg dynke den litt? 

Anonymkode: 98614...d61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lagt den mislykkede delen nederst. Da får den mer fuktighet fra vekten av resten av kaken. Sånn er det for oss alle, noen ganger blir ikke kaken helt som forventet. Bare å gjøre det beste ut av det.

Passer alltid bedre å putte tørt nederst, for da kommer du bedre ut av det mtp at det er en bunn. Tenk på ostekake og pavlova.

Anonymkode: ff80b...2b5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og, ja! Lag en sirup (lik del sukker og vann kokes opp) og dynk den litt før du setter igang med monteringen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og, ja! Lag en sirup (lik del sukker og vann kokes opp) og dynk den litt før du setter igang med monteringen.

Enig, i begge innleggene dine. Det kan for øvrig gjerne blandes inn kaffe i denne sirupen også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare droppe den bunnen som ble mislykket?

Anonymkode: a1729...ec8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stek EN kake, del den i to etter steking så unngår du problemet.

Anonymkode: 38f75...8a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er den forferdelig tørr ville jeg droppet den, og bare brukt den vellykkede bunnen, som en ettlags kake. 

Ellers ville jeg dynket masse.

Anonymkode: 8e9e7...5b0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...