AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Del Skrevet 13. mai 2021 Dette er tredje gang jeg våkner i natt på grunn av dette og jeg sitter på sofaen og vrir meg for å finne stillinger som er noenlunde komfortable, men ingenting hjelper! Jeg prøver å bøtte nedpå med vann og å rape og alt mulig, har tatt paracet, men ingenting hjelper og jeg vil grine. Har hatt dette et par ganger tidligere men aldri så her vondt og lenge før, noen som vet hva jeg kan gjøre?? Anonymkode: 467ad...fb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayo Skrevet 13. mai 2021 #2 Del Skrevet 13. mai 2021 Jeg har gallestein, og spiserørsbrokk. Begge delene kan gi slike smerter, så jeg ville tatt meg en tur til legen. De smertene der er helt grusomme! Hos meg hjelper det å stå i dusjen med varmt vann, og la strålen gå over ryggen. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Del Skrevet 13. mai 2021 Rayo skrev (4 timer siden): Jeg har gallestein, og spiserørsbrokk. Begge delene kan gi slike smerter, så jeg ville tatt meg en tur til legen. De smertene der er helt grusomme! Hos meg hjelper det å stå i dusjen med varmt vann, og la strålen gå over ryggen. 🙂 Tusen takk for tips! Det hjalp å dusje og endte med at jeg sovnet på sofaen med varmeflaske i ryggen 😅 Ser ut som at det blir legetime ja.. Anonymkode: 467ad...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayo Skrevet 13. mai 2021 #4 Del Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tusen takk for tips! Det hjalp å dusje og endte med at jeg sovnet på sofaen med varmeflaske i ryggen 😅 Ser ut som at det blir legetime ja.. Anonymkode: 467ad...fb7 Høres kjent ut det 😅 Gikk med det der lenge, hadde vondt en uke i strekk. Maten jeg spiste kom opp igjen, og jeg sov knapt den uka. Det holdt på å klikke for meg.. Legen mente det var forstoppelse.. etter to turer på legevakta ble jeg endelig sendt til undersøkelsene jeg trengte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Del Skrevet 13. mai 2021 Jeg har hatt det sånn ved nyrestein, før det virkelig slår inn, men det kan ta måneder med slike smerter før et skikkelig anfall. Det kjennes ut som et luftlag ligger rundt mellomgulvet og ribbeina. Kjempevondt! Jeg kan da ikke komme inntil noe og bare puster meg gjennom det. Anonymkode: 95cf5...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Del Skrevet 13. mai 2021 Kan være nyrestein, greit å sjekke ut. Anonymkode: 96b4d...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Del Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har hatt det sånn ved nyrestein, før det virkelig slår inn, men det kan ta måneder med slike smerter før et skikkelig anfall. Det kjennes ut som et luftlag ligger rundt mellomgulvet og ribbeina. Kjempevondt! Jeg kan da ikke komme inntil noe og bare puster meg gjennom det. Anonymkode: 95cf5...8f3 Varer det lenge når du har skikkelig anfall? Det startet med svake ryggsmerter hos meg i 10-tiden i går kveld og gikk over etter at jeg endelig sovnet i 5-tiden i morges 😅 Er også dødssliten i dag, har sovet av og på helt til nå.. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan være nyrestein, greit å sjekke ut. Anonymkode: 96b4d...a03 Jeg skal få ordnet meg legetime, definitivt. Har som sagt hatt dette tidligere men da ikke på langt nær så vondt eller langvarig. Anonymkode: 467ad...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. mai 2021 #8 Del Skrevet 13. mai 2021 Legg en del puter på gulvet, legg magen oppå disse. Da vil du forhåpentligvis få ut litt av luften, men pass på, det kan bli brakfis av dimensjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Del Skrevet 13. mai 2021 Honey Dew skrev (4 minutter siden): Legg en del puter på gulvet, legg magen oppå disse. Da vil du forhåpentligvis få ut litt av luften, men pass på, det kan bli brakfis av dimensjoner. Haha heller brakfis enn de smertene jeg hadde i natt, altså! Jeg prøvde alt jeg kunne, alle mulige slags stillinger, men å ligge på magen ga så mye press at det var umulig 😭 Anonymkode: 467ad...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Del Skrevet 13. mai 2021 Sånne smerter kan jeg få etter å ha spist rå grønnsaker eller bønner/linser. Noen ganger hjelper det litt med minifom. Ligge på venstre side kan også hjelpe. Det er luftsmerter jeg har. Anonymkode: c34dd...476 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 17. mai 2021 #11 Del Skrevet 17. mai 2021 (endret) Jeg har fått henvisning til å få fjernet galleblæren, siden jeg har gallestein. Jeg fikk et smerteanfall som var såpass ille at jeg kaldsvettet, klarte ikke å sitte eller ligge. Hang over en lenestol mens jeg ventet på å snakke med legevakten. Ble tatt inn, og de tok EKG og masse blodprøver. De var sikkert redd for at det var hjertet, siden smertene satt høyt oppe under brystbenet. De fant noe betennelse i kroppen og satte meg på drypp og antibiotika. Neste dag ble jeg sendt gjennom CT, og så sa de at de ikke fant noe. Ok, tenkte jeg, jeg har vel lav smerteterskel og har belastet helsevesenet. Jeg følte meg bra og ville dra hjem. Først fikk jeg en liten bolle blomkålsuppe og et pittelite brødstykke, siden jeg ikke hadde spist på 20 timer. Like før legen skulle komme og skrive meg ut, fikk jeg et slikt anfall igjen, bare verre enn det første. Jeg hang over sykehussenga, holdt om magen og bare jamret meg. Paracet hjalp ikke. Så ble jeg voldsomt kvalm, ba om noe å kaste opp i. Heldigvis hadde jeg fortsatt venflon i armen, så de sprøytet diverse rett inn der. Så ble jeg bedre. De har skikkeliig sterke saker på sykehuset, ikke slike tamme som man får uten resept. Takk og lov. De smertene var helt jævlige. Det var bra at legen fikk se meg på det verste, for det ble bestemt å sende meg gjennom MR røntgen, som er en annen type enn CT. Jeg var fremdeles på flytende antibiotika inn i armen, for det var tydeligvis noe betennelse fortsatt. De stakk og stakk i meg, tok flere blodprøver og det skjedde ikke noe spesielt mer. De kom bare og skiftet poser. Jeg måtte faste igjen før MR. Etter MR fikk jeg dra hjem, for jeg følte meg frisk. De hadde fylt nok antibiotika i meg og jeg ble endelig kvitt venflon. Jeg fikk en telefon fra en lege neste dag, som sa at MR viste gallesten og at jeg helt tydelig hadde hatt en som kilte seg fast. Jeg fikk antagelig trykt ut den da jeg kastet opp. Men jeg hadde flere andre gallesteiner, så han foreslo å sette meg opp til time for å få fjernet galleblæren med det samme. Legen skrev ut resept på sterke stikkpiller som jeg kan bruke hvis jeg får et slikt anfall igjen mens jeg venter på å bli operert. Da kan jeg kaste opp, men likevel ha smertelindring. Pass på å forklare med 100% tydelighet til legen hvor vondt du har, så du blir undersøkt skikkelig. Endret 17. mai 2021 av ops2 skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #12 Del Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 20.34): Varer det lenge når du har skikkelig anfall? Det startet med svake ryggsmerter hos meg i 10-tiden i går kveld og gikk over etter at jeg endelig sovnet i 5-tiden i morges 😅 Er også dødssliten i dag, har sovet av og på helt til nå.. Jeg skal få ordnet meg legetime, definitivt. Har som sagt hatt dette tidligere men da ikke på langt nær så vondt eller langvarig. Anonymkode: 467ad...fb7 Veldig forskjellig. Fra få minutter til noen timer. Kan bare glemme å sove når jeg har det sånn. Sitter, står eller går og puster meg igjennom smertene. For nyrestein så er Voltaren effektivt. Jeg synes også Ibux fungerer litt. Paracet er ikke vits engang. Anonymkode: 95cf5...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #13 Del Skrevet 17. mai 2021 ops2 skrev (1 time siden): Jeg har fått henvisning til å få fjernet galleblæren, siden jeg har gallestein. Jeg fikk et smerteanfall som var såpass ille at jeg kaldsvettet, klarte ikke å sitte eller ligge. Hang over en lenestol mens jeg ventet på å snakke med legevakten. Ble tatt inn, og de tok EKG og masse blodprøver. De var sikkert redd for at det var hjertet, siden smertene satt høyt oppe under brystbenet. De fant noe betennelse i kroppen og satte meg på drypp og antibiotika. Neste dag ble jeg sendt gjennom CT, og så sa de at de ikke fant noe. Ok, tenkte jeg, jeg har vel lav smerteterskel og har belastet helsevesenet. Jeg følte meg bra og ville dra hjem. Først fikk jeg en liten bolle blomkålsuppe og et pittelite brødstykke, siden jeg ikke hadde spist på 20 timer. Like før legen skulle komme og skrive meg ut, fikk jeg et slikt anfall igjen, bare verre enn det første. Jeg hang over sykehussenga, holdt om magen og bare jamret meg. Paracet hjalp ikke. Så ble jeg voldsomt kvalm, ba om noe å kaste opp i. Heldigvis hadde jeg fortsatt venflon i armen, så de sprøytet diverse rett inn der. Så ble jeg bedre. De har skikkeliig sterke saker på sykehuset, ikke slike tamme som man får uten resept. Takk og lov. De smertene var helt jævlige. Det var bra at legen fikk se meg på det verste, for det ble bestemt å sende meg gjennom MR røntgen, som er en annen type enn CT. Jeg var fremdeles på flytende antibiotika inn i armen, for det var tydeligvis noe betennelse fortsatt. De stakk og stakk i meg, tok flere blodprøver og det skjedde ikke noe spesielt mer. De kom bare og skiftet poser. Jeg måtte faste igjen før MR. Etter MR fikk jeg dra hjem, for jeg følte meg frisk. De hadde fylt nok antibiotika i meg og jeg ble endelig kvitt venflon. Jeg fikk en telefon fra en lege neste dag, som sa at MR viste gallesten og at jeg helt tydelig hadde hatt en som kilte seg fast. Jeg fikk antagelig trykt ut den da jeg kastet opp. Men jeg hadde flere andre gallesteiner, så han foreslo å sette meg opp til time for å få fjernet galleblæren med det samme. Legen skrev ut resept på sterke stikkpiller som jeg kan bruke hvis jeg får et slikt anfall igjen mens jeg venter på å bli operert. Da kan jeg kaste opp, men likevel ha smertelindring. Pass på å forklare med 100% tydelighet til legen hvor vondt du har, så du blir undersøkt skikkelig. Det er ufattelig vondt. Jeg fikk sterke smertestillende, men det tok ikke de verste smertene bort, selv ikke morfin sprøytet inn hjalp. En av de siste gangene jeg kom på legevakten før operasjonen fikk jeg en sprøyte på skinka som var for menstruasjonssmerter..... Det har vært det eneste som har tatt bort smertene helt. Masse lykke til med operasjon ☺️ Anonymkode: b007f...b31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #14 Del Skrevet 18. mai 2021 ops2 skrev (På 17.5.2021 den 21.19): Jeg har fått henvisning til å få fjernet galleblæren, siden jeg har gallestein. Jeg fikk et smerteanfall som var såpass ille at jeg kaldsvettet, klarte ikke å sitte eller ligge. Hang over en lenestol mens jeg ventet på å snakke med legevakten. Ble tatt inn, og de tok EKG og masse blodprøver. De var sikkert redd for at det var hjertet, siden smertene satt høyt oppe under brystbenet. De fant noe betennelse i kroppen og satte meg på drypp og antibiotika. Neste dag ble jeg sendt gjennom CT, og så sa de at de ikke fant noe. Ok, tenkte jeg, jeg har vel lav smerteterskel og har belastet helsevesenet. Jeg følte meg bra og ville dra hjem. Først fikk jeg en liten bolle blomkålsuppe og et pittelite brødstykke, siden jeg ikke hadde spist på 20 timer. Like før legen skulle komme og skrive meg ut, fikk jeg et slikt anfall igjen, bare verre enn det første. Jeg hang over sykehussenga, holdt om magen og bare jamret meg. Paracet hjalp ikke. Så ble jeg voldsomt kvalm, ba om noe å kaste opp i. Heldigvis hadde jeg fortsatt venflon i armen, så de sprøytet diverse rett inn der. Så ble jeg bedre. De har skikkeliig sterke saker på sykehuset, ikke slike tamme som man får uten resept. Takk og lov. De smertene var helt jævlige. Det var bra at legen fikk se meg på det verste, for det ble bestemt å sende meg gjennom MR røntgen, som er en annen type enn CT. Jeg var fremdeles på flytende antibiotika inn i armen, for det var tydeligvis noe betennelse fortsatt. De stakk og stakk i meg, tok flere blodprøver og det skjedde ikke noe spesielt mer. De kom bare og skiftet poser. Jeg måtte faste igjen før MR. Etter MR fikk jeg dra hjem, for jeg følte meg frisk. De hadde fylt nok antibiotika i meg og jeg ble endelig kvitt venflon. Jeg fikk en telefon fra en lege neste dag, som sa at MR viste gallesten og at jeg helt tydelig hadde hatt en som kilte seg fast. Jeg fikk antagelig trykt ut den da jeg kastet opp. Men jeg hadde flere andre gallesteiner, så han foreslo å sette meg opp til time for å få fjernet galleblæren med det samme. Legen skrev ut resept på sterke stikkpiller som jeg kan bruke hvis jeg får et slikt anfall igjen mens jeg venter på å bli operert. Da kan jeg kaste opp, men likevel ha smertelindring. Pass på å forklare med 100% tydelighet til legen hvor vondt du har, så du blir undersøkt skikkelig. Huff, det høres ikke godt ut i det hele tatt 😫 Det er det jeg er litt redd for hvis jeg får det igjen og drar til legen med det, at det har gått over til da og at de da ikke vil finne noe.. men så vondt som jeg hadde sist gang har jeg bestemt meg for å ringe med en gang hvis jeg skulle få det en gang til. Lykke til med operasjon! Anonymkode: 467ad...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #15 Del Skrevet 19. mai 2021 Høres ut som mine smerter når jeg fikk diagnostisert magesår. Om du har magesår må du ikke ta Ibux! Ring legen. Anonymkode: d0375...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå