Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare litt behov for å lufte disse tankene. 
Jeg er mann, 46 og gift for andre gang. Begge ekteskap har vært slitsomme på sine måter, men jeg står i det og har ikke noe ønske om å forlate det. 

Dette hør sikkert fælt ut ift. ektefelle, men, i alle år siden min aller første store forelskelse i ungdomsskolen - har jeg følt det var hun som er den ene spesielle i mitt liv. Ingen andre når helt opp til henne. Det er sånn at jeg har tenkt på henne, ikke daglig gjerne, men i hvert fall ukentlig i over 30 år.. Vi bor på forskjellig kant av landet i dag og har gjort det i mange år, og har ikke mer enn et helt normalt «fb vennskap» i dag. 
Jeg har heller aldri uttrykt ovenfor henne i voksen alder at hun er spesiell for meg, av hensyn til forholdene på hver vår kant.
I ferier o.l. når vi begge har vært på hjemlige trakter har vi av og til møttes tilfeldig, men bare hilst på og gitt en klem. Selv har jeg alltid følt de klemmene har vært gitt på en sånn god varm måte som gir (sikkert innbilning) meg følelsen av at hun også har meg i sitt hjerte. Og, i mange mange år har jeg hatt så utrolig lyst til bare å få muligheten til å sette meg ned med henne å fortelle henne at uten noen form for baktanke så vil jeg hun skal vite at hun har en helt spesiell plass hos meg som ingen andre kan ta. 
For et par år siden skulle jeg og sønnen min på 10 reise til hjemlige trakter på sommerferie, og jeg hadde i uker og måneder tenkt intenst på at nå skal jeg prøve å få tatt en kaffe eller en rusletur med henne og bare si akkurat det som har kverna rundt i hodet mitt alle disse årene. Jeg skulle kjøre i 8 timer og hun bor på en plass man kommer til 1 time før jeg er fremme.
Når jeg begynte å kjøre fikk jeg en følelse av at jeg må stoppe på senteret på tettstedet hun bor og kjøpe et eller annet, for hvis det er meningen at jeg skal ta dette opp, så tror jeg hun dukker opp der.  Og dette er 100% sant, jeg kjørte de 7 timene i strekk kun med en liten matpause og bensinstopp, kjørte inn på senteret og stoppet. Jeg tittet meg rundt i det jeg stoppet, og jeg ante ikke hva slags bil hun hadde, men jeg la merke til en som svingte inn mens jeg tok av meg belte - og når den stoppet på skrå foran meg, var det hun som kom ut! Hun gikk inn på Rema der jeg også skulle.. Så jeg gikk inn, vi hilste på hverandre og gav hverandre en klem og snakket litt løst og fast på vei mot kassen. Men så hadde hun en avtale og måtte springe, så gav hun meg et kyss på kinnet og løp avgårde ut i bilen..

Hele den ferien gikk jeg å tenkte på at dette måtte jo være skjebnens måte å vise meg at jeg måtte snakke med henne.. men jeg feiget ut..dessverre..

Puh..! Dette ble mye - å hvis du har lest helt hit: Damer, hvis dette hadde vært deg - tror du du ville likt å vite det om du hadde en som du betyr så mye for og som setter deg så høyt, eller ville det bare vært creepy, ubehagelig og ødelagt det som var av vennskap?

Må bare understreke at er hverken desperat eller noe annet - det er bare at hun er fantastisk god og flott på absolutt alle måter, og jeg skulle ønske hun visste at jeg synes det

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva, det her synes jeg virkelig du bør holde helt for deg selv av respekt for din kone. Det er å leke med ilden, uansett hvor godtroende du er. Kanskje tenker denne dama knapt på deg og ikke gjengjelder noen av tankene eller følelsene dine, men hva skjer dersom hun gjør det? Stoler du 100% på at du likevel ikke hadde beholdt kontakten med henne? Dere hadde sikkert isåfall begynt å skrive litt, helt uskyldig, kanskje noen telefonsamtaler her og der. Treffes når dere er i samme trakter. Jeg tror du skjønner greia. 

Jeg forstår absolutt ikke hvorfor. Du har rosemalt dette til noe i fantasien din og du kommer til å såre noen du er glad i dersom du går videre med denne planen din, tror jeg. 

Anonymkode: c5081...303

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, og det er kloke ord. Det er nettopp respekten for henne og også forhold på motsatt side, som gjør at det har stoppet med tanken. 

Kan ikke si jeg har noen fantasi knyttet til det, skulle bare ønske hun visste - men det i seg selv er jo en egoistisk tanke fra min side. Men jeg vet også 100% sikkert at jeg ikke hadde tatt opp kontakten slik du beskriver. Har heller ikke noen kontakt i dag utover en tommel opp eller grattis med dagen på face en sjelden gang. 

Setter pris på tankene dine

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, balled said:

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, og det er kloke ord. Det er nettopp respekten for henne og også forhold på motsatt side, som gjør at det har stoppet med tanken. 

Kan ikke si jeg har noen fantasi knyttet til det, skulle bare ønske hun visste - men det i seg selv er jo en egoistisk tanke fra min side. Men jeg vet også 100% sikkert at jeg ikke hadde tatt opp kontakten slik du beskriver. Har heller ikke noen kontakt i dag utover en tommel opp eller grattis med dagen på face en sjelden gang. 

Du nevner respekten for denne 

1 hour ago, balled said:

Naivt. Og ja, jeg synes det er egoistisk..

Anonymkode: c5081...303

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager mener du det skal komme noe som helst godt ut av å fortelle om disse fantasiene? 

Anonymkode: 96222...862

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg har vært deg, med unntak av at jeg traff henne senere enn ungdomsskolen og at vi faktisk hadde et kort forhold.

Long story short: Vi har nå vært sammen i mange år, og forholdet er mer enn jeg kunne drømme om.

hvis du bestemmer det for å forfølge forelskelse, bør du være forberedt på at det blir en kronglete vei fram til et faktisk forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...