Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har etter mange år i samme jobb blitt arbeidsledig på grunn av korona. Jeg skal nå søke på en stilling i det offentlige og regner med det kommer til å være mange om beinet.

Jeg sliter med å formulere hvorfor jeg søker stillingen i søknaden. Jeg er av typen som jobber for å leve og ikke lever for å jobbe og kan jo ikke akkurat skrive at jeg søker kun fordi jeg er arbeidsledig 😝 

Hva skriver dere i søknaden på dette punktet?

Det er ikke en drømmejobb, men en helt grei trygg jobb med tilsvarende arbeidsoppgaver som jeg har hatt før, men innen et annet fagfelt.

Jeg har søkt på andre jobber tidligere, men da i firma jeg virkelig kunne tenkt meg å jobbe for og har da klart å formulere noe med faglig utvikling, spennende arbeidplass m.v. i søknaden, men føler dette blir litt falskt i denne søknaden da det ikke verken er spennende eller utviklende for min del og ikke en jobb jeg hadde søkt på i utgangspunktet.

Anonymkode: 16811...1cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har etter mange år i samme jobb blitt arbeidsledig på grunn av korona. Jeg skal nå søke på en stilling i det offentlige og regner med det kommer til å være mange om beinet.

Jeg sliter med å formulere hvorfor jeg søker stillingen i søknaden. Jeg er av typen som jobber for å leve og ikke lever for å jobbe og kan jo ikke akkurat skrive at jeg søker kun fordi jeg er arbeidsledig 😝 

Hva skriver dere i søknaden på dette punktet?

Det er ikke en drømmejobb, men en helt grei trygg jobb med tilsvarende arbeidsoppgaver som jeg har hatt før, men innen et annet fagfelt.

Jeg har søkt på andre jobber tidligere, men da i firma jeg virkelig kunne tenkt meg å jobbe for og har da klart å formulere noe med faglig utvikling, spennende arbeidplass m.v. i søknaden, men føler dette blir litt falskt i denne søknaden da det ikke verken er spennende eller utviklende for min del og ikke en jobb jeg hadde søkt på i utgangspunktet.

Anonymkode: 16811...1cb

De vet jo ikke at denne jobben ikke er "spennende, utviklende.. Osv". Så bare dra på. De mener jo at jobben er akkurat det, selv om det er en traust rutinejobb. Man lyver alle veier. 

Anonymkode: 52e86...b74

• Liker 1
Skrevet

Da skriver du at du har jobbet med lignende oppgaver tidligere ig du trivdes godt med det. Og kanskje også noe om trygg og seriøs arbeidsgiver. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er den i det offentlige, kan du være sikker på at stillingen alt er besatt. 
Som tekst, så skriver du det du skriver her. At du har hatt tilsvarende oppgaver i tidligere stilling, at du trives godt med det, for eksempel.

Anonymkode: 102c5...5a5

AnonymBruker
Skrevet

Du får være i tiden og skrive at du er fremoverlent og sprudlende sosialt motivert 👌🏻😂

Anonymkode: a5ec0...760

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er den i det offentlige, kan du være sikker på at stillingen alt er besatt. 

Det er ikke noe å være sikker på. Prøver du å si at det ikke er noe vits å søke på den?

Jeg jobber i en av Norges største kommuner, og vi ansetter hundrevis av mennesker i året som kommer "utenifra".

Anonymkode: 8faf9...fd1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...