Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å studere kjemi. Men må da ta R1, R2 og kjemi 1+2. Dette tenker jeg å gjøre på 2 år. Problemet da er at jeg er 29 år når jeg kommer inn på utdanningen. Stresser veldig over dette. Tenker det å ta alle fagene på et år for å komme inn når jeg er 28. Men vet da at jeg ikke vil kunne matematikken 100%. Vil være forberedt med gode kunnskaper i matte og kjemi. Men så bekymrer jeg meg over at jeg blir så gammel når jeg starter. Har ikke studert på universitet før. Noen som har innspill? Er det vanlig å starte når man er 29?

Anonymkode: a401d...8b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk studerer når de er 40. Virkelig. 

Skjønner at det er lettere sagt enn gjort, men, bare studer!! :) 

• Liker 2
Skrevet

La oss si du skal ta master på universitetet i tillegg til bachelor og forbedre karakterene dine fra VGS. 29 + 7 år med utdanning, da er du 36 år når du er ferdig utdannet og begynner i arbeidslivet. Det vil si du har da rundt 26 år i arbeidslivet før du går av med pensjon ved 62 år.

Jeg ville begynt å studere nå og ikke vente lengre hvis det er dette du har lyst å gjøre.  

• Liker 1
Skrevet (endret)

Altså.. jeg har studert ved alder 34, nå i en alder av 37 har jeg også søkt på skole til høsten. En blir aldri noensinne for gammel til å studere og tilegne seg ny kunnskap. Sist jeg gjekk på skole som 34 åring gjekk jeg i klasse med en på 57 og heia hun. Når jeg gjekk på universitetet som 24 åring gjekk jeg i klasse med 5 over 30 så dette er ikke noe pes.

(Og sånn PS edit)  jeg kommer sikkert til å melde meg på et par fag som 59-60 åring også, elsker rett og slett å studere, lære, suge kunnskap ut av de som kan mere enn meg innenfor interessefeltene mine 

Hilsen #evigstudent😅

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å studere i midten av 30-årene. Og var ikke alene om det, det er ganske normalt. Ikke la et tall stoppe deg. Jeg endte opp i en bra jobb. Absolutt verdt det. Kjenner også de som fullførte videregående i 30-årene for å kunne begynne å studere. De har også gjort det bra. Det er ikke alderen som kommer til å stoppe deg, men din vilje til å legge litt innsats i studiene og å jobbe hardt en periode. 

Anonymkode: 71bcb...ee7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg gikk inn på tråden  trodde jeg du var 50-60 år eller noe. 29 er da virkelig ingen alder.

Anonymkode: 587b3...bda

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...