AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Mitt første barn, og forhåpentligvis min første jobb - ble ferdig med bachelorgraden min forrige uke, og fikk intervju på første søknad jeg sendte. Trodde ikke de kom til å kalle meg inn til intervju en gang, men ble tilbudt jobben etter intervjuet med en startlønn jeg bare kunne drømme om (575.000). Har en nydelig datter på 1 1/2 år jeg har vært hjemme med, alt av opplegg på studiet har vært på nett siden i høst, så føltes feil å sende henne i barnehagen når hun kunne være med meg. Har barnehageplass fra 1. august, og ingen andre har noe ledig her nå. Hadde ikke i mine villeste fantasier trodd jeg skulle få en jobb så raskt, og de vil helst jeg skal starte i går - så nå er jeg litt usikker på hvordan man løser dette. Mannen tjener ca 380.000 i året, om jeg får denne jobben er det jo nesten bedre at han slutter for å være hjemme med henne, og så søker noe med 60% stilling til høsten så hun kan få korte dager? Hvordan løser dere andre dette egentlig? Jeg vil helst ikke at hun skal være noe mer enn 4-5 timer i barnehagen, såpass mye at det er sosialt og moro, være med på turer og aktiviteter, men ikke sånn at hun er der mer enn hjemme... om det gir mening. Til nå har hun for det meste lekt med naboens sønn på snart 2, og min brors datter på litt over 1. Vi eier ikke egen bolig enda, så det er litt viktig med grei inntekt, men samtidig er jenta vår aller viktigst. Blir så i tvil om hva jeg skal gjøre, får ikke tilbake disse årene, men det hadde vært veldig fint å komme seg inn på boligmarkedet og starte en karriere også. Anonymkode: ea069...dd8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Synes ikke mannen din skal slutte i jobben, er det mulighet for at han kan ta ulønnet permisjon? Eller om dere kan finne en dagmamma så lenge? Jeg ville tatt jobben ihvertfall. Anonymkode: 52bcf...9a1 38
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 Mannen din har rett på ulønnet permisjon. kan evt besteforeldre være dagmamma? Anonymkode: f5ea0...c0b 12
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Dagmamma, eller kanskje mannen din kan ta ut ferie pluss ulønnet permisjon? Takk uansett ja til jobben. Slike muligheter får du sjelden Anonymkode: be644...93b 13
Gjest WhisperingWind Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Dere har råd til dagmamma. At han skal slutte i jobben sin høres lite gjennomtenkt ut.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Ingen bør slutte i jobben sin og du bør takke ja. Anonymkode: 3f845...911 8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Dagmammaer er det veldig lite av her, og de som har erfaring med det er misfornøyd så tenker det ikke er aktuelt. Føler det er for risikabelt, vet jo ikke om hun kommer til å ha det bra der - føler det rett og slett er for utrygt. Hadde vært noe annet om vi kjente noen som var dagmamma, men det gjør vi ikke. Besteforeldre og andre aktuelle jobber selv til normale tider, så det er heller ikke en mulighet. Skal sjekke ut om han kan få ulønnet permisjon, det var en god løsning - eneste problemet er jo at når september kommer vil det være alt for tidlig for henne å være i barnehagen hele dager, så mulig jobbytte må til uansett. Tenker han kan snakke med arbeidsgiver om mulighetene til å midlertidig gå ned i stilling frem til jul. De er veldig fornøyd med han så når jeg har lest svarene deres gir det mer mening å prøve å få til noe der enn å slutte med en gang. TS Anonymkode: ea069...dd8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dagmammaer er det veldig lite av her, og de som har erfaring med det er misfornøyd så tenker det ikke er aktuelt. Føler det er for risikabelt, vet jo ikke om hun kommer til å ha det bra der - føler det rett og slett er for utrygt. Hadde vært noe annet om vi kjente noen som var dagmamma, men det gjør vi ikke. Besteforeldre og andre aktuelle jobber selv til normale tider, så det er heller ikke en mulighet. Skal sjekke ut om han kan få ulønnet permisjon, det var en god løsning - eneste problemet er jo at når september kommer vil det være alt for tidlig for henne å være i barnehagen hele dager, så mulig jobbytte må til uansett. Tenker han kan snakke med arbeidsgiver om mulighetene til å midlertidig gå ned i stilling frem til jul. De er veldig fornøyd med han så når jeg har lest svarene deres gir det mer mening å prøve å få til noe der enn å slutte med en gang. TS Anonymkode: ea069...dd8 Hvor gammel er hun da? Anonymkode: 3f845...911
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dagmammaer er det veldig lite av her, og de som har erfaring med det er misfornøyd så tenker det ikke er aktuelt. Føler det er for risikabelt, vet jo ikke om hun kommer til å ha det bra der - føler det rett og slett er for utrygt. Hadde vært noe annet om vi kjente noen som var dagmamma, men det gjør vi ikke. Besteforeldre og andre aktuelle jobber selv til normale tider, så det er heller ikke en mulighet. Skal sjekke ut om han kan få ulønnet permisjon, det var en god løsning - eneste problemet er jo at når september kommer vil det være alt for tidlig for henne å være i barnehagen hele dager, så mulig jobbytte må til uansett. Tenker han kan snakke med arbeidsgiver om mulighetene til å midlertidig gå ned i stilling frem til jul. De er veldig fornøyd med han så når jeg har lest svarene deres gir det mer mening å prøve å få til noe der enn å slutte med en gang. TS Anonymkode: ea069...dd8 Han kan ta ulønnet halv stilling m feks, men hvor lange arbeidsdager er det egentlig snakk om? Anonymkode: 3f845...911 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 Han har krav på ulønnet permisjon, dere har kontantstøtte regner jeg med og hvorfor skal ikke barnet kunne være i barnehagen på fulltid etter tilvenning?! Sånn som alle andre barn med foreldre i arbeid? Det er værst for foreldrene, barna har godt av det så jeg tror ikke du trenger å være så bekymret. Det er bare her på KG at det er «ulovlig» å ha barn i barnehagen så mye som man faktisk trenger for å tjene til livets opphold... Anonymkode: 8ba8d...924 20
Kvalitet Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dagmammaer er det veldig lite av her, og de som har erfaring med det er misfornøyd så tenker det ikke er aktuelt. Føler det er for risikabelt, vet jo ikke om hun kommer til å ha det bra der - føler det rett og slett er for utrygt. Hadde vært noe annet om vi kjente noen som var dagmamma, men det gjør vi ikke. Besteforeldre og andre aktuelle jobber selv til normale tider, så det er heller ikke en mulighet. Skal sjekke ut om han kan få ulønnet permisjon, det var en god løsning - eneste problemet er jo at når september kommer vil det være alt for tidlig for henne å være i barnehagen hele dager, så mulig jobbytte må til uansett. Tenker han kan snakke med arbeidsgiver om mulighetene til å midlertidig gå ned i stilling frem til jul. De er veldig fornøyd med han så når jeg har lest svarene deres gir det mer mening å prøve å få til noe der enn å slutte med en gang. TS Anonymkode: ea069...dd8 Høres litt overdrevent ut at et barn på nærmere 2 år i september ikke kan være fulle dager i barnehage (med mindre det er et barn med spesielle behov). 44
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 Kanskje en kan levere sent og den andre hente tidlig? uansett er så lite som 4-5 timer veldig lite når et barn skal bli inkludert i barnegruppa, osv. De andre barna kan fort ‘foretrekke’ andre barn som er der i større del av deres egen oppholdstid. Hos oss ser vi at det fungerer aller best for de barna som kommer rett før frokost (8-8.30), og som hentes mellom 14.30-15. Lang nok tid til å være en del av barnegruppa, og kort nok til at de ikke blir utslitte. Og mindre barn sover/hviler gjerne midt på dagen også, så rundt 6 timer er absolutt ikke for mye for barna. Anonymkode: b39bd...08c 6
~white lady~ Skrevet 13. mai 2021 #14 Skrevet 13. mai 2021 Jenta di er halvannet år nå, dermed rundt 2 år i august/september? Hun tåler da fint å være i bhg 8 timer til dagen. Har mannen din fleksitid? Du får antagelig også muligheten til å flekse i den nye jobben? Da bytter dere på å levere og hente så får hun ikke så lange dager. Han kan begynne på jobb kl 07 og hente kl 3. du kan levere i bhg kl 08.30 og begynne på jobb kl 9. Mange muligheter! Og unger flest liker seg godt i barnehage, mi yngste er på din alder og begynte august i fjor. Problemfritt, mamma og pappa får jobbe og ungen får sosialisert seg. 13
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #15 Skrevet 13. mai 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Dagmammaer er det veldig lite av her, og de som har erfaring med det er misfornøyd så tenker det ikke er aktuelt. Føler det er for risikabelt, vet jo ikke om hun kommer til å ha det bra der - føler det rett og slett er for utrygt. Hadde vært noe annet om vi kjente noen som var dagmamma, men det gjør vi ikke. Besteforeldre og andre aktuelle jobber selv til normale tider, så det er heller ikke en mulighet. Skal sjekke ut om han kan få ulønnet permisjon, det var en god løsning - eneste problemet er jo at når september kommer vil det være alt for tidlig for henne å være i barnehagen hele dager, så mulig jobbytte må til uansett. Tenker han kan snakke med arbeidsgiver om mulighetene til å midlertidig gå ned i stilling frem til jul. De er veldig fornøyd med han så når jeg har lest svarene deres gir det mer mening å prøve å få til noe der enn å slutte med en gang. TS Anonymkode: ea069...dd8 Er du litt panarous kanskje? 😕 du virker veldig sensitiv ift til lille. Anonymkode: 26a8a...cd7 11
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #16 Skrevet 13. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Er du litt panarous kanskje? 😕 du virker veldig sensitiv ift til lille. Anonymkode: 26a8a...cd7 Autocorrect..panaroid😂 Anonymkode: 26a8a...cd7 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #17 Skrevet 13. mai 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Dagmammaer er det veldig lite av her, og de som har erfaring med det er misfornøyd så tenker det ikke er aktuelt. Føler det er for risikabelt, vet jo ikke om hun kommer til å ha det bra der - føler det rett og slett er for utrygt. Hadde vært noe annet om vi kjente noen som var dagmamma, men det gjør vi ikke. Besteforeldre og andre aktuelle jobber selv til normale tider, så det er heller ikke en mulighet. Skal sjekke ut om han kan få ulønnet permisjon, det var en god løsning - eneste problemet er jo at når september kommer vil det være alt for tidlig for henne å være i barnehagen hele dager, så mulig jobbytte må til uansett. Tenker han kan snakke med arbeidsgiver om mulighetene til å midlertidig gå ned i stilling frem til jul. De er veldig fornøyd med han så når jeg har lest svarene deres gir det mer mening å prøve å få til noe der enn å slutte med en gang. TS Anonymkode: ea069...dd8 Hvorfor er det for tidlig? Barn i nabolandene begynner i 3mnds alder... Anonymkode: 26a8a...cd7 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #18 Skrevet 13. mai 2021 Jeg vet egentlig ikke, det føles bare helt feil? Kan hende det endrer seg om jeg ser hun stortrives, men tenker at 9 timer i barnehagen blir veldig mye og slitsomt. Veldig fine tips om flexitid, det virker ikke så ille med 6,5 timer - spesielt etter å ha lest hva bruker over skrev om barnegruppa, det er jo viktig at hun får venner og er en del av gjengen. Tror kanskje jeg bare er generelt veldig skeptisk til barnehage, føler meg ikke helt trygg på at hun kommer til å få det helt fantastisk der.Ser ofte hvor slitne barnehageansatte er her inne, og leser om underbemanning, barn som ikke får trøst eller hjelp til å komme inn i leken og slikt Anonymkode: ea069...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #19 Skrevet 13. mai 2021 8 minutter siden, Kvalitet said: Høres litt overdrevent ut at et barn på nærmere 2 år i september ikke kan være fulle dager i barnehage (med mindre det er et barn med spesielle behov). Har barnet spesielle behov ts? Anonymkode: 26a8a...cd7 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #20 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dagmammaer er det veldig lite av her, og de som har erfaring med det er misfornøyd så tenker det ikke er aktuelt. Føler det er for risikabelt, vet jo ikke om hun kommer til å ha det bra der - føler det rett og slett er for utrygt. Hadde vært noe annet om vi kjente noen som var dagmamma, men det gjør vi ikke. Besteforeldre og andre aktuelle jobber selv til normale tider, så det er heller ikke en mulighet. Skal sjekke ut om han kan få ulønnet permisjon, det var en god løsning - eneste problemet er jo at når september kommer vil det være alt for tidlig for henne å være i barnehagen hele dager, så mulig jobbytte må til uansett. Tenker han kan snakke med arbeidsgiver om mulighetene til å midlertidig gå ned i stilling frem til jul. De er veldig fornøyd med han så når jeg har lest svarene deres gir det mer mening å prøve å få til noe der enn å slutte med en gang. TS Anonymkode: ea069...dd8 Med god tilvenning, går det nok helt fint for henne å være i barnehagen fulle dager. De fleste barn er jo det på den alderen der, nettopp fordi de har foreldre som jobber det er nok verre for deg enn for henne. Anonymkode: be644...93b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå