Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd i snart 7 mnd, og det blir bare mer og mer stressende og frustrende å ikke få deg til. Jeg følger nøye med på når jeg har EL, men samboer syns det er slitsomt å ha sex på kommando for å prøve å unnfange, og jeg har derfor sluttet å fortelle han når jeg har EL. Jeg fikk positiv EL-test i går, og har hatt eggløsning i dag, og ville derfor legge inn aksjer i kveld. Men samboer var trøtt og sliten og orket ikke. Jeg sa ikke til han at jeg hadde eggløsning, men angrer nå. Han sover søtt, mens jeg ligger våken og tenker at nå missa vi dette vinduet. Vi hadde sex de tre foregående dagene da, så det kan jo være at noe kan skje likevel, men jeg har lest at det er veldig gunstig å ha sex på selve eggløsningsdagen også. Noen med erfaringer rundt dette??

Anonymkode: 66e01...6ad

Videoannonse
Annonse
Gjest Robin666
Skrevet

Neste måned for du droppe å ha sex tre dager på rad før du har eggløsning. Mannen er ingen maskin! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har prøvd i snart 7 mnd, og det blir bare mer og mer stressende og frustrende å ikke få deg til. Jeg følger nøye med på når jeg har EL, men samboer syns det er slitsomt å ha sex på kommando for å prøve å unnfange, og jeg har derfor sluttet å fortelle han når jeg har EL. Jeg fikk positiv EL-test i går, og har hatt eggløsning i dag, og ville derfor legge inn aksjer i kveld. Men samboer var trøtt og sliten og orket ikke. Jeg sa ikke til han at jeg hadde eggløsning, men angrer nå. Han sover søtt, mens jeg ligger våken og tenker at nå missa vi dette vinduet. Vi hadde sex de tre foregående dagene da, så det kan jo være at noe kan skje likevel, men jeg har lest at det er veldig gunstig å ha sex på selve eggløsningsdagen også. Noen med erfaringer rundt dette??

Samleie de tre foregående dagene gir da gode sjanser for graviditet! Dere har ikke misset vinduet. En gang ble jeg gravid av et enkeltstående samleie 4 dager før el (bekreftet med el-test og temping). Kryss fingrene og vær fornøyd med innsatsen!

Anonymkode: 54353...ccb

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I mitt nåværende svangerskap hadde vi sex 2 dager før eggløsning, så det bør absolutt være store muligheter i ditt tilfelle :)

AnonymBruker
Skrevet
Robin666 skrev (7 timer siden):

Neste måned for du droppe å ha sex tre dager på rad før du har eggløsning. Mannen er ingen maskin! 

Det er ikke slik at jeg har krevd sex tre dager på rad, det var faktisk mannen som tok initiativ til det. Dessuten visste jeg ikke at jeg hadde eggløsning før dagen før, fordi testene var negative hver dag, men så ble de plutselig positive. Og da føles vinduet veldig lite.

AnonymBruker
Skrevet
Brud2014 skrev (2 timer siden):

I mitt nåværende svangerskap hadde vi sex 2 dager før eggløsning, så det bør absolutt være store muligheter i ditt tilfelle :)

Det er godt å høre.😊 Jeg vet jo at det er mulig å bli gravid opptil 4-5 dager før EL, men det er bare det at når man har prøvd måned etter måned uten hell, og vinduet for å bli gravid er så innmari kort, så vil man bare legge inn alle de aksjene man kan de få dagene det gjelder. Men, nå er jeg 1 dpo, så da får jeg bare vente og se.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd at min mann ikke orker sex med meg 😅 Er da bare til å sette seg oppå han, ingen mann sier nei da. 

Anonymkode: 8d8c6...0af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke slik at jeg har krevd sex tre dager på rad, det var faktisk mannen som tok initiativ til det. Dessuten visste jeg ikke at jeg hadde eggløsning før dagen før, fordi testene var negative hver dag, men så ble de plutselig positive. Og da føles vinduet veldig lite.

Du har ikke eggløsning den dagen du får positiv test, eggløsning skjer ofte 12-48 timer etter den positive testen. 

Anonymkode: d91a5...891

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor skulle det være gunstigst på selve dagen? Hvis en har hatt samleie i dagene før så ligger jo sædcellene klare og venter på egget 😊

Anonymkode: 8c4ce...43a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det optimale er dagen før eggløsning, da ligger svømmerne klare når egget slipper 😊

Anonymkode: fdce5...496

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri opplevd at min mann ikke orker sex med meg 😅 Er da bare til å sette seg oppå han, ingen mann sier nei da. 

For en fordomsfull ting å si. Menn har også lov til å si nei til sex.

Anonymkode: e59f4...76f

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du har ikke eggløsning den dagen du får positiv test, eggløsning skjer ofte 12-48 timer etter den positive testen. 

Anonymkode: d91a5...891

Det vet jeg. Jeg snakker om dagen i går, som var selve EL-dagen. Testene ble positive dagen før.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor skulle det være gunstigst på selve dagen? Hvis en har hatt samleie i dagene før så ligger jo sædcellene klare og venter på egget 😊

Anonymkode: 8c4ce...43a

Har bare lest en del om det, og de fleste forskningsrapportene på det sier at det er størst sjans (33%) på selve dagen. Mange sier også at det teoretisk sett er mulig opptil 5-7 før EL, men at det er dagen før og selve EL-dagen som gir mest realistiske odds. Og da føltes det litt lite for meg at vi kun hadde sex på én av de to dagene. Men, kan jo selvsagt ha vært heldig med økten vi hadde dagen før, så krysser fingrene😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei, det er faktisk ikke bare det. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, det er faktisk ikke bare det. 

Hvorfor ikke? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

Fordi det er voldtekt?

Anonymkode: f1048...dbb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har jeg prøvd flere ganger. Blir bare bedt om å gå vekk. Så alle menn er ikke like tydeligvis. 

Anonymkode: daa1d...196

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det har jeg prøvd flere ganger. Blir bare bedt om å gå vekk. Så alle menn er ikke like tydeligvis. 

Anonymkode: daa1d...196

Gift i 16 år, fortsatt ikke opplevd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

Fordi det er helt idiotisk oppførsel. Når mannen sier at han er sliten og helst bare ønsker å sove, så setter ikke jeg meg oppå han og tvinger han til noe han ikke har lyst til. Det er respektløst. Det hender jeg også er for sliten, og da hadde jeg blitt greit forbanna hvis han bare hadde lagt seg oppå meg og forventet at jeg skulle gi etter.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Gift i 16 år, fortsatt ikke opplevd. 

stakkars mannen din som blir tvunget til sex

Anonymkode: d4509...c25

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...