Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca 1 uke siden var jeg med på lamming i fjøset. Dette endte med at jeg ble å tørke av et lam fostervann siden vi måtte avlive sauemammaen pga. brokk. Fikk igår vite at gravide ikke skal være med på lamming pga. taksoplasmose i fostervann. Er jo nå livredd for å fått taksoplasmose, og at det kan skade fosteret (er snart 18 uker selv). For ordenskyld vasket jeg selvfølgelig hendene etter å ha håndtert lammet, men hva er egentlig oddsen for å bli smittet? Og bør jeg kontakte legen for Bp? 

Anonymkode: 8ca66...651

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen så får du ordentlige svar. 

Anonymkode: 97c29...255

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta kontakt med fastlegen så får du ordentlige svar. 

Anonymkode: 97c29...255

Takk, skal ta kontakt imorgen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Om du er sauebonde og det er toxoplasmose i besetningen har du mest sannsynlig antistoffer allerede. Er det ikke katt i fjøset så har antagelig ikke sauene toxo. Men ta kontakt med legen. 

Anonymkode: 6d908...eec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du er sauebonde og det er toxoplasmose i besetningen har du mest sannsynlig antistoffer allerede. Er det ikke katt i fjøset så har antagelig ikke sauene toxo. Men ta kontakt med legen. 

Anonymkode: 6d908...eec

Oppvokst på gården, men bor ikke der nå. Var bare tilfeldigvis innom og hadde lyst å hjelpe til. Det er katt i fjøset til tider trur katten er 4-5år. Jeg prøver uansett å ringe legen imårn 😊 

-Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...