Gå til innhold

Hund med på jobb for første gang

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Nemi skal være med meg på jobb på fredag. Jeg er dritnervøs jeg, for denne lille frøkna har en tendens til å bli utålmodig og sytete... Har trent litt nå på at hun skal ligge på et teppe ved siden av pc'en helt rolig mens jeg jobber hjemme, og det har fungert greit. men på jobb er det mange mennesker i stort kontorlandskap og hun vil vel helst hilse på alle sammen :forvirret: Noen som har noen tips til meg før fredagen? Tenkte å ta med både bein og griseøre til henne...

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg ville ikke latt henne hilse på noen, men prøvd å lære henne med en gang at når dere er på jobb skal hun være i ro. Ikke pratet for mye med henne eller stimulert henne til noen særlig aktivitet, men bare latt hunden i fred mest mulig.

Skrevet

Ikke at det har noe med saken å gjøre, men hvorfor skal du ha med deg hunden på jobb?

Skrevet

Bare ett lite hint;

min erfaring er at både griseører og bein lukter noe aldeles forferdelig når hunden ligger veldig nære deg og spiser - f.eks. under skrivebordet.....

Vær også flink å lufte der du sitter, slik at ikke hundelukt eller lukt fra griseører o.l. plager dine kolleger.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Ikke at det har noe med saken å gjøre, men hvorfor skal du ha med deg hunden på jobb?

Fordi jeg skal kjøre til Kristiansand rett etter jobb der kjæresten min bor, og da må jeg jo ha med hunden. Jeg har 45 mins reisevei til jobb i retning kristiansand, så det ville vært dumt å reise 45 min feil vei for å hente hunden etter jobb.. Har ikke noe lyst til å ha henne med da...

Og LilleMy, jeg har ikke noe vindu jeg kan åpne der jeg sitter... :forvirret:

Gjest Violetta
Skrevet
Fordi jeg skal kjøre til Kristiansand rett etter jobb der kjæresten min bor, og da må jeg jo ha med hunden. Jeg har 45 mins reisevei til jobb i retning kristiansand, så det ville vært dumt å reise 45 min feil vei for å hente hunden etter jobb.. Har ikke noe lyst til å ha henne med da...

Og LilleMy, jeg har ikke noe vindu jeg kan åpne der jeg sitter...  :forvirret:

Skal du ha den i bur?

Gjest Lilleulv
Skrevet
Skal du ha den i bur?

nei det er det ikke plass til der jeg sitter... :forvirret: dumt egentlig

Skrevet

Synes faktisk det er rart at du kan ha henne med deg jeg. De steder jeg har jobbet - hvor det ikke har vært helt adskilte kontorer - har det ikke vært lov å ta med hunder (eller andre husdyr) - ikke minst pga at det er såpass mange som er allergiske.

.. men når hun skal være med - og du ikke kan ha bur er det vel viktig at hun har et teppe/pute el. som viser at "dette er plassen din" - og lufte henne jevnlig - så det ikke blir for lenge å ligge stille.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Synes faktisk det er rart at du kan ha henne med deg jeg.  De steder jeg har jobbet - hvor det ikke har vært helt adskilte kontorer - har det ikke vært lov å ta med hunder (eller andre husdyr) - ikke minst pga at det er såpass mange som er allergiske.

.. men når hun skal være med - og du ikke kan ha bur er det vel viktig at hun har et teppe/pute el. som viser at "dette er plassen din" - og lufte henne jevnlig - så det ikke blir for lenge å ligge stille.

Jeg har snakket med de på avdelingen min, og det er helt ok for de selv om det opprinnelig ikke er lov. Nemi er en allergivennlig hund og jeg skal vaske henne på forhånd iom at kjæresten min i kristiansand er allergisk. teppe skal jeg ta med ja, og lufte henne ofte så klart.

Gjest Lilleulv
Skrevet

blæh, jeg dropper hele greia jeg... Følte det ble så styrete. Hadde jeg hatt et eget kontor hadde det vært noe annet. Nå kommer heller typen til meg, så får heller jeg komme til han neste helg. da er nemlig besteforeldrene mine hjemme. De bor i oslo, og kan ha nemi på dagtid, så kommer jeg bare og henter henne der før jeg kjører henne videre. God plan! :) takk for tips anyway..

Skrevet

Ha en fin helg med kjæresten, du!

Gjest Violetta
Skrevet
blæh, jeg dropper hele greia jeg... Følte det ble så styrete. Hadde jeg hatt et eget kontor hadde det vært noe annet. Nå kommer heller typen til meg, så får heller jeg komme til han neste helg. da er nemlig besteforeldrene mine hjemme. De bor i oslo, og kan ha nemi på dagtid, så kommer jeg bare og henter henne der før jeg kjører henne videre. God plan! :) takk for tips anyway..

Høres ut som den beste løsningen spør du meg. Du kan jo nesten regne med at det blir en veldig lite effektiv arbeidsdag i hvert fall, med mye stress og fokus på hunden. Godt du fant en løsning på det. :)

Skrevet

Der jeg jobbet før (åpent kontorlandskap) var det flere som jevnlig hadde med seg hundene sine, meg selv inkludert. Ikkenoe problem for noen, vi må jo ha vært velsignet eller noe som ikke hadde en eneste allergiker på stedet :roll:

Det er faktisk ikke *så* mange av dem, og de som reagerer sterkt på at hund er i samme rom i et par timer reagerer på klærne til en hundeeier og.

Men det var jo flott at du fant en løsning som ikke innebar så mye stress :)

Skrevet

Pappa hadde med seg hunden min på sin jobb. Der har de også åpent kontorlandskap.

Hunden min er veldig aktiv, men det gikk kjempefint!

Han tok med seg voffen når han gikk omkring, og lot han hilse på alle som gikk forbi. Og pappa fortalte at han pga. bikkja snakket med masse folk som det enten var lenge siden han hadde snakket med, eller som han aldri hadde snakket med i det hele tatt! :ler:

Ellers lå hunden for det meste fint på pleddet sitt og slappet av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...